مجلس تنسی لایحه ای را برای ممنوعیت انتصاب مجدد قانونگذارانی که به دلیل رفتار بوت شده اند تصویب می کند

نشویل، تن (AP) – جمهوری‌خواهان در مجلس تنسی روز دوشنبه به پیش‌نویس لایحه‌ای رای دادند که دولت‌های محلی را از انتصاب مجدد قانونگذاران ایالتی که به دلیل رفتار اخراج شده بودند، باز می‌دارد.

این پیشنهاد یکی از چندین محدودیتی است که پس از اخراج برجسته حزب جمهوری خواه در آوریل گذشته علیه نمایندگان ایالت دموکرات جاستین جونز و جاستین پیرسون در نظر گرفته شده است. اتفاقی که پس از آن افتاد جلوگیری می کرد: جونز و پیرسون دوباره منصوب شدند و به سرعت به سر کار بازگشتند.

یکی از وکلای کارکنان قوه مقننه هفته گذشته نسبت به این لایحه ابراز نگرانی کرد و به نمایندگان مجلس در جلسه استماع کمیته گفت که این لایحه سؤالات قانون اساسی را مطرح می کند و به جای آن پیشنهاد تغییر را به رأی دهندگان در اصلاحیه قانون اساسی داد.

جانی گرت، نماینده جمهوری خواه گودلتزویل که حامی این لایحه بود، استدلال کرد که قانون اساسی تنسی اجازه این تغییر را می دهد.

گرت گفت: «من معتقدم که زبان کاملاً واضح است.

تشدید محدودیت ها برای قانونگذاران اخراج شده احتمالاً با بررسی بیشتر در سنا مواجه خواهد شد، جایی که رندی مک نالی رئیس مجلس می گوید که اتاق او قبل از بررسی هر یک از پیشنهادها منتظر اقدام مجلس خواهد بود.

پیرسون، که اصلاحات متعددی را پیشنهاد کرد که با رای منفی روبرو شد، گفت که این پیشنهاد به منزله تجاوز دولت است که قدرت قانون اساسی را از مقامات محلی سلب می کند.

پیرسون درست قبل از اینکه کامرون سکستون، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، اظهارات وی را غیرقانونی اعلام کند، گفت: «راستش، من از واکنش تلافی جویانه و نژادپرستانه لوایحی که نماینده جونز و من را هدف قرار می دهد، بسیار خسته شده ام.

در همین حال، از جونز خواسته نشد تا در مورد این لایحه صحبت کند، قبل از اینکه جمهوری خواهان بحث را قطع کنند و به آن رای دهند.

جونز و پیرسون، دو قانونگذار جوان سیاه‌پوست، به دلیل برگزاری تظاهرات در مجلس نمایندگان در آوریل گذشته و خواستار کنترل اسلحه تنها چند روز پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی مسیحی در نشویل که شش نفر را کشت، اخراج شدند. آنها و گلوریا جانسون، نماینده دموکرات، به شعارهای معترضان در گالری عمومی و بیرون اتاق پیوستند.

جانسون که سفیدپوست است، پس از اینکه تیم حقوقی او استدلال کردند که نقش او کمتر است، با یک رای از اخراج در امان ماند و اشاره کرد که او از بول هورن استفاده نکرده است. دموکرات ها “تنسی سه” لقب گرفتند و توجه ملی و جمع آوری کمک های مالی را به خود جلب کردند.

جمهوریخواهان همچنین اصلاحات قانون اساسی را برای رأی دهندگان پیشنهاد می کنند که قانونگذاران را از بازگشت به قدرت پس از اخراج آنها منع می کند. یک پیشنهاد شامل یک ممنوعیت چهار ساله است. دیگری آن را مادام العمر خواهد کرد. هم پیرسون و هم جونز ماه ها پس از انتصاب مجدد به راحتی در انتخابات ویژه پیروز شدند.

جانسون امیدوار است که حرکت پرشتاب او برای کرسی مارشا بلکبرن جمهوریخواه ایالات متحده ادامه یابد. در همان زمان، جانسون برای انتخاب مجدد در مجلس ایالتی نامزد می شود.

در همین حال، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه نیز در حال پیشبرد لایحه‌ای هستند که جانسون را از حضور چندباره در انتخابات برای دفاتر مختلف در یک انتخابات باز می‌دارد. همچنین برگزاری چند منصب منتخب همزمان را ممنوع می کند. جمهوری خواهان گفته اند که جانسون مورد هدف قرار نمی گیرد.

در پی اخراج‌ها، جمهوری‌خواهان مجلس تنسی نیز قوانین جدیدی را در سال جاری وضع کردند که مدت زمانی را که قانون‌گذاران می‌توانند در مورد لوایح بحث و گفتگو کنند و اعضایی که «خارج از نظم» تلقی می‌شوند را از صحبت کردن محدود می‌کند، احتمالاً برای چند روز برای برخی تخلفات تکراری.

جونز به دلیل اخراج خود و قانون جلسه ویژه موقت مجلس که جمهوری خواهان برای ساکت کردن جونز برای بخشی از یک روز در ماه اوت اعمال کردند، شکایت کرده است.

منبع