قاضی شکایت ترامپ علیه نیویورک تایمز را پرت کرد و او را به پرداخت تمام هزینه های قانونی محکوم کرد

یک قاضی نیویورکی شکایت دونالد ترامپ علیه او را رد کرد مجله نیویورک تایمز، و رئیس جمهور سابق را موظف به پرداخت کلیه حق الوکاله ها، هزینه های قانونی و هزینه های مربوطه کرد.

پس از اینکه عمویش در سپتامبر 2021 شکایت خود را آغاز کرد، مری ترامپ به دیلی بیست گفت: “من فکر می کنم او یک بازنده لعنتی است و هر چیزی را که بتواند به دیوار پرتاب می کند. این ناامیدی است. دیوارها در حال بسته شدن هستند و او هر چیزی را به دیوار پرتاب می کند که بچسبد. همانطور که همیشه در مورد دونالد اتفاق می افتد، او سعی می کند موضوع را تغییر دهد.

اشتراک در Confider، خبرنامه رسانه ای Daily Beast، و هر هفته اسکوپ های آبدار را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

فاش شد: یکی از اعضای خانواده ای که ترامپ را تحریک کرد

ترامپ در شکایت اولیه مدعی شد که بار با خواهرزاده‌اش تبانی کرد تا علی‌رغم توافقنامه محرمانه‌ای که او در سال 2001 در جریان یک اختلاف خانوادگی امضا کرد، “سوابق را از دفتر وکالتش به خارج قاچاق کند و آنها را به روزنامه تحویل دهد”. او همچنین ادعا کرد که کریگ، بارستو و بوتنر «حداقل تا حدی به دلیل سوء نیت واقعی خود» در گزارش جزئیات در اظهارنامه های مالیاتی که او از افشای آن امتناع کرده بود، انگیزه داشتند.

رابرت آر. رید، قاضی دادگاه عالی نیویورک، در حکمی که بعد از ظهر چهارشنبه ارائه شد، نوشت: ادعاهای رئیس جمهور سابق که دو بار استیضاح شده علیه متهمان “به دلیل قانون اساسی شکست خورده است.” فعالیت اصلاحیه اول محافظت شده است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

در حالی که دادگاه ادعاهای ترامپ علیه روزنامه و خبرنگاران آن را رد کرد، ادعاهای علیه خواهرزاده رئیس جمهور سابق هنوز مورد حکم قرار نگرفته است.

ترامپ در سال 2021 شکایت کرد و مدعی شد که این روزنامه، سه تن از خبرنگاران و خواهرزاده‌اش مری ترامپ در یک “توطئه موذیانه” برای به دست آوردن سوابق خصوصی او برای یک داستان برنده پولیتزر در مورد مسائل مالیاتی او شرکت کرده اند.

مجله نیویورک تایمز سخنگوی روزنامه در بیانیه ای به Daily Beast نوشت: از تصمیم امروز قاضی خرسند است. «این یک سابقه مهم است که مجدداً تأیید می کند که مطبوعات هنگامی که درگیر جمع آوری اخبار معمول برای به دست آوردن اطلاعات مهم حیاتی برای عموم می شوند، محافظت می شوند.»

رید همچنین حکم داد که ترامپ نتوانست هیچ گونه مداخله متخلفانه ای را نشان دهد بار برای برقراری ارتباط در مورد سوابق، به خواهرزاده خود یک تلفن مشعل داد. علاوه بر این، قاضی گفت که رئیس جمهور سابق نتوانست غنی سازی ناعادلانه یا نظارت سهل انگارانه بر بخش هایی از بار یا خبرنگاران سوزان کریگ، دیوید بارستو و راسل بوتنر.

رابرت پری

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.