مامور IRS به کمیته مجلس نمایندگان می گوید که در پرونده هانتر بایدن دخالت کرده است

او نوشت: «در طول دوران تصدی من به عنوان دادستان ایالات متحده، تصمیمات من – و در رابطه با این موضوع باید اتخاذ شود – بدون اشاره به ملاحظات سیاسی اتخاذ شده است.

شپلی در بیانیه افتتاحیه خود در برابر کمیته راه‌ها و ابزارهای تحت کنترل جمهوری‌خواهان گفت: «با شواهدی ادعا می‌کنم که وزارت دادگستری رفتار ترجیحی ارائه کرده، تحقیقات را آهسته پیش می‌برد و کاری برای جلوگیری از تضاد منافع آشکار در این تحقیقات انجام نداده است.»

شپلی می‌گوید هزینه‌های سفر برای ملاقات با روسپی‌ها نیز به‌طور نادرست به‌عنوان هزینه‌های تجاری ثبت شده است.

علاوه بر این، شپلی می‌گوید تلاش‌ها برای جستجوی املاک مرتبط با بایدن و یک شرکت روابط عمومی به نام «استراتژی‌های ستاره آبی» مورد تأیید قرار نگرفت. مورد دوم “یک ضربه مهم به بخش تحقیقات قانون ثبت ماموران خارجی بود”، با اشاره به قانونی که افرادی را که از طرف دولت های خارجی در ایالات متحده کار می کنند ملزم به ثبت نام می کند.

او می‌گوید که فکر می‌کرد برای اف‌بی‌آی و سازمان امور مالیاتی ارزش دارد که درباره ایمیل بدنام «10 برای مرد بزرگ» سؤال بپرسند، که اشاره‌ای آشکار به پول جو بایدن از یکی از تلاش‌های هانتر بایدن برای تجارت با یک چینی است. محکم

شپلی گفت که این ایمیل برای آن پرونده مهم است، اما به دلیل اینکه محدودیت‌های قانونی منقضی شده بود، آورده نشد.

به گزارش 212، یکی از کارمندان سابق IRS به کمیته راه و روش مجلس نمایندگان گفت که دیوید وایس، دادستان ایالات متحده به دنبال اختیاری برای متهم کردن هانتر بایدن در دو منطقه فدرال به اتهامات گسترده‌تر از جنایات مربوط به مالیات است که پسر رئیس‌جمهور این هفته پذیرفت که به گناه خود اعتراف کند. متن صفحه مصاحبه او

شاپلی گفت: «او هزینه‌های شخصی، مخارج تجاری‌اش را خرج می‌کرد. بنابراین، منظورم این است که همه چیز، یک پرداختی بود که 25000 دلار به یکی از دوست‌دخترش پرداخت می‌شد، و روی آن نوشته بود «عضویت گلف». و سپس ما بیرون رفتیم و آن پول را دنبال کردیم، این پول برای عضویت در کلاب جنسی در لس آنجلس بود.

شپلی به کمیته گفت: وزارت دادگستری در هر مورد دیگری که من تا به حال با الگوهای واقعی مشابه، اقدامات مشابه فرار و بدهی مالیاتی مشابه کار کرده‌ام، متهم می‌کرد.

همانطور که دادستان کل و دادستان ایالات متحده دیوید وایس گفته اند، دادستان ایالات متحده ویس اختیار کامل بر این موضوع دارد، از جمله مسئولیت تصمیم گیری در مورد مکان، زمان و اینکه آیا اتهامات لازم را مطرح کند یا خیر. وین هورنباکل، معاون اداره امور عمومی وزارت دادگستری، گفت: او برای انجام این کار نیازی به تایید بیشتر ندارد.

افشاگر، گری شپلی، می گوید که مریک گارلند، دادستان کل، زمانی که در شهادت قبلی اظهار داشت که وایس، مستقر در دلاور، صلاحیت اتهام زدن در سایر حوزه های قضایی، از جمله کالیفرنیا و واشنگتن را دارد، به کنگره حقیقت را نمی گفت. اتهامات در این مناطق کاری نیست که وکلای ایالات متحده در آنجا، که توسط رئیس جمهور جو بایدن منصوب شده اند، انجام دهند.

وی افزود: “تحقیقات در مورد هانتر بایدن، با نام رمز ورزشکار، برای اولین بار در نوامبر 2018 به عنوان شاخه ای از تحقیقاتی که IRS در حال انجام یک پلتفرم پورنوگرافی آنلاین آماتور خارجی بود، آغاز شد.”

دفتر ویس از اظهار نظر خودداری کرد اما به نامه 7 ژوئن وی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اشاره کرد که در آن گفته بود تصمیمات وی مستقل گرفته شده است.

شپلی، یک مامور ویژه نظارتی با تحقیقات جنایی IRS که از ژوئیه 2009 برای آژانس کار می کرد، در ماه مه شهادت داد و کمیته رونوشت را روز پنجشنبه در دسترس قرار داد.

در مصاحبه‌اش با کمیته، ایمیلی – که اولین بار توسط NBC News در ماه دسامبر گزارش شد – از دستیار تجاری بایدن به او نشان داده شد که در آن آمده بود که بایدن به دلیل پرداخت‌های بوریسما، باید درآمد خود را در اظهارنامه‌های مالیاتی خود مجدداً اعلام کند.

وزارت دادگستری اظهارات شپلی را رد کرد.

وزارت دادگستری تاکید کرده است که وایس که پس از منصوب شدن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان وکیل ایالات متحده در دلاور باقی ماند، اجازه داشت با استقلال عمل کند و هیچ فشاری بر او وارد نشد تا بتواند به راحتی در مورد بایدن رفتار کند.

بایدن در رابطه با پرونده های مالیاتی خود در سال های 2017 و 2018 اعتراف کرد. شپلی گفت که شواهدی دیده است که نشان می‌دهد بایدن در رابطه با پرونده مالیاتی‌اش در سال 2014 نیز متهم می‌شد – سالی که پدرش معاون رئیس‌جمهور بود.

شپلی به کمیته گفت که به‌عنوان بازپرس IRS، پیام‌هایی را که هانتر بایدن در پلتفرم واتس‌اپ ارسال کرده بود، دریافت کرده است، از جمله پیام‌هایی که او خوانده و از یک تاجر چینی به نام هنری ژائو درخواست پرداخت کرده است. در این پیام، بایدن به نظر می‌رسید که با پدرش، معاون سابق رئیس‌جمهور نشسته است و گفت: «من مطمئن می‌شوم که بین مردی که کنار من نشسته است و هر کسی که او می‌شناسد و توانایی من برای همیشه کینه توز باشم. که پشیمان خواهی شد که از دستور من پیروی نکردی.”

با این حال، منتقدان رئیس جمهور متهم کرده اند که او انگشت شست خود را به نفع پسرش روی ترازو گذاشته است و موافقت هانتر بایدن برای اعتراف به دو جنایت و اجتناب از زندان، معامله ای «عزیزانه» بوده است.

شپلی گفت که در تحقیقات پرونده مالیاتی 2018 شرکت کرده است. پرونده های دادگاه در دلاور که نشان می دهد توافق نامه ای در راه است، جزییات پراکنده است، اما شپلی با سوگند شهادت داد که بایدن هزینه های شخصی را به عنوان هزینه های تجاری درج کرده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع