قاضی دستور داد روز جمعه سوگندنامه جستجوی ویرایش شده مار-آلاگو را منتشر کند

بیشتر: حملات بی امان ترامپ به جستجوی مار-آلاگو فاقد زمینه است. آنچه او گفت در مقابل آنچه ما می دانیم.

حکم بازرسی مار-آ لاگو ترامپ را تحت تحقیقات جاسوسی نشان می دهد

شرکت‌های رسانه‌ای استدلال کردند: «حداقل، هر بخش از خلاصه‌ای که آن حقایق مربوط به تحقیقات را بازگو می‌کند، بدون افشای موارد اضافی که هنوز در دسترس عموم نیست – علاوه بر هر بخش دیگری که هیچ تهدیدی برای تحقیقات نیست، باید مهر و موم را باز کند». . علاوه بر این، هرگونه استدلال قانونی در پرونده های دولت باید علنی شود، حتی اگر برخی از حقایقی که دولت بازگو می کند در مهر و موم باقی بماند.

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه دستور انتشار نسخه ویرایش شده از سوگندنامه وزارت دادگستری را صادر کرد که از جستجوی بی سابقه املاک دونالد ترامپ در فلوریدا حمایت می کرد.

جی برات، یکی از مقامات ارشد بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، به راینهارت گفت که این سند مستلزم چنان اصلاحات گسترده‌ای است که «به هیچ وجه باعث تعلیم و تربیت عمومی نمی‌شود».

به گفته کارشناسان حقوقی، سوگندنامه ها معمولاً تا زمانی که اتهامات وارد شده، مهر و موم می شوند. دادستان های فدرال با بازکردن سوگندنامه جستجوی ترامپ مخالف هستند زیرا این سند می تواند تحقیقات را به خطر بیندازد و شاهدان را از همکاری منصرف کند. دادستان ها استدلال کردند که اصلاحات آنقدر گسترده است که سند را بی فایده می کند.

دولت نیز دلایل خود را برای مهر و موم ماندن سوگندنامه ارائه کرد. کنسرسیوم رسانه‌ای در پرونده‌ای در روز پنجشنبه استدلال کرد که استدلال‌های دولت باید علنی شود، زیرا می‌توانند جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات ارائه کنند، حتی اگر بخش‌هایی که به آنچه در سوگندنامه است مهر و موم باقی بماند.

بروس راینهارت، قاضی ایالات متحده گفت که سند ویرایش شده تا ظهر جمعه به اطلاع عموم خواهد رسید.

در اوایل این هفته، راینهارت گفت که در حال بررسی این موضوع است که “آیا جایگزینی برای مهر و موم کردن کل سند وجود دارد یا خیر.”

ترامپ بخشی از این شکایت نیست، اما او در یک پست در شبکه های اجتماعی خواستار انتشار کل سوگندنامه شد. او در یک پرونده جداگانه از دادگاه فدرال خواست تا دستور بازگرداندن اسناد را صادر کند.

شرکت‌های رسانه‌ای از جمله پالم بیچ پست، بخشی از شبکه USA TODAY، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که بازرسی بی‌سابقه از خانه رئیس‌جمهور سابق را برانگیخت، برای انتشار این سوگند بحث کردند.

“من متوجه می شوم که دولت وظیفه خود را برای نشان دادن دلیل قانع کننده/دلیل موجه برای مهر و موم کردن بخش هایی از سوگندنامه انجام داده است، زیرا افشای هویت شاهدان، مأموران اجرای قانون، و طرف های بدون اتهام، استراتژی تحقیق، جهت، محدوده، منابع، منابع را آشکار می کند. و روش ها و اطلاعات هیئت منصفه بزرگ…» قاضی در یک دستور کوتاه نوشت که چرا نمی توان کل سند را منتشر کرد.

او روز دوشنبه نوشت: “در حال حاضر نمی توانم بگویم که اصلاحات جزئی آنقدر گسترده خواهد بود که منجر به افشای بی معنی شود، اما ممکن است در نهایت پس از شنیدن بیشتر از دولت به این نتیجه برسم.”

حکم بازرسی مار-آ لاگو ترامپ را تحت تحقیقات جاسوسی نشان می دهد

اقدام راینهارت تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که وزارت دادگستری نسخه ویرایش شده ای از سند مورد استفاده برای توجیه حکم جستجوی 8 آگوست برای مار-آ-لاگو را ارائه کرد، که راینهارت مجوز آن را صادر کرد.

راینهارت به وکلا گفت که روند بررسی سند و انتشار احتمالی آن با ملاحظه و دقیق خواهد بود. علاوه بر نگرانی‌ها در مورد ارعاب شاهدان، راینهارت گفت افشای جزئیات درباره مار-آ-لاگو می‌تواند به توانایی سرویس مخفی برای محافظت از رئیس‌جمهور سابق آسیب برساند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY ظاهر شد: قاضی دستور انتشار سوگندنامه جستجوی ویرایش شده Mar-a-Lago را در روز جمعه صادر کرد.



منبعماموران اف بی آی 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده را کشف و ضبط کردند. اما دادستان هیچ جزئیاتی در مورد این اسناد منتشر نکرد. این سوگندنامه می تواند روشن کند که ماموران FBI به دنبال چه چیزی و دلیل آن بودند.