متهم جمهوری خواه به عنوان عامل خارجی ثبت نشده


متهم جمهوری خواه به عنوان عامل خارجی ثبت نشده

بخش عدالت روز دوشنبه علیه گال لوفت، رئیس مشترک اسرائیلی-آمریکایی یک اندیشکده مستقر در مریلند، به اتهامات مربوط به نقض قانون ثبت نام عوامل خارجی (FARA) کیفرخواست صادر کرد. لوفت که در حال حاضر از مقامات آمریکایی فراری است، توسط جمهوری خواهان به عنوان یک افشاگر بالقوه در تلاش های مداوم آنها برای مرتبط کردن خانواده بایدن به معاملات تجاری فاسد در خارج از کشور معرفی شده است.

لوفت ابتدا در ماه فوریه در قبرس دستگیر شد و پس از آزادی به قید وثیقه از کشور گریخت. کیفرخواست شش فقره روز دوشنبه منتشر شد. این اتهامات شامل «جرایم مربوط به عدم ثبت نام عمدی تحت قانون ثبت عوامل خارجی (فارا»)، قاچاق اسلحه، نقض تحریم‌های ایران، و اظهارات نادرست به مأموران فدرال است. اتهامات علیه لوفت حداکثر 100 سال زندان است.

در بیانیه ای، دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده مدعی شد که لوفت “قوانین ثبت نام ماموران خارجی در ایالات متحده را زیر پا گذاشته است تا به دنبال ترویج سیاست های چین با اقدام از طریق یک مقام عالی رتبه سابق دولت ایالات متحده باشد.”

این وزارتخانه نوشت که لوفت، در سمت خود به عنوان مدیر مشترک یک اندیشکده غیرانتفاعی، موافقت کرد که به طور مخفیانه از طرف مدیران مستقر در چین، یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده را استخدام کند و به آنها پرداخت کند (Individual-1). از جمله در سال 2016 زمانی که این مقام سابق مشاور رئیس جمهور منتخب آن زمان بود تا علناً از سیاست های خاصی در رابطه با چین حمایت کند.

لوفت همچنین متهم به مذاکره با “معاملات غیرقانونی تسلیحات با افراد و نهادهای چینی” از جمله لیبی، امارات متحده عربی و ایران است.

هفته گذشته لوفت که هنوز از دست مقامات فراری است، ادعاهای مختلفی را علیه خانواده بایدن مطرح کرد. در یک ویدیوی 14 دقیقه ای که توسط نیویورک پست، لوفت مدعی است که دستگیری او در ماه فوریه تلاشی از سوی دولت فدرال برای جلوگیری از افشای فساد توسط بایدن ها بوده است – به ویژه اینکه خانواده بایدن از روابط با افراد مرتبط با ارتش چین سود مالی برده است.

او مدعی شد که در سال 2019 شواهدی مبنی بر تخلف خانواده به مقامات فدرال ارائه کرده است. لوفت گفت: «اکنون توسط همان افرادی که به آنها اطلاع دادم تحت تعقیب هستم.

جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، از لوفت به عنوان یک افشاگر “مفقود شده” یاد کرده است – که قبل از اینکه کمیته بتواند با او مصاحبه کند ناپدید شد. روز جمعه، کامر نشان داد که خواهد بود درخواست یادداشت های FBI از دیدارهای گذشته آنها با لوفت.

ران جانسون، سناتور جمهوری‌خواه ویسکانسین روز یکشنبه ادعا کردقبل از انتشار کیفرخواست، مقامات لوفت را “برای ساکت کردن او” دستگیر کرده بودند و خواستار مصونیت برای متهم فراری شده بودند.

اطلاعات بیشتر از رولینگ استون

بهترین های رولینگ استون

متهم جمهوری خواه به عنوان عامل خارجی ثبت نشده

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع