قانونگذار حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا اتهام تحقیر را در مورد کابل مخالفان افغانستان اعلام کرد

بر اساس آرشیو امنیت ملی در دانشگاه جورج واشنگتن، اکثریت قریب به اتفاق 123 کابل ارسال شده از سال 1971، زمانی که کانال مخالف در طول جنگ ویتنام ایجاد شد، طبقه بندی شده باقی مانده اند. وزارت امور خارجه مدت‌هاست که از انتشار علنی این کابل‌ها محافظت کرده است.

مک کال گفت که انتظار دارد وزارت امور خارجه روز پنجشنبه با نامه ای به تهدیدات قبلی او پاسخ دهد. او انتظار داشت که این یک “پیشنهاد متقابل” باشد.

مک کال به خبرنگاران گفت: “من می خواهم محتوای اصلی را ببینم و همچنین می خواهم پاسخ وزیر را ببینم.” “این یک وضعیت ذهنی در سفارت در آن زمان است و داشتن 23 مخالف بسیار مهم است.”

___

وزارت امور خارجه قبلاً مک کال را در مورد محتوای این اسناد گزارش داده بود، اما او گفت که راضی نیست. جمهوری خواهان با اکثریت مجلس نمایندگان، تحقیقات گسترده ای را در مورد دولت بایدن از جمله خروج آن از افغانستان آغاز کرده اند.

فرنوش امیری، نویسنده AP و متیو لی، نویسنده دیپلماتیک AP در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

تحقیر اتهامات کنگره نیاز به رای کامل کمیته قبل از رفتن به صحن مجلس دارد. با اکثریت اندک جمهوریخواهان در مجلس، ممکن است رای به تحقیر بلینکن بتواند از مجلس عبور کند. این اتهام نیروی پیگرد قانونی ندارد، اما به عنوان ارجاع به وزارت دادگستری برای بررسی اتهامات عمل می کند.

مک‌کال ماه‌ها با دولت بایدن بر سر دسترسی بی‌سابقه‌ای به پیام‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات بزرگ‌تر جمهوری‌خواهان در مورد خروج 2021 مبارزه کرده است. این امر چشم انداز یک رویارویی با قانون اساسی را در مورد توانایی قوه مقننه برای انجام نظارت ایجاد کرده است.

مایکل مک کال، نماینده ایالت تگزاس، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان می تواند در جلسه استماع 24 مه درباره اتهامات توهین آمیز رای دهد.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرده است که اگر به زودی یک تلگراف محرمانه از دیپلمات های آمریکایی در کابل را منتشر نکند، تلاش های قانونی برای تحقیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه به کنگره را در هفته آینده به پیش خواهد برد. قبل از خروج آشفته از افغانستان.

وزارت امور خارجه گفته است که در تلاش است تا اطلاعات “مناسب” را در مورد این کابل در اختیار کنگره قرار دهد و در عین حال از کارمندان خود نیز محافظت کند. کانال به اصطلاح مخالف برای دهه ها راهی برای دیپلمات ها فراهم کرده است تا نگرانی های خود را در مورد استراتژی ابراز کنند. آنها به طور خودکار برای محافظت از هویت افسران خدمات خارجی طبقه بندی می شوند.