قانونگذار کهنه کار جمهوری خواه می گوید سانتوس باید استعفای خود را در نظر بگیرد

جمهوری‌خواه ارشد مجلس نمایندگان، نماینده کالیفرنیا، کوین مک‌کارتی، که اکنون که حزب جمهوری‌خواه اکثریت را در اختیار خواهد گرفت، نامزد ریاست مجلس نمایندگان است، نگفته است که چه اقدامی ممکن است علیه سانتوس انجام دهد.

ماه گذشته هنگامی که نیویورک تایمز تحقیقاتی را در مورد رزومه سانتوس منتشر کرد و تعدادی از اختلافات عمده را یافت، سؤالاتی در مورد سانتوس مطرح شد. از آن زمان، سانتوس اعتراف کرده است که در مورد داشتن اصل و نسب یهودی، دروغ در مورد کار در بانک های وال استریت و در مورد دریافت مدرک دانشگاهی دروغ گفته است.

بردی گفت اگر او رئیس کمیته ای بود که سانتوس قرار بود در آن خدمت کند، “در حال حاضر، او در کمیته نخواهد بود.”

کوین بردی، نماینده تگزاس، رئیس سابق مجلس نمایندگان که به مدت 25 سال در کنگره خدمت کرده است، به “فاکس نیوز ساندی” گفت که سانتوس باید “گام‌های بزرگی” بردارد تا اعتماد و احترام را در منطقه خود به دست آورد. سانتوس قرار است در روز سه شنبه با آغاز کنگره جدید سوگند یاد کند.

واشنگتن (AP) – حتی در حالی که رهبری جمهوری خواه مجلس سکوت کرده است، یک قانونگذار کهنه کار جمهوری خواه یکشنبه گفت که جورج سانتوس باید استعفای خود را پس از اعتراف نماینده منتخب کنگره از نیویورک به دروغگویی در مورد میراث، تحصیلات و حرفه حرفه ای خود در نظر بگیرد.

او هیچ نشانه ای از کناره گیری نشان نداده است. هفته گذشته، سانتوس در فاکس نیوز در مورد “دروغ های آشکار” سوال شد و پاسخ داد که “اشتباه کرده است”.

انتظار می‌رود دموکرات‌ها چندین راه را علیه سانتوس دنبال کنند، از جمله شکایت احتمالی با کمیسیون انتخابات فدرال و ارائه قطعنامه‌ای برای اخراج او پس از عضویت در کنگره.



منبع

“این از بسیاری جهات نگران کننده است. مطمئناً او بارها و بارها دروغ گفته است. او مطمئناً باید استعفای خود را در نظر بگیرد.» بردی گفت که تصمیم در مورد کناره‌گیری سانتوس تصمیمی است که «بین او و رأی‌دهندگانی که او را انتخاب کرده‌اند» گرفته می‌شود.

نماینده کنگره همچنین گفت که «ما کشور شانس دوم هستیم. و هنگامی که مردم مایلند زندگی خود را تغییر دهند و به این امر دست یابند و آنچه را که لازم است انجام دهند و دوباره احترام و اعتماد به دست آورند، می دانید که ما حاضریم این کار را انجام دهیم.” بردی گفت که امیدوار است سانتوس “در اینجا راه درست را انتخاب کند.”

در ماه نوامبر، سانتوس، 34 ساله، در ناحیه سوم کنگره، که شامل برخی از حومه های لانگ آیلند و بخش کوچکی از محله کوئینز شهر نیویورک است، انتخاب شد. او اولین جمهوری‌خواه غیرمقاوم و آشکارا همجنس‌گرا بود که یک کرسی در کنگره به دست آورد. اما هفته‌ها پس از کمک به جمهوری‌خواهان برای تامین اکثریت مجلس نمایندگان، سانتوس اکنون به دلیل جعل بخش‌های زیادی از زندگی‌نامه‌اش تحت بازجویی قرار دارد. هزینه های مبارزات انتخاباتی او نیز به دقت بررسی می شود.