لورن بوبرت، نماینده مجلس نمایندگان سال گذشته تنها با 546 رای برنده شد. او راه خود را تغییر نمی دهد


واشنگتن – لورن بوبرت نماینده راست افراطی در پاییز گذشته با شکست آدام فریش دموکرات تنها با 546 رای و ناظران سیاسی خیره کننده که رقابت خواب آلود کلرادو را در رادار خود نداشتند، کمترین پیروزی را در قلمرو دوستدار جمهوری خواهان کسب کرد.

فریش اکنون به دنبال یک مسابقه مجدد است – و بوبرت، یک آتش‌نشان محافظه‌کار و جنگجوی فرهنگ، مواضع سیاستی خود را تعدیل نکرده یا لفاظی‌های خود را در دوره دوم ریاست جمهوری خود در کاپیتول هیل کاهش نداده است. در عوض، بوبرت برای مقابله با جو بایدن، رئیس جمهور و رهبری حزب جمهوری خواه، سرفصل های ملی را به خود جلب کرده است.

در ژانویه، او و مت گاتز، نماینده مجلس نمایندگان، تقریباً تلاش کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوری خواه برای سخنران شدن را در یک بن بست دراماتیک در صحن مجلس از مسیر خارج کردند. او به طور تصادفی بزرگترین رای سال را از دست داد – رای افزایش سقف بدهی که با آن مخالف بود. ماه گذشته، او با تلاش برای رای گیری در مورد استیضاح رئیس جمهور جو بایدن به دلیل مسائل مرزی، پیش از پایان یافتن تحقیقات مجلس نمایندگان، رهبران و همکاران حزب جمهوریخواه را خشمگین کرد.

اکنون، او در حال دعوا بر سر لایحه‌های بودجه دولتی و سیاست‌های نظامی است که باید به تصویب برسد، و از آنها می‌خواهد که سیاست‌های جناح راست را برای به دست آوردن رای او در بر گیرند.

دیک وادامز، رئیس سابق حزب جمهوری خواه کلرادو از سال 2007 تا 2011، گفت: “بسیاری از جمهوری خواهان از او گیج شده اند.”

یکی از نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس، که بوبرت را به خوبی می شناسد، این توصیه را ارائه کرد: «الاغ او برای رفتن به کمپین باید به خانه برگردد. روبان‌ها را ببرید، به میتزوه‌ها بروید و از چیزهایی که او مطلقاً با آن‌ها ربطی نداشت اعتبار بگیرید.»

وادامز گفت، در بخشی از کلرادو که به محافظه‌کاری گرایش دارد، اما به انتخاب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های عمل‌گرا که تمایل دارند روی مسائل محلی مانند آب، منابع طبیعی و کشاورزی تمرکز کنند، عادت دارد، بوبرت به شیوه‌های اشتباه برای بخشی از رای‌دهندگان برجسته می‌شود.

رهبر سابق حزب جمهوری‌خواه کلرادو گفت: «تصور، چه منصفانه باشد یا نه، این است که بوبرت، نماینده کنگره، بیش از آنکه به منطقه توجه کند، به مبارزه با این نبردها در حزب جمهوری‌خواه توجه کرده است». اکنون، من مطمئن هستم که دفتر او این موضوع را رد خواهد کرد. مشکل این است که با نحوه رفتار او مبهم می شود. و این چیزی است که او در حال حاضر با آن مبارزه می کند.»

بوبرت در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد رویکرد خود را در این چرخه تغییر دهد یا خیر، بوبرت تماس نزدیک خود را در سال 2022 به‌جای آنچه که دموکرات‌ها او را «افراط‌گرایی MAGA» و دعواهای سیاسی نامیده‌اند، به دلیل «برداشت رای» – یک اصطلاح حزب جمهوری‌خواه برای جمع‌آوری برگه‌های رأی غایب توسط حزب ثالث، مقصر دانست. .

ما باید مشارکت رای دهندگان را جلب کنیم. من فکر می کنم که همه جمهوری خواهان باید روی برداشت رای در جایی که در کلرادو قانونی است تمرکز کنند. و منظورم این است که این چیزی است که ما باید به آن توجه کنیم وگرنه در آشفتگی که در آن هستیم ادامه خواهیم داد. «دموکرات‌ها به دنبال برگه‌های رأی هستند در حالی که ما در تعقیب رأی‌دهندگان هستیم. و بنابراین، منظورم این است که ما باید وارد بازی شویم.”

اما بوبرت همچنین گفت که تمرکز خود را بر “ارائه” برای منطقه سوم کلرادو که شامل مناطق روستایی، شهرهای گراند جانکشن و پوبلو، و استراحتگاه های اسکی ثروتمند در اطراف آسپن می شود، کرده است. در حالی که او جزئیات خاصی ارائه نکرد – و دفتر او به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد – برخی از بیانیه های مطبوعاتی اخیر بر مسائل محلی متمرکز شده اند، مانند رسیدگی به قبض پرداخت آب او، لایحه او برای حذف گرگ خاکستری از مناطق در معرض خطر. فهرست گونه‌ها از کمیته خارج شد و 5 میلیون دلار کمک مالی برای یک مرکز بهداشتی روستایی در بسته هزینه‌ای که او رای منفی داد، دریافت کرد.

او گفت: “در کنگره قبلی، من نتوانستم این کار را انجام دهم زیرا در اقلیت بودیم.” “و ما یک مزیت فوق العاده از داشتن این اکثریت داریم که در واقع می توانم برای منطقه خود برنده شوم.”

بوبرت 36 ساله که زمانی صاحب رستوران شوترز گریل با مضمون اسلحه بود، میلیون ها دنبال کننده در رسانه های اجتماعی و پلتفرم قابل توجهی خارج از کنگره در پادکست ها و برنامه های تلویزیونی محافظه کار و در کنوانسیون های سیاسی جمع آوری کرد.

دموکرات ها و حتی برخی از جمهوری خواهان می گویند که رشد ملی او هر گونه پیروزی محلی ادعایی را تحت الشعاع قرار داده است. بوبرت اخیراً پس از آن که یک قهرمان محافظه‌کار دیگر، نماینده جورجیا، مارجوری تیلور گرین، همکارش را «بی‌—-» در مجلس نمایندگان خواند، تیتر خبرها شده است – مشاجره‌ای که منجر به برکناری گرین از حزب راست افراطی آزادی شد. در حالی که گرین اکنون خود را با مک کارتی هماهنگ کرده است، بوبرت خاری در چشم او باقی مانده است.

فریش، با متهم کردن بوبرت به دنبال کردن انواع تعقیب و گریز غازهای وحشی و ایجاد انواع درام که برای منطقه اهمیتی ندارد، گفت: “مردم می خواهند سیرک متوقف شود.” او یکی از این افرادی است که همچنان دوست دارد وارد توییتر و شبکه های خبری کابلی شود و فریاد بزند.

او گفت: “او بر منطقه متمرکز نیست، بلکه روی خودش متمرکز است.” “و ما او را در این مورد با چکش دور خواهیم کرد.”

فریش در یک مصاحبه تلفنی گفت که برای برنده شدن در مسابقه 2022 تنها به «دو هفته دیگر با پول پمپ بنزین» نیاز داشته است. اکنون، او می‌گوید، زمان و منابع لازم برای بستن قرارداد را خواهد داشت. فریش در سه ماهه دوم 2.6 میلیون دلار به مبلغ 818000 دلاری بوبرت دست یافت. بر اساس گزارش های کمپین، او گزارش داد که 2.5 میلیون دلار پول نقد به 1.4 میلیون دلار بوبرت دارد.

“به نظر نمی رسد که او این کار را جدی تر از قبل می گیرد. و دوباره، این برای منطقه و کشور بد است.

کاندیدای دموکرات برای ناحیه سوم کنگره برای کلرادو آدام فریش در طی یک حضور در محوطه دانشگاه کلرادو-پوبلو در چهارشنبه، 28 سپتامبر 2022، در پوئبلو، کولو (دیوید زالوبوفسکی / فایل AP)

کاندیدای دموکرات برای ناحیه سوم کنگره برای کلرادو آدام فریش در طی یک حضور در محوطه دانشگاه کلرادو-پوبلو در چهارشنبه، 28 سپتامبر 2022، در پوئبلو، کولو (دیوید زالوبوفسکی / فایل AP)

او قول داد که در صورت انتخاب شدن، تمرکزش روی مسائل محلی مانند آب، مراقبت های بهداشتی روستایی، آموزش روستایی، کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی خواهد بود.

اما دموکرات ها همچنان در منطقه دوستدار جمهوری خواهان با صعودی سربالایی روبرو هستند که بر اساس داده های پیگیری شده توسط Daily Kos، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2020 با 8 درصد افزایش روبرو شد.

اما فریش، 55 ساله، گفت که نتیجه سال 2022 نشان می‌دهد که او از جمهوری‌خواهان اسمی، از جمله رأی‌دهندگان ترامپ، درخواست می‌کند و خود را «دموکراتی بسیار محافظه‌کار می‌داند که در مقابل یک افراط‌گرا قرار می‌گیرد». او می‌خواهد به گروه حل‌ال مشکلات میانه‌رو بپیوندد و یکی از پنج عضو دو حزبی کنگره باشد. او گفت که با حزبش در مورد سیاست انرژی مخالف است و نقش بزرگتری برای نفت و گاز در کنار انرژی پاک می بیند (اگرچه او گفت که به قانون کاهش تورم رای می داد). و او نمی گوید که آیا از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد در سال 2024 حمایت می کند یا خیر.

او گفت: «من با این نگرانی که اکثریت مردم دارند شریک هستم که کمی ناامیدکننده است که ما با نوعی تکرار سال 2020 باقی مانده‌ایم. “من روی آنچه در CD-3 اتفاق می افتد تمرکز لیزری دارم.”

با این حال، کمیته ملی جمهوری خواه کنگره مشتاق است که فریش، یکی از اعضای سابق شورای شهر آسپن را برای منطقه بیش از حد لیبرال معرفی کند.

آدام فریش یک هک لیبرال است که در اطراف منطقه سفر می کند و مانند یک فروشنده روغن مار دروغ می گوید. دلانی بومار، دبیر مطبوعاتی منطقه ای NRCC، گفت: مردم کلرادا از عمل او می بینند.

نماینده جیسون کرو، دی-کولون، یکی از حامیان فریش در این دوره و آخرین بار، تصدیق کرد که بوبرت – با میلیون‌ها دنبال کننده رسانه‌های اجتماعی در سمت راست – می‌تواند پول کمپین را از چیزهایی مانند فشار استیضاح بایدن به دست آورد. اما وی خاطرنشان کرد که بوبرت به قانون زیرساخت‌های دو حزبی بایدن که انتظار می‌رود میلیاردها بودجه برای ایالت سنتنیال تامین کند و تمرکز اصلی مبارزات دموکرات‌ها در سال آینده باشد، رای منفی داد.

«کسانی هستند که می توانند از افراط گرایی پول در بیاورند، از سیاست های خودخواهانه پول در بیاورند. و او ممکن است تا حدی این کار را انجام دهد، اما این کار شما را تنها زمانی می برد که به معنای واقعی کلمه درخواست کمک مالی برای جاده ها، پل ها و زیرساخت های آب ارائه نکنید. “شما فقط می توانید آن را برای مدت طولانی پنهان کنید. و به وضوح آخرین چرخه، جیگ بالا بود. جیگ اکنون حتی بیشتر شده است.”

وادهامز هشدار داد که دموکرات‌ها برای بیرون راندن بوبرت از کنگره امتیاز بیشتری قائل خواهند شد، که می‌تواند حزب جمهوری‌خواه ملی را مجبور به صرف هزینه برای ورود و نجات او کند.

وادهامز گفت: «او به نوعی تبدیل به نماد ملی چیزی شده است که آنها می خواهند شکست دهند. “این فقط یک مبارزه کوبنده و کشدار بین این دو خواهد بود. قشنگ نمیشه و به سمت سیم پایین می رود.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع