مادر تیرانداز دسته جمعی میشیگان برای ایفای نقش در جنایت پسر مجرم شناخته شد

هیئت منصفه جنیفر کرامبلی را که پسرش در تیراندازی دسته جمعی در دبیرستان میشیگان در سال 2021 چهار دانش آموز را به قتل رساند، به قتل عمد مجرم تشخیص داد – جرمی که او و شوهرش به پسر 15 ساله‌اش اسلحه دادند. مسائل رفتاری

کرامبلی، 45 ساله، در هر چهار فقره قتل غیرعمد مجرم شناخته شد که دادستان ها او را به خاطر نقش داشتن در تیراندازی مرگبار در دبیرستان آکسفورد در شهر آکسفورد میشیگان متهم کردند. گمان می رود این اولین بار است که والدین یک تیرانداز به خاطر اقدامات فرزندشان پاسخگو می شوند.

هر اتهام حداکثر 15 سال جریمه دارد. قرار است حکم او در 9 آوریل برگزار شود.

دادستان ها استدلال کردند که او و همسرش جیمز کرامبلی – که قرار است ماه آینده محاکمه شود – مسئول خشم پسر 15 ساله خود اتان بودند زیرا آنها چند روز قبل از تیراندازی در مدرسه برای او یک اسلحه نیمه خودکار خریدند، حتی اگر آنها پسر با وضعیت روانی خود دست و پنجه نرم می کرد و رفتارهای آزاردهنده ای از خود نشان می داد.

جنیفر کرامبلی در 26 ژانویه 2024 در پونتیاک، میشیگان در دادگاه حاضر می شود.جنیفر کرامبلی در 26 ژانویه 2024 در پونتیاک، میشیگان در دادگاه حاضر می شود.

جنیفر کرامبلی در 26 ژانویه 2024 در پونتیاک، میشیگان در دادگاه حاضر می شود.

جنیفر کرامبلی در 26 ژانویه 2024 در پونتیاک، میشیگان در دادگاه حاضر می شود.

در سخنرانی پایانی خود در 2 فوریه، دادستان اوکلند، کارن مک دونالد، گفت که چندین کار وجود دارد که جنیفر کرامبلی می توانست برای جلوگیری از تیراندازی انجام دهد. ساعاتی قبل از وقوع قتل، زمانی که مدرسه او و همسرش را به محوطه دانشگاه فراخواند تا در مورد تصاویر نگران‌کننده‌ای که اتان از قربانیان اسلحه و گلوله گرفته بود صحبت کنند، مک‌دونالد گفت که جنیفر کرامبلی نه تنها نگرانی‌های مسئولان مدرسه را رد کرد، بلکه به آنها اطلاع نداد. اخیراً به پسرش اسلحه داده است.

مک‌دونالد درباره اقداماتی که جنیفر کرامبلی می‌توانست انجام دهد، از جمله رفتن به خانه پس از جلسه با مقامات مدرسه برای بررسی اینکه آیا اسلحه به طور ایمن ذخیره شده است یا خیر، گفت: «نکته غم‌انگیز این است که هیچ‌یک از آن‌ها سخت نبود.

دادستان ها همچنین خاطرنشان کردند که در ماه های قبل از تیراندازی، ایتان به مادرش پیام داده بود که صداها را می شنود و شیاطین را می بیند. و در پیام‌هایی که به دوستانش می‌فرستاد، می‌گوید که مادرش وقتی از او می‌خواست که از او کمک پزشکی کند، می‌خندید. او در یک مجله نوشت: «من کمک می‌خواهم، اما والدینم به من گوش نمی‌دهند، بنابراین نمی‌توانم کمکی بگیرم. من برای مشکلات روحی ام هیچ کمکی ندارم و این باعث می شود به مدرسه لعنتی شلیک کنم.”

پسر جنیفر کرامبلی در دسامبر گذشته بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم شد.

تیم دفاعی جنیفر کرامبلی تا حد زیادی تقصیر را به گردن شوهرش انداختند و گفتند که او پدر و مادری بود که سلاح گرم داشت و در واقع اسلحه را برای ایتان خرید. آنها همچنین استدلال کردند که این زوج واقعاً از میزان مشکلات رفتاری پسرشان اطلاعی ندارند.

شانون اسمیت، وکیل دادگستری گفت: «هیچ والدینی اگر فکر کنند فرزندشان بیماری روانی دارد، اسلحه نمی‌خرد». اینها افرادی هستند که ماه ها دو اسلحه دیگر در خانه داشتند و هیچ اتفاقی با آن اسلحه ها نیفتاد.

وقتی جنیفر کرامبلی در جایگاه قرار گرفت، گفت از اینکه چگونه این موقعیت را مدیریت کرده است، پشیمان نیست.

او گفت: “من از خودم پرسیده ام که آیا کاری متفاوت انجام می دادم و انجام نمی دادم.”

اسمیت همچنین استدلال کرد که مجرم دانستن موکلش سابقه خطرناکی ایجاد می کند.

آیا واقعاً هر پدر و مادری می‌تواند در قبال هر کاری که فرزندانش انجام می‌دهد، مسئول باشد، به‌خصوص وقتی که قابل پیش‌بینی نباشد؟» اسمیت پرسید.

مربوط…

منبع