قاضی کانن به تازگی «بدترین تاریخ ممکن» محاکمه ترامپ را برای حزب جمهوری خواه تعیین کرد


دونالد ترامپ روندا چرچیل برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

دونالد ترامپ روندا چرچیل برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

قاضی آیلین کانن، قاضی فدرال منصوب شده توسط ترامپ در میامی که بر پرونده اسناد مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق نظارت می کند، روز جمعه پس از اینکه ترامپ تلاش کرد آن را تا پس از انتخابات 2024 به تعویق بیندازد، تاریخ محاکمه را برای ماه مه آینده تعیین کرد.

جدول زمانی این پرونده به محل مناقشه برای دادستان های فدرال تبدیل شد، که می خواستند محاکمه را در ماه دسامبر آغاز کنند، و وکلای مدافع، که استدلال می کردند که کانن به دلیل مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ترامپ به هیچ وجه نباید تاریخ محاکمه را تعیین کند.

کانن در روز سه شنبه استدلال های هر دو طرف را شنید و گفت که به سرعت تصمیم خواهد گرفت. روز جمعه، او تاریخ محاکمه هیئت منصفه در بخش فورت پیرس دادگاه منطقه ای ایالات متحده در جنوب فلوریدا را برای شروع دوره دو هفته ای که از 20 می 2024 آغاز می شود، برنامه ریزی کرد.

به گزارش پولیتیکو، علیرغم اینکه وزارت دادگستری استدلال می‌کند که به‌عنوان یک موضوع حقوقی، پرونده پیچیده نیست و بنابراین نیازی به طرح ندارد، کانن نیز این پرونده را «پیچیده» نامیده است.

به گزارش واشنگتن پست، رئیس‌جمهور سابق پیشتاز کنونی نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 است، که “به این معنی است که هر محاکمه‌ای که قبل از انتخابات برگزار می‌شود احتمالاً در طول مبارزات انتخاباتی طنین‌انداز خواهد شد.” دفاعیات او استدلال کرد که محاکمه باید به بعد از انتخابات به تعویق بیفتد، زیرا رای گیری، حضور هیئت منصفه بی طرف را چالش برانگیزتر می کند و پیشنهاد داد که دادگاه می تواند بر روند انتخابات تأثیر بگذارد.

با این حال، حکم کانن، محاکمه را در زمان‌بندی مقدماتی جمهوری‌خواهان، درست چند هفته قبل از کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در سال 2024، به تاخیر می‌اندازد.

آنتونی کریس، استاد حقوق ایالت جورجیا و دانشمند علوم سیاسی، گفت: “این بدترین نتیجه ممکن برای حزب جمهوریخواه است. هرچند برای ترامپ عالی است.” از تاریخ محاکمه در توییتر نوشت.

او گفت: «این اساساً به ترامپ اجازه می‌دهد تا قبل از محاکمه شدن آسان‌ترین پرونده، نامزدی را به دست آورد. اضافه.

وکلای ترامپ همچنین خاطرنشان کردند که ترامپ علاوه بر برنامه مبارزات انتخاباتی خود، در آینده نزدیک درگیر نبردهای حقوقی دیگری نیز خواهد شد. او با اتهامات جنایی در منهتن در ارتباط با پرداخت پولی که به یک ستاره فیلم بزرگسالان انجام شده بود، با محاکمه ای که برای آن پرونده در مارس 2024 در نظر گرفته شده بود، و پرونده های حقوقی مدنی قرار است پاییز و سال آینده در نیویورک به دادگاه کشیده شود. او همچنین موضوع دو تحقیق جنایی دیگر – یکی در جورجیا و دیگری تحقیقات فدرال – در ارتباط با تلاش های ادعایی او برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

با این حال، دادستان ها برای شروع محاکمه در اوایل ماه دسامبر تلاش کردند و اذعان داشتند که این تاریخ یک جدول زمانی “تهاجمی” را ارائه می دهد، اما درخواست ها برای تاخیر را رد کردند. آنها استدلال کردند که برنامه پیشنهادی آنها به وکلای ترامپ زمان زیادی برای بررسی شواهد مربوط به دوره کشف می دهد. دادستان ها همچنین تشخیص دادند که انتخاب هیئت منصفه در این پرونده می تواند طولانی باشد، اما دلیلی برای شروع زودتر رسیدگی به این پرونده ذکر کردند.

برخی از کارشناسان حقوقی تصدیق کردند که تصمیم روز جمعه کانن در مورد جدول زمانی محاکمه، تصمیم خوبی بود، با این استدلال که این تصمیم در نقطه ای شیرین بین عجله و بیرون کشیدن قرار می گیرد.

هری لیتمن، دادستان سابق ایالات متحده، هری لیتمن، “تاریخ محاکمه 24/5/20 که کانن به تازگی تعیین کرده است تقریباً بدون اینکه مسخره به نظر برسد، تمدید شده است.” در یک توییت گفت.

جورج کانوی، وکیل دادگستری، گفت: “در واقع می بهترین انتخاب بود. نه به این زودی که دست نیافتنی باشد. هنوز به اندازه کافی زود است که حتی برخی به تعویق انداختن های اضافی همچنان اجازه می دهد پرونده قبل از پاییز آینده محاکمه شود.” اضافه. برای قاضی کانن خوب است.

آیا می خواهید یک جمع بندی روزانه از همه اخبار و نظرات سالن ارائه دهد؟ در خبرنامه صبحگاهی ما، دوره تصادف، مشترک شوید.

با این حال، کارشناسان دیگر ابراز نگرانی کردند که علیرغم اینکه اکنون یک جدول زمانی معقول است، تاریخ محاکمه به دلیل تاخیر احتمالی دفاع ممکن است بیشتر به تعویق بیفتد.

“[B]برنده ig برای جک اسمیت در تاریخ آزمایشی. اما نکته کلیدی این است که این برنامه ثابت بماند. در توییتر نوشت.

جویس ونس، دادستان سابق ایالات متحده و دادستان فدرال، گفت: “مسئله اینجاست – در پرونده ای مانند این، فرصت های زیادی برای ترامپ برای تأخیر ایجاد می شود و اگر این تاریخ از بین برود، احتمال برگزاری دادگاه قبل از انتخابات بسیار کمتر می شود.” توییت کردو اضافه کرد که “قرار دادن آن در فورت پیرس با سالن کوچک دادگاه و بدون اجازه دوربین، آسیبی به دموکراسی است.”

ترامپ و دستیار دیرینه اش، والت نائوتا، ماه گذشته در مجموع به 38 مورد متهم شدند. ترامپ متهم است که به طور غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده را پس از ترک سمت خود نگه داشته و مانع از تلاش های دولت برای بازیابی آنها شده است، در حالی که گفته می شود نائوتا در تلاش های ترامپ برای احتکار مواد حساس و اظهارات نادرست به دولت کمک کرده است. هر دو نسبت به همه اتهامات بی گناه اعتراف کردند.

ادامه مطلب

درباره قاضی آیلین کانن





منبع