قانونگذاران از منشی مجلس که در جریان هرج و مرج 6 ژانویه خدمت کرد و رای رئیس مک کارتی تجلیل کردند.

واشنگتن (AP) – قانونگذاران روز سه‌شنبه از مقام مسئول حفظ نظم در مجلس در دو مورد از پرآشوب‌ترین لحظات مجلس -حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره و طولانی‌ترین رقابت سال گذشته برای رئیس مجلس از زمان قبل از مجلس شورای اسلامی تجلیل کردند. جنگ.

شریل جانسونجایزه آزادی سال 2023 از سوی انجمن تاریخی کنگره ایالات متحده به سی و ششمین منشی خانه اعطا شد. این جایزه به کسانی تجلیل می کند که فداکاری خارق العاده ای برای آزادی، دموکراسی و دولت نمایندگی نشان می دهند.

رهبر این مراسم دو نفر از سخنرانان سابق مجلس بودند که بیشترین بهره را از کار او به عنوان مدیر اصلی مجلس بردند – نماینده دموکرات. نانسی پلوسی و نماینده سابق جمهوری خواه کوین مک کارتی.

زمانی که گروهی خشن به ساختمان کنگره حمله کردند و شمارش آرای کالج الکترال را به تأخیر انداختند، پلوسی سخنران بود و صدور گواهینامه را برای چند ساعت به تعویق انداخت. و مک کارتی اوایل سال گذشته پس از 15 دور رای گیری رئیس مجلس شد. او متعاقباً اولین سخنران بود که توسط همکارانش برکنار شد و در ماه دسامبر استعفا داد.

مک کارتی گفت که در طول انتخاب رئیس مجلس هیچ نقشه راه یا فیلمنامه آماده ای برای نحوه پیشبرد آرای چندگانه سخنران وجود نداشت، اما یادآور شد که نظم و نزاکت در همه جا وجود داشت.

مک کارتی گفت: «شریل سال گذشته به مدت 15 دور، سنگر را با ثبات، انصاف و بدون شراکت نگه داشت. آمریکا به مدت 15 دور صحبت های شریل را شنید و از آنچه دیدند خوششان آمد.

او گفت که از کار او به قدری تحت تأثیر قرار گرفته است که از او خواسته است که ادامه دهد. با انجام این کار، او به یک چیز نادر در تاریخ آمریکا تبدیل شد: یک منشی مجلس که از سوی سخنرانان دموکرات و جمهوری خواه منصوب شد. او تا ژوئن 2023 در این کار باقی ماند.

پلوسی گفت که جانسون مورد احترام اعضا و کارکنان هر دو حزب سیاسی است.

پلوسی گفت: “کار مجدانه او مجلس را به حرکت نگه داشت تا بتوانیم مسئولیت قانونی خود را در قبال مردم آمریکا انجام دهیم و او این کار را حتی در بسیاری از سخت ترین و بی سابقه ترین شرایط زمانی که چشم جهان به کنگره بود، انجام داد.”

جانسون وقایع 6 ژانویه را به یاد آورد، زمانی که او گفت که کارکنان شجاع برای محافظت از مصنوعات نمادینی که قرن‌ها در طبقه مجلس بودند، توقف کردند، حتی زمانی که پلیس کنگره ایالات متحده از آنها خواست تا هرچه سریع‌تر برای محافظت از خود حرکت کنند. او گفت که اکنون با روزنامه نگارانی کار می کند که زندگی خود را به خطر می اندازند و داستان های آزادی و دموکراسی آمریکا را به کشورهایی که فاقد مطبوعات آزاد هستند، ارائه می دهند.

جانسون طی مراسمی در کاپیتول گفت: «دموکراسی شکننده است، اما سرسختانه نیز انعطاف‌پذیر است و هر یک از ما نقشی در تضمین طول عمر آن داریم».

منبع