مدل اکراینی الاصل برنده دوشیزه ژاپن بحث هویت را دوباره برانگیخت

موانع نژادی وجود داشته است و پذیرفته شدن به عنوان ژاپنی چالش برانگیز بوده است.

این همان چیزی است که کارولینا شینوی گریان پس از تاج گذاری برای خانم ژاپن در روز دوشنبه به زبان ژاپنی بی عیب و نقص گفت.

این مدل 26 ساله که در اوکراین به دنیا آمده است، در پنج سالگی به ژاپن نقل مکان کرد و در ناگویا بزرگ شد.

او اولین شهروند ژاپنی است که برنده این مسابقه شده است، اما پیروزی او دوباره بحثی را در مورد معنای ژاپنی بودن برانگیخته است.

در حالی که برخی پیروزی او را به عنوان “نشانه ای از زمان” می شناسند، برخی دیگر می گویند که او شبیه آن چیزی نیست که یک “خانم ژاپن” باید باشد.

برنده شدن او تقریباً 10 سال پس از آن صورت گرفت که آریانا میاموتو اولین زن دو نژادی بود که در سال 2015 تاج دوشیزه ژاپن را به دست آورد.

در آن زمان، با یک مادر ژاپنی و پدر آفریقایی آمریکایی، پیروزی خانم میاموتو سؤالاتی را در مورد اینکه آیا یک فرد از نژادهای مختلط باید واجد شرایط برنده شدن در رقابت باشد، ایجاد کرد.

اکنون، این واقعیت که خانم شینو اصالت ژاپنی ندارد، برخی را در رسانه های اجتماعی ناراحت کرده است.

آریانا میاموتو Miss Universe ژاپن 2015آریانا میاموتو Miss Universe ژاپن 2015

آریانا میاموتو اولین زن دو نژادی است که تاج دوشیزه ژاپن را به دست آورد

“این کسی که به عنوان دوشیزه ژاپن انتخاب شد، حتی ترکیبی با ژاپنی ها نیست، بلکه 100% اوکراینی خالص است. بفهمید او زیباست، اما این “خانم ژاپن” است. ژاپنی بودن کجاست؟” پستی در X، که قبلاً توییتر نام داشت، گفت.

نظر دیگری گفت: “اگر نیمی از او (ژاپنی) بود، مطمئناً مشکلی نیست. اما او از لحاظ قومیتی 0٪ ژاپنی است و حتی در ژاپن به دنیا نیامده است.”

برخی دیگر گفتند که برد او ارسال “پیام اشتباه” به دیگران در کشور بود.

من فکر می‌کنم زمانی که یک فرد اروپایی زیباترین ژاپنی نامیده می‌شود، مردم ژاپن به طور طبیعی پیام اشتباهی دریافت خواهند کرد.»

دیگران این سوال را مطرح کردند که آیا انتخاب مدل متولد اوکراین یک تصمیم سیاسی است یا خیر.

یک نفر ادعا کرد: “اگر او روسی به دنیا می آمد، برنده نمی شد. شانسی نیست. بدیهی است که معیار اکنون یک تصمیم سیاسی است. چه روز غم انگیزی برای ژاپن است.”

پس از اعلام این خبر، آی وادا، برگزارکننده مسابقه جایزه بزرگ دوشیزه ژاپن، گفت که این رویداد “به ما فرصتی داد تا در مورد زیبایی ژاپنی تجدید نظر کنیم”.

خانم وادا افزود: “به دنبال نتیجه امروز، یک چیز وجود دارد که من به آن متقاعد شده‌ام… زیبایی ژاپنی نه در ظاهر، نه در خون، بلکه در قلب ما وجود دارد.”

این همان چیزی است که خانم شینو در اوایل سال گذشته در اینستاگرام اعلام کرده بود که ملیت ژاپنی را دریافت کرد و گفت که “شاید ژاپنی به نظر نرسد” اما ذهنش “ژاپنی شده است” زیرا در ژاپن بزرگ شده است.

و همانطور که او جایزه خود را به عنوان دوشیزه ژاپن 2024 پذیرفت، گفت که بردن این عنوان “یک رویا” بود.

شناخته شدن به عنوان یک ژاپنی در این رقابت من را سرشار از قدردانی می کند.


شما همچنین ممکن است علاقه مند باشید:

مدل اکراینی الاصل برنده دوشیزه ژاپن بحث هویت را دوباره برانگیخت

منبع