قانونگذاران اورگان پس از ركورد ركورد رياست جمهوري آمريكا، قرار است دوباره براي نشستي با محوريت مسكن و مواد مخدر تشكيل دهند.

سالم، اورگان (AP) – قانونگذاران اورگان قرار است روز دوشنبه برای شروع یک جلسه کوتاه قانونگذاری تشکیل جلسه دهند که انتظار می رود بی خانمانی، کمبود مسکن و برنامه هایی برای بازنگری قانون پیشگام جرم زدایی مواد مخدر در ایالت به دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد، بر آن غالب باشد.

قانونگذاران فقط 35 روز فرصت دارند تا لوایح را تصویب کنند. در حال حاضر، رهبران مقننه نشان داده‌اند که خطوط ارتباطی دو حزبی باز هستند زیرا بر تنش‌های حزبی غلبه می‌کنند که همچنان از کناره‌گیری جمهوری‌خواهان در سال گذشته بر سر اقدامات مربوط به سقط جنین، مراقبت از تراجنسیتی‌ها و حقوق اسلحه، که باعث توقف قانون‌گذار برای شش رکورد بی‌سابقه شده است. هفته ها و 10 سناتور ایالتی جمهوری خواه را از انتخاب مجدد رد صلاحیت کرد.

فرماندار دموکراتیک تینا کوتک از قانونگذاران خواست تا روی مبرم ترین مسائل ایالتی تمرکز کنند.

کوتک گفت: “تمرکز شماره یک من برای جلسه قانونگذاری این است که تا حد امکان تلاش برای بهبود تولید مسکن در ایالت انجام دهم.” این راه حل نهایی برای بحران مسکن و بی خانمانی ما است.»

تنها لایحه‌ای که کوتک در این جلسه معرفی کرد، یک اقدام گسترده مسکن است که تغییراتی را در قانون مشخصه کاربری زمین در اورگان ایجاد می‌کند تا ساخت خانه‌ها را تسهیل کند. از دهه 1970، این قانون برای جلوگیری از گسترش شهرها و حفظ زمین های کشاورزی و جنگل ها، مرزهای رشد را برای شهرها تعیین کرد.

اقدام کوتک به شهرها یک بار معافیت از این قانون اعطا می‌کند و اجازه می‌دهد زمین جدید برای مسکن در یک به اصطلاح “مرز رشد شهری” اضافه شود. 30 درصد از واحدهای جدید در مناطق توسعه یافته نیاز دارد تا مسکن مقرون به صرفه باشد.

این پیشنهاد بر اساس تغییرات ایجاد شده در قانون کاربری زمین در سال گذشته، زمانی که قانونگذاران لایحه ای را برای افزایش زمین های موجود برای توسعه نیمه هادی تصویب کردند، شکل می گیرد. این لایحه به کوتک اجازه داد تا هشت مکان را برای گسترش مرزهای رشد شهری تعیین کند تا برای چنین اهدافی مورد استفاده قرار گیرند.

بسته مسکن تقریباً 500 میلیون دلاری کوتک در این جلسه همچنین شامل 20 میلیون دلار کمک بلاعوض خواهد بود که او آن را مشوق های “مناسب آب و هوا” توصیف کرد. این کمک ها برای پروژه های مسکنی در دسترس است که در آن وسایل آشپزی، گرمایش و آبگرمکن ها به جای گاز طبیعی از برق استفاده می کنند.

یکی دیگر از اولویت‌های اصلی فرماندار، گسترش و افزایش بودجه برای برنامه‌های آموزشی تابستانی است تا به دانش‌آموزان برای غلبه بر ضررهای یادگیری که عمدتاً ناشی از همه‌گیری COVID-19 است، کمک کند.

انتظار می‌رود که بحث‌های داغ‌تر این جلسه حول تغییرات پیشنهادی در قانون جرم‌زدایی مواد مخدر در کشور اول باشد.

دموکرات‌ها در مواجهه با فشار فزاینده عمومی و سیاسی و یکی از بزرگ‌ترین جهش‌های ملی در مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد، لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند که بخش مهمی از قانون را با تبدیل مجدد به داشتن مقادیر کم مواد مخدر به یک جنایت سطح پایین لغو می‌کند. نویسندگان آن گفتند که این اقدام پلیس را قادر می‌سازد تا مواد مخدر را مصادره کند و با استفاده عمومی سرکوب کند.

اقدام 110 که توسط رأی دهندگان در سال 2020 تصویب شد، درآمد مالیاتی حشیش ایالت را به سمت درمان اعتیاد به مواد مخدر هدایت کرد و در عین حال مقادیر «استفاده شخصی» از مواد غیرقانونی را جرم زدایی کرد. برای مثال، داشتن کمتر از یک گرم هروئین فقط مشمول یک بلیط و حداکثر جریمه 100 دلاری است.

جمهوری خواهان می گویند پیشنهاد دموکرات ها به اندازه کافی پیش نمی رود. آن‌ها می‌خواهند که مالکیت «استفاده شخصی» یک جنایت در سطح بالاتر باشد و درمان اجباری باشد.

رهبران مجلس نمایندگان از هر دو حزب اذعان کردند که اختلاف نظرهای سیاسی وجود خواهد داشت و گفتند که آنها بر ایجاد روابط و اتخاذ یک “رویکرد غافلگیرکننده” متمرکز شده اند تا از اختلالات ارتباطی که منجر به خروج جمهوری خواهان از مجلس سنا در سال گذشته شد جلوگیری کنند.

جف هلفریچ، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، جمهوری خواه گفت: «ما دستور کار پیش روی خود داریم که باید روی آن تمرکز کنیم. “اگر سیستم خراب شود و ما برای اورگانیا تولید نکنیم، این یک مشکل است.”

در حالی که رهبران سنا روابط کاری خود را به همان اندازه تبلیغ نکردند، تیم ناپ، رهبر اقلیت، که سال گذشته کناره گیری را رهبری کرد، گفت که ملاقات های مثبتی با راب واگنر، رئیس دموکرات اتاق داشته است.

واگنر گفت که او دوره میانی بین جلسات را صرف سفر به سراسر ایالت برای دیدار با سناتورهای جمهوری خواه در مناطق محل سکونت خود کرد و گفت که “گفتگوهای خوب و باز” با ناپ داشت.

ناپ در میان 10 سناتور جمهوری خواه است که پس از کناره گیری طولانی سال گذشته از انتخاب مجدد رد صلاحیت شده اند. بر اساس اصلاحیه قانون اساسی تصویب شده توسط رأی دهندگان با هدف توقف چنین تحریم هایی، قانونگذارانی که بیش از 10 غیبت غیر موجه دارند، نمی توانند برای انتخابات مجدد شرکت کنند. گروهی از سناتورهای جمهوری خواه، از جمله ناپ، رد صلاحیت خود را در شکایتی به چالش کشیده بودند که توسط دادگاه عالی اورگان رد شد.

حکم دادگاه عالی یک قانون اداری اجرا شده توسط دفتر وزیر امور خارجه در سال گذشته را تأیید کرد که بیان می‌کرد قانون‌گذارانی که حداقل 10 غیبت غیرموجه داشته باشند، نمی‌توانند برای دوره‌ای بلافاصله بعد از آن تصدی پست کنند.

دموکرات ها در این جلسه با برداشتن گام دیگری برای جلوگیری از استعفا، قطعنامه مشترکی را ارائه کردند که به جای دو سوم، اکثریت قانونگذاران را ملزم به حضور در حد نصاب می کرد.

استراتژی خروج جمهوری خواهان از خروج بر اساس انکار دو سوم نصاب لازم برای انجام امور قانونی مجلس یا سنا بوده است. در صورت تصویب، اصلاحیه پیشنهادی قانون اساسی در اختیار رای دهندگان قرار خواهد گرفت.

کوتک گفت که با رهبران جمهوری خواه در تماس بوده و مانند جلسه گذشته نگران بروز اختلافات سیاسی نیست.

کوتک گفت: “بیایید روی مسکن تمرکز کنیم، بیایید روی سلامت رفتار تمرکز کنیم، بیایید بر یادگیری تابستان تمرکز کنیم.” “این یک جلسه فانتزی نیست. بیایید به اصول اولیه پایبند باشیم.»

منبع