قهرمان نوجوان پهپاد اوکراینی “خوشحالم که کسی را نابود کردیم”

کولونشینا، اوکراین (AP) – در حالی که تانک‌ها و کامیون‌های روسی در نزدیکی روستایشان غوغا می‌کردند، یک نوجوان اوکراینی و پدرش یواشکی پهپاد کوچک خود را به هوا پرتاب کردند.

پدرش خوشحال بود که خلبانی را به پسر بسپارد.

جان لستر، روزنامه نگار AP، از کیف، اوکراین در این گزارش مشارکت داشت.

با توجه به اینکه همه مردان بالغ تا 60 سال تحت دستور دولت برای ماندن در کشور بودند، پوکراسا بزرگ نتوانست به همسر و پسرش بپیوندد که آنها به همسایه لهستان گریختند.

آندری پوکراسا، 15 ساله، و پدرش، استانیسلاو، در اوکراین به دلیل کار شناسایی هوایی داوطلبانه خود در روزهای اولیه تهاجم، زمانی که نیروهای روسی که از شمال وارد می شدند، در نهایت تلاش ناموفق برای تصرف پایتخت و آوردن این کشور مورد ستایش قرار گرفتند. کشور را به زانو درآورد.

آندری در حالی که مهارت های خلبانی خود را برای یک تیم از روزنامه نگاران آسوشیتدپرس نشان می داد، گفت: “این ها برخی از ترسناک ترین لحظات زندگی من بودند.”

پدر گفت: «بیش از 20 خودروی نظامی روسیه منهدم شد، از جمله کامیون‌های حامل سوخت و تانک‌ها.

آنها مطمئن نیستند که چند هدف روسی با استفاده از اطلاعاتی که ارائه کرده اند منهدم شده است. اما زمانی که بعداً پهپاد را بر فراز توده‌های سوخته کامیون‌ها و تانک‌ها در نزدیکی شهری در غرب کیف و خارج از یک بزرگراه مهم استراتژیک که به پایتخت منتهی می‌شود، ویرانی را دیدند که بر کاروان روسیه وارد شد.

من می‌توانم با پهپاد کار کنم، اما پسرم این کار را خیلی بهتر انجام می‌دهد. ما بلافاصله تصمیم گرفتیم که او این کار را انجام دهد.» استانیسلاو پوکراسا 41 ساله گفت.

___

آنها چند هفته پیش، زمانی که آندری سال تحصیلی خود را تمام کرده بود، برگشتند.

وی گفت: «ما عکس‌ها و موقعیت مکانی را در اختیار نیروهای مسلح قرار دادیم. آنها مختصات را با دقت بیشتری محدود کردند و با دستگاه واکی تاکی برای تنظیم توپخانه ارسال کردند.»

آنها با کار به عنوان یک تیم، از ستون زرهی که به سمت کیف حرکت می کرد عکس های چشم پرنده گرفتند و مختصات آن را مشخص کردند و به سرعت اطلاعات گرانبها را به ارتش اوکراین ارسال کردند.

___

در عرض چند دقیقه، باطری های توپخانه گلوله هایی را بر روی نیروهای متجاوز بارید که تأثیر مرگباری داشت.

در حالی که نیروهای روسی و اوکراینی به شدت برای کنترل حومه کیف می جنگیدند، سربازان اوکراینی سرانجام از خانواده پوکراسا خواستند روستای خود را ترک کنند، جایی که نیروهای روسی متعاقباً آن را اشغال کردند.

او گفت: «خوشحال بودم که کسی را نابود کردیم. “از اینکه کمک کردم، خوشحال بودم که توانستم کاری انجام دهم. نه فقط نشستن و انتظار.»

پوشش AP از جنگ اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



Source link

به مدت یک هفته کامل پس از تهاجم 24 فوریه، این دو سورتی پروازهای مکرر با پهپاد خود انجام دادند – خطر دستگیری یا بدتر از آن اگر نیروهای روسی از جاسوسی آنها آگاه بودند.