لیز چنی در انکار 6 ژانویه، الیز استفانیک را فراخوانی می کند

واشنگتن – نماینده سابق لیز چنی (R-Wyo.) نماینده Elise Stefanik (RN.Y.) را به دلیل تلاش های مداوم او برای کم اهمیت جلوه دادن قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار داد.

استفانیک اشاره کرده است دونالد ترامپ حامیانی که به اتهام حمله به ساختمان کنگره به عنوان «گروگان» دستگیر شدند و روز سه شنبه کمیته ویژه ای را که این حمله را بررسی می کرد، در بیانیه ای «شاهی» خواندند.

در پاسخ، چنی، نایب رئیس سابق کمیته 6 ژانویه، به بیانیه استفانیک از روز حمله اشاره کرد، جایی که او آن را “روز غم انگیز برای آمریکا” خواند و گفت: “معاونین این خشونت غیر آمریکایی. و تخریب باید با تمام وسعت قانون پیگرد قانونی داشته باشد.»

چنی بیانیه گذشته را “لحظه ای نادر از صداقت” از سوی استفانیک توصیف کرد.

چنی: «یک روز او باید توضیح دهد که چگونه و چرا به یک کله پاچه تبدیل شده است روی X نوشت، قبلا توییتر بود.

یکی از توضیحات احتمالی برای آغوش گرفتن استفانیک از آشوبگرانی که به ساختمان کنگره یورش بردند این است که او در حال تست دادن برای معاونت رئیس جمهور ترامپ است. استفانیک این هفته در نیوهمپشایر به نفع ترامپ در حالی که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری است، شرکت کرد. ستاره او در حالی افزایش یافته است که چنی به دلیل انتقادهای مکرر جمهوری خواهان از ترامپ از سمت خود برکنار شده بود.

اظهارات ساختگی استفانیک در اشاره به ادعاهای Rep. بری لودرمیلک (R-Ga.) اخیراً در مورد کمیته 6 ژانویه ساخته شده است. لودرمیلک، رئیس یک کمیته فرعی مجلس نمایندگان که تحقیقات متقابلی را در مورد کمیته ویژه انجام می‌دهد، در گزارشی از فاکس نیوز در روز دوشنبه ادعا کرد که این کمیته برخلاف قوانین مجلس، برخی از پرونده‌های خود را به جای اینکه همه آنها را به کمیته فرعی خود تحویل دهد، حذف کرده است. مشخص نیست که Loudermilk به دنبال چه موادی است.

استفانیک در بیانیه خود گفت: «برای هیچ کس تعجب آور نیست که کمیته جعلی بنی تامپسون و لیز چنی به طور غیرقانونی سوابق تحقیقات ساختگی خود را حذف کردند و مانع اجرای عدالت شدند. من تلاش‌های لادرمیلک نماینده کنگره برای یافتن و رمزگشایی این فایل‌های حذف شده را تحسین می‌کنم و در کنار تلاش‌های او برای شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی می‌ایستم.»

لودرمیلک گفته است که کمیته فرعی او در حال بررسی «آنچه واقعاً اتفاق افتاده است» در 6 ژانویه است و القا می کند که این چیزی غیر از شورش طرفداران ترامپ است که به دنبال لغو شکست او در انتخابات 2020 هستند. برخی از جمهوری‌خواهان به‌طور جعلی پیشنهاد کرده‌اند که این کار به نوعی توسط FBI ساخته شده است.

به دستور مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، کمیته فرعی Loudermilk فیلم دوربین های امنیتی از این حمله را منتشر می کند، اما برای محافظت از آنها در برابر وزارت دادگستری، چهره آشوبگران را محو می کند.

مربوط…

منبع