قاضی لئونی برینکما برای نظارت بر شکایت ایالات متحده علیه گوگل معرفی شد

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که این شکایت “بی ارزش” است.

دولت روز سه‌شنبه استدلال کرد که گوگل باید مجبور شود مجموعه مدیریت تبلیغات خود را بفروشد و با تجارتی مقابله کند که حدود 12 درصد از درآمد گوگل را در سال 2021 ایجاد کرد، اما همچنین نقشی حیاتی در فروش کلی موتور جستجو و شرکت ابری دارد.

(گزارش توسط دایان بارتز؛ ویرایش توسط جاناتان اواتیس)



منبع

بر اساس تشکیل پرونده در اواخر روز سه شنبه، برینکما، 78 ساله که دادگاه او در الکساندریا، ویرجینیا، نزدیک واشنگتن است، برای نظارت بر این پرونده مأموریت یافت. دولت خواستار محاکمه هیئت منصفه شده است.

واشنگتن (رویترز) – قاضی منطقه ای ایالات متحده، لئونی برینکما، یکی از قضاتی که در فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا مبنی بر محدود کردن مهاجرت به ایالات متحده باقی ماند، به عنوان نظارت بر دعوای ضد انحصار وزارت دادگستری علیه شرکت آلفابت گوگل به دلیل سوء استفاده ادعایی از آن معرفی شد. تسلط بر فناوری تبلیغات آنلاین

این دومین شکایت ضد انحصاری است که توسط این وزارتخانه تنظیم شده است، که اولین شکایت در اواخر دولت ترامپ در سال 2020 است. این پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه می رود.

برینکما که از سوی رئیس جمهور بیل کلینتون نامزد شد، علاوه بر توقف فرمان اجرایی ترامپ، بر محاکمه زکاریاس موسوی، توطئه گر 11 سپتامبر که اکنون در زندانی با حداکثر امنیت در کلرادو به سر می برد، نظارت کرد.