مدرسه ای در میشیگان موهای دختر 7 ساله دو نژادی را کوتاه کرد، اما او در نهایت برنده شد

بر اساس مطالعه‌ای که توسط Dove به بررسی نحوه تجربه سوگیری مو توسط کودکان انجام شده است، 66 درصد از دختران سیاه‌پوست در مدارس اکثریت سفیدپوست می‌گویند که با تبعیض موی نژادی مواجه شده‌اند. حدود 86 درصد از این کودکان تا سن 12 سالگی آن را تجربه کرده اند.

جرنی پس از کوتاه کردن موهایش توسط کارکنان مدرسه دیده شد. (خانواده هاف مایر)

او افزود: «این به بچه‌های ما نشان می‌دهد که زیبا هستند و دقیقاً همانطور که هستند دوستشان دارند.»

در مارس 2021، جورنی هافمایر، یک دختر 7 ساله دو نژادی، موهای خود را توسط کارکنان مدرسه ابتدایی خود کوتاه کرد. او می‌دانست که این کار درست به نظر نمی‌رسد – و پرسید که چرا با او این کار را می‌کنند.

در حالی که یک تحقیق شخص ثالث تأیید کرد که کوتاه کردن موهای جورنی در محوطه مدرسه با یا بدون اجازه والدین «نقض آشکار خط‌مشی مدرسه» است، اما نتیجه گرفت که ماگ با تعصب نژادی عمل نکرده و اخراج نشده است. یاهو نیوز برای اظهار نظر با هیئت آموزشی مدارس دولتی Mount Pleasant تماس گرفت.

میشیگان تبعیض بر اساس مو را ممنوع می کند

روز پنجشنبه، فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، قانون تاج – یا ایجاد دنیایی محترمانه و باز برای موهای طبیعی – را امضا کرد و میشیگان را بیستمین ایالتی کرد که تبعیض بر اساس بافت موی طبیعی را در محل کار و مدرسه ممنوع کرد.

از یاهو نیوز بیشتر بخوانید: نظرسنجی جدید نشان می‌دهد 25 درصد از زنان سیاه‌پوست به دلیل مو از مصاحبه شغلی محروم شده‌اند

جرنی گفت: «ما باید بتوانیم آنچه را که می خواهیم با موهایمان انجام دهیم. ما می‌توانیم موهایمان را هر مدلی که بخواهیم بپوشیم و هیچ‌کس نمی‌تواند چیز دیگری بگوید. همانی باش که میخواهی.»



منبع

طبق یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2019 در مورد تبعیض مو بر اساس نژاد، موهای زنان سیاهپوست 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که غیرحرفه ای تلقی شوند.

“ما باید بتوانیم با موهای خود آنچه را که می خواهیم انجام دهیم”

جرنی به یاهو نیوز گفت: «این به من احساس متفاوتی نسبت به بچه‌های دیگر داد و احساس عجیبی داشتم.

مشکل کوتاه کردن مو ناشی از یک حادثه دیگر مربوط به مدرسه چند روز قبل بود: جرنی گفت که در اتوبوس با همکلاسی هایش، دانش آموز دیگری موهای او را با قیچی کوتاه کرد. پدر جورنی، جیمی هافمایر، از مدیر مدرسه شکایت کرد و جرنی را به یک آرایشگاه برد، جایی که یک آرایشگر او را برش نامتقارن انجام داد. اما دو روز بعد، جرنی با دو طرف بریده به خانه آمد.

سناتور سارا آنتونی پس از تصویب قانون تاج و تخت در اوایل ماه جاری، سناتور ایالتی سارا آنتونی در بیانیه‌ای گفت: «تبعیض مو برای بسیاری از رنگین‌پوستان میشیگاندی، به ویژه در جامعه سیاه‌پوست یک واقعیت زنده است.

سناتور ایالتی سارا آنتونی با پلاکی بر روی یک تریبون ایستاده است که روی آن نوشته شده است: اولویت دادن به میشیگان

سناتور ایالتی سارا آنتونی در لنسینگ، میش، در هنگام امضای قانون تاج و تخت، پنجشنبه. (جوی کپلتی/AP)

قانون تاج و تخت، قانون حقوق مدنی الیوت-لارسن ایالتی را که در سال 1976 ایجاد شد، با محافظت از بافت مو و مدل مو، از جمله قفل، قیطان و پیچ‌هایی که «از نظر تاریخی با نژاد مرتبط هستند» گسترش می‌دهد.

تبعیض مو بر اساس نژاد یک “واقعیت زنده” برای افراد رنگین پوست است

ویتمر در مراسم امضای قرارداد گفت: “برای مدت طولانی به جوامع سیاه پوست گفته می شد که موهای خود را کنترل کنند یا آنها را با استانداردهای سفید مطابقت دهند تا قوانین ناگفته ای را که ریشه در تعصب دارد رعایت کنند.”

دختر میشیگانی، جورنی هافمایر، قبل و بعد از کوتاه شدن موهایش در ملک مدرسه. (خانواده هاف مایر)

در این شکایت 10 مورد از جمله تبعیض نژادی در نقض قانون حقوق مدنی میشیگان، ارعاب قومیتی، ایجاد ناراحتی عاطفی عمدی و نقض اصلاحیه 14 مطرح شد. این پرونده چند ماه بعد به پایان رسید.

پدر جورنی او را از مدرسه اخراج کرد. در سپتامبر 2021، او یک شکایت فدرال 1 میلیون دلاری علیه مدارس دولتی Mount Pleasant تنظیم کرد و از کتابدار کلی موگ و دستیار آموزشی کریستن جیکوبز که سفیدپوست هستند به عنوان متهم نام برد.

گرچن ویتمر فرماندار میشیگان

مجلس نمایندگان دو روز پس از تصویب آن توسط سنا، این ممنوعیت را تصویب کرد که نشان دهنده یک پیروزی قابل توجه دو حزبی پس از چهار سال راکد ماندن در مجلس قانونگذاری ایالت بود.

تصاویر کنار هم روی جورنی هافمایر، یکی با فرهای بلند و طلایی و دیگری بدون فر.

جورنی، دو سال پس از اینکه کارکنان مدرسه موهای او را کوتاه کردند، در حال خندان دیده می شود. (خانواده هاف مایر)

اطلاعات بیشتر از یاهو نیوز: تگزاس قانون تاج را به قانون امضا می کند

کریستینا لاستر، مشاور آموزشی شبکه ملی اقدام که با پرونده جورنی درگیر بوده است، در بیانیه‌ای به یاهو گفت که قانون تاج و تخت «برای توانمندسازی افراد برای ارزش‌گذاری بر اساس استانداردهای زیبایی منسوخ و تبعیض‌آمیز حیاتی است. “

لاستر گفت: “ما از خانواده هاف مایر در حمایت از آنها حمایت می کنیم، میشیگان را به خاطر برداشتن این گام مهم تحسین می کنیم و از سایر ایالت ها می خواهیم که از حقوق افراد برای ابراز فرهنگ و هویت خود بدون تبعیض پیروی کنند.”

جورنی هافمایر روی یک پیاده رو ایستاده و به دوربین نگاه می کند.