محاکمه فتنه پسران مغرور و خشونت در هسته جمهوریخواه

DOJ ادعا می کند که چهار متهم دیگر تاریو نقش های به همان اندازه مهم اما متفاوت در برنامه ریزی و اجرای قیام داشتند:

پزولا جزو اولین کسانی بود که ساختمان کنگره را زیر پا گذاشت. او با استفاده از یک سپر ضد شورش پلیس – که ظاهراً آن را از دست یک افسر پاسخگو جدا کرد – برای شکستن پنجره ای که از طریق آن گروهی از حامیان ترامپ وارد ساختمان کنگره شدند و جستجوی خود را برای اعضای کنگره در داخل آن آغاز کردند، ضبط شد.

او ادامه داد: «این بسیار مهم است که پسران مغرور، و همه کسانی که به برنامه ریزی و انجام حمله در 6 ژانویه کمک کردند، پاسخگو باشند. بدون چنین پاسخگویی، دموکراسی ما همچنان در خطر خواهد بود.»

ما می خواهیم از روبیکون عبور کنیم. ما جنگ تمام عیار می خواهیم. ما باید آماده نبرد در هر عرصه باشیم. در رسانه ها. در دادگاه. در صندوق رای. گاوین وکس، رئیس NYYRC روی صحنه گفت و در خیابان‌ها.

وزارت دادگستری قبلاً پرونده گسترده‌ای را علیه این گروه تشکیل داده است، با شواهدی که شامل ارتباطات آنها از طریق متن و رسانه‌های اجتماعی و ساعت‌ها فیلمی است که حرکات آنها را در 6 ژانویه نشان می‌دهد.

در همان مراسم، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) هنگامی که اعلام کرد که قیام اگر رهبری آن را برعهده داشت، با تشویق روبرو شد.

تاریو رابطه نزدیکی با راجر استون، متحد ترامپ دارد، که در مصاحبه با این خبرنگار اعتراف کرد که سال‌ها به تاریو و پسران مغرور از طریق جاه‌طلبی‌های سیاسی آنها مشاوره می‌داده است.

شکی نیست که پسران مغرور نقش بزرگی در حمله 6 ژانویه ایفا کردند. بیش از 100 عضو و متحدان آنها در آن روز در کنار هزاران نفر از حامیان ترامپ به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند. چند پسر مغرور اتهام اولیه را رهبری کردند، موانع دفاعی کلیدی را که توسط مجریان قانون ایجاد شده بود شناسایی و شکستند، با افسران درگیر شدند و دیگران را تشویق کردند تا در یورش به کاپیتول به آنها بپیوندند.

دکتر کاسی میلر، پژوهشگر ارشد، گفت: «تلاش های مستمر پسران مغرور پس از 6 ژانویه برای ایجاد هرج و مرج و تحریک خشونت در سطح محلی و ملی نشان دهنده خطری است که این گروه همچنان برای ایمنی جوامع و افراد در سراسر کشور ایجاد می کند. تحلیلگر مرکز حقوقی فقر جنوبی، در بیانیه ای که در آخر هفته منتشر شد.

طبق گزارش ها، نوردین، بیگز و رل نقش های رهبری در هماهنگی کمپین Proud Boys داشتند. از جمله اتهامات دیگر، آنها تلاش کردند تا در آن روز دخالت باند را پنهان کنند و به اعضا دستور دادند که رنگ های سیاه و زرد باند را نپوشند. همانطور که حمله آشکار شد، آنها ظاهراً در میان جمعیت منشعب شدند و شورشیان دیگر را تحریک کردند و حمله به ساختمان کنگره را تشویق کردند.

پسران مغرور در کنار پرونده فتنه خود، یک شخصیت کلیدی در تحقیقات فراگیر فدرال و کنگره درباره ارتباط ترامپ و همگروهش با این حمله هستند.

در اصل، این موضوع به همان اندازه که در مورد رویدادهای 6 ژانویه 2021 است، به همان اندازه که در مورد بحران های خشونت سیاسی و افراط گرایی در کل است.

یک محاکمه توطئه فتنه انگیز برای انریکه تاریو (بالا)، رئیس قدیمی پسران مغرور، و چهار رهبر دیگر این گروه از دوشنبه در دادگاه منطقه فدرال در واشنگتن دی سی آغاز می شود.

“اگر پسران مغرور در 6 دی ماه برنامه های خود را به نیروی انتظامی اطلاع دهند، چگونه ممکن است فتنه شود؟” سابینو ژورگی، وکیل تاریو، قبل از محاکمه گفت.

دو فرد خودی Proud Boys – Charles Donohoe از کارولینای شمالی و Jeremy Bertino از کارولینای جنوبی – قبلاً به ترتیب به توطئه و توطئه فتنه‌انگیز اعتراف کرده‌اند و موافقت کرده‌اند که با دولت در پرونده آن علیه سایر اعضای خود همکاری کنند.

در همین حال، رهبری جمهوری خواه هنوز کار کثیف پسران مغرور یا متحدان آنها را محکوم نکرده است. در واقع، جمهوری خواهان همان نوع خشونت سیاسی را به عنوان بستری برای آینده حزب پذیرفته اند.

بر اساس گزارش مرکز حقوقی فقر جنوبی، رهبران جمهوری خواه در مراسم جشن سالانه باشگاه جمهوری خواهان جوان نیویورک در اوایل ماه جاری در منهتن به ناسیونالیست های سفیدپوست پیوستند.

اما پیامدهای این پرونده فراتر از سرنوشت پنج رهبر افراطی و اقدامات آنها در اطراف 6 ژانویه است. پاسخ کلی دولت فدرال به پسران مغرور – که رژه شش ساله خشونت و آزار و اذیت متعصبانه آنها امروز ادامه دارد – و تهدید افراطی گسترده تری که آنها نمایندگی می کنند.

دفاع پسران مغرور حول رابطه تاریو با ستوان پلیس متروپولیتن، شین لموند، افسر اطلاعاتی که وظیفه نظارت بر پسران مغرور و دیگر جناح‌ها را در واشنگتن داشت، متمرکز می‌شود. لموند قبل از شورش ها در تماس نزدیک با تاریو بود و وکلای مدافع استدلال می کنند که این زوج در مورد “هدف از [Proud Boys’] به گزارش آسوشیتدپرس، سفر، دستور کار و مکان. آنها استدلال کردند که برنامه های اعلام شده تاریو برای پسران مغرور شامل اعتراض مسالمت آمیز است نه خشونت.

اگرچه تاریو در جریان شورش حضور نداشت، وزارت دادگستری به دنبال نشان دادن نقش کلیدی او در سازماندهی کمپین خشونت‌آمیز پسران مغرور، در کنار رهبران گروه افراطی سوگند که دو تن از آنها در ماه نوامبر مجرم شناخته شدند، خواهد بود. محاکمه توطئه فتنه انگیز خود علاوه بر راه‌اندازی اتاق‌های گفتگوی رمزگذاری‌شده، تاریو همچنین به یک سند برنامه‌ریزی با عنوان «بازگشت‌های 1776» در دسامبر 2020 نگاه کرد، که در آن نقشه‌ای برای اشغال چندین ساختمان در دی سی در 6 ژانویه به تفصیل شرح داده شد. او همچنین با رهبری Oath Keepers در تاریخ 6 ژانویه ملاقات کرد در آستانه 6 ژانویه، و به طور جداگانه، قبلاً به دلیل نقش او در راهپیمایی خشونت آمیز پسران مغرور طرفدار ترامپ در دی سی در 12 دسامبر 2020 زندانی شده است.

وزارت دادگستری فاش کرد که این زوج در تاریخ 6 ژانویه و همچنین در تماس بودند: تاریو در میان ده ها چت گروهی با استون بود که از سال 2019 با عنوان “Friends of Stone” وجود داشت. دیگران شامل استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers و متحدان مجری برنامه گفتگوی توطئه آمیز الکس جونز و مایک فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ بودند.

روابطی که آنها در مجریان قانون، رسانه های دست راستی و قشر بالایی جمهوری خواه تضمین کرده اند، آنها را در جایگاهی راحت و مورد حمایت در سیاست آمریکا قرار داده است. تلاش های مستمر آنها برای عادی سازی خشونت به عنوان یک گزینه موجه در مبارزات سیاسی جناح راست عمل کرده است.

هنوز سؤالاتی در مورد اینکه ترامپ در مورد این حمله چه می‌دانست و چه زمانی می‌دانست، و اینکه گروه‌های افراطی مانند پسران مغرور و سوگند نگهبانان تا چه حد برای تماس مستقیم با رئیس‌جمهور سابق در ۶ ژانویه یا قبل از آن نزدیک بودند، وجود دارد. استون در حال حاضر نزدیک‌ترین فرد شناخته شده برای پسران مغرور است. متحد کاخ سفید، و شهادت مورد انتظار برتینو و دونوهه می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد این رابطه فاش کند و بیشتر دست راست ترامپ را درگیر کند.

علیرغم اینکه رهبران آنها در زندان در انتظار محاکمه هستند، پسران مغرور و دیگر گروه های افراطی به بسیج نارضایتی های جمهوری خواهان و رسانه های جناح راست ادامه داده اند. در سراسر سال 2022، آنها خشونت و آزار و اذیت را به تظاهرات رو در مقابل وید، رویدادهایی با درگ کوئین ها، کلینیک های سقط جنین و بیمارستان های کودکان که دارای برنامه های مراقبت بهداشتی ترنس هستند، آورده اند. بر اساس تحقیقات Vice News، بسیاری از این رویدادها خشونت به دست پسران مغرور را نشان می‌دهند که اغلب مسلحانه و در کنار سایر جناح‌های خشن از جمله گروه‌های نئونازی می‌آیند.

اما دادستان ها فاش کردند که ماه هاست در حال بررسی این رابطه بوده اند و لاموند ممکن است با اتهاماتی روبرو شود. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، لموند اکنون قصد دارد در صورت فراخواندن به جایگاه، که دفاع پسران مغرور را به هم می زند، از حق متمم پنجم خود علیه خود متهم سازی استفاده کند.

پسران مغرور، جمهوری خواهان و آینده خشونت سیاسی

اما زمانی که اعضای Proud Boys در ماه ژانویه موضع گرفتند، ممکن است برخی افشاگری های جدید و بمباران وجود داشته باشد. وزارت دادگستری از چندین پسر پرافتخار عالی‌رتبه توافقنامه‌هایی را به دست آورده است که شهادت آن‌ها می‌تواند نور جدیدی را بر روابط این باند با جمهوری‌خواهان – و به طور خاص‌تر، حلقه درونی دونالد ترامپ – در پیش از شورش روشن کند.

پرونده علیه پسران مغرور

او گفت: “من چیزی به شما می گویم، اگر من و استیو بنن آن را سازماندهی می کردیم، برنده می شدیم.” ناگفته نماند، احتمالاً مسلح بوده است.»

مربوط…



منبع

محاکمه توطئه فتنه‌انگیز پسران مغرور روز دوشنبه در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی آغاز می‌شود، جایی که پنج تن از اعضای ارشد گروه راست افراطی خشن متهم به نقش رهبری در قیام در 6 ژانویه 2021 هستند.

یک محاکمه توطئه فتنه انگیز برای انریکه تاریو (بالا)، رئیس قدیمی پسران مغرور، و چهار رهبر دیگر این گروه از دوشنبه در دادگاه منطقه فدرال در واشنگتن دی سی آغاز می شود.

محاکمه فتنه همچنین کمک خواهد کرد تا مشخص شود که تحقیقات گسترده دولت در 6 ژانویه، در صورت وجود، چه تأثیر وحشتناکی بر افراط گرایی راست افراطی در آمریکا و لفاظی های خشونت آمیز فزاینده ضد دمکراتیک که از سوی راست های طرفدار ترامپ در ماه های اخیر آمده است، خواهد داشت.

این درخواست ها به طور قابل توجهی ادعاهای اساسی در پرونده وزارت دادگستری را تقویت می کند: پسران مغرور با این تصور که 6 ژانویه 2021 آخرین فرصت آنها برای لغو انتخابات به نفع ترامپ خواهد بود، اعضای خود را از سراسر کشور به واشنگتن بسیج کردند. دسامبر 2020 و توطئه ای برای برهم زدن خشونت آمیز تایید جو بایدن به عنوان رئیس جمهور.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد: «می‌دانی که ما این را انجام دادیم» و برتینو پس از شورش در 6 ژانویه به تاریو پیام داد: «لعنتی 1776».

یک محاکمه توطئه فتنه انگیز برای انریکه تاریو (بالا)، رئیس قدیمی پسران مغرور، و چهار رهبر دیگر این گروه از دوشنبه در دادگاه منطقه فدرال در واشنگتن دی سی آغاز می شود.

دونوهه و برتینو از جمله چندین عضو ارشد بودند که توسط تاریو برای اهداف برنامه ریزی به یک سری چت روم های رمزگذاری شده دعوت شدند – که یکی از آنها “وزارت دفاع شخصی” نام داشت – و از طریق همین ارتباطات بود که رهبران بارها خود را در حمله دخیل کردند. .

محاکمه پرمخاطره، که انتظار می‌رود تکمیل آن حداقل شش هفته طول بکشد، گستره تحقیقات وزارت دادگستری در مورد باند خیابانی فاشیست و توطئه ادعایی آن برای اصلاح انتخابات 2020 را پوشش خواهد داد. افرادی که با اتهامات روبرو هستند عبارتند از انریکه تاریو، رئیس قدیمی باند، و چهار رهبر دیگر که متهم به هماهنگی و مشارکت در این حمله هستند: ایتان نوردین، جوزف بیگز، زاخاری رل و دومینیک پزولا.