ماموران پس از پاسخ به آدرس اشتباه صاحب خانه را می کشند

این پرونده در بحبوحه بررسی مداوم در سراسر کشور در مورد استفاده از زور توسط افسران مجری قانون صورت می گیرد. اخیراً، وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات حقوق مدنی را پس از آن آغاز کرد که یک افسر پلیس پارک ایالات متحده در واشنگتن به یک جوان 17 ساله که پس از اینکه در یک ماشین مشکوک به سرقت رفته بود، با یک افسر در صندلی عقب رانندگی کرد، شلیک کرد.

رئیس پلیس فارمینگتون، استیو هبه، در پستی در شبکه های اجتماعی گفت که این یک صحنه هرج و مرج بود و اطلاعات بیشتری در هفته آینده منتشر خواهد شد. او آن را روز سیاهی برای نیروی پلیس و خانواده صاحب خانه، که رابرت داتسون معرفی کرده بود، نامید.

این تیراندازی حوالی ساعت 11:30 شب چهارشنبه رخ داد. پلیس ایالت نیومکزیکو جزئیات بیشتری را اواخر پنجشنبه منتشر کرد و پلیس فارمینگتون روز جمعه تأیید کرد که سه افسر درگیر در مرخصی اداری با حقوق در انتظار بررسی پرونده هستند.

افسران بلافاصله شناسایی نشدند و مشخص نبود که چه اقدامات اداری می تواند انجام شود.

پلیس ایالتی گفت که این زن پس از اینکه متوجه شد افراد بیرون از خانه او افسران پلیس هستند، اسلحه خود را زمین گذاشت.

فارمینگتون، NM (AP) – بازرسان پلیس ایالتی گفتند که افسران اداره پلیس فارمینگتون در شمال غربی نیومکزیکو، زمانی که صاحب خانه در پاسخ به تماس خشونت خانگی در آدرس اشتباه حاضر شد، به ضرب گلوله کشته شد.

هنگامی که از شانیس گونزالس، سخنگوی پلیس فارمینگتون، در مورد گزارش اولیه خشونت خانگی که از خانه‌ای در آن سوی خیابان پرسیده شد، گفت که هیچ اقدامی علیه هیچ یک از طرفین در آن پرونده صورت نگرفته است و هیچ‌کس در آن آدرس مسلح نبوده است.

او گفت: «آنچه که من به عنوان رئیس به شما خواهم گفت این است که این یک رویداد فوق‌العاده آسیب‌زا است و من فقط از شرایط پیرامون آن ناراحت هستم. «… این پایان غیرقابل باور غم انگیز است. من بسیار متاسفم که در این موقعیت قرار داریم.»

مرگ داتسون 52 ساله در صحنه اعلام شد.

در فارمینگتون، مأموران ابتدا درب ورودی خانه اشتباهی را زدند و خود را افسر پلیس اعلام کردند. هنگامی که پاسخی دریافت نشد، آنها از اعزام کنندگان خواستند که با گزارشگر تماس بگیرند و آنها را به جلوی درب باز کنند.

تیراندازی همچنان در دست بررسی است. اداره تحقیقات پلیس ایالتی گفت که هرگونه یافته برای بررسی بیشتر با دادستان منطقه در میان گذاشته خواهد شد.



منبع

فیلم دوربین بدنه بازبینی شده توسط پلیس ایالتی نشان می دهد که صاحب خانه درب صفحه نمایش را با اسلحه باز می کند و در آن زمان بود که ماموران عقب نشینی کردند و تیراندازی کردند. زن مرد بدون اینکه بداند چه کسی بیرون است، از در پاسخ داد و مأموران دوباره تیراندازی کردند.