قاضی حاضر نشد به هیئت منصفه در دادگاه مدنی تجاوز جنسی ترامپ بگوید که رئیس‌جمهور سابق معذور است.

شکایت کارول مدعی است که ترامپ در اواسط دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ منهتن به او تجاوز کرده است که ترامپ بارها آن را رد کرده است. ترامپ، که در لیست شاهدان دفاع قرار دارد، در ماه اکتبر در مورد ادعاهای کارول برای استیضاح ویدیویی شرکت کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

کاپلان نوشت: «اگر سرویس مخفی بتواند از او در آن رویداد محافظت کند، مطمئناً سرویس مخفی، سرویس مارشال‌ها و شهر نیویورک می‌توانند از امنیت او در این دادگاه فدرال بسیار امن مراقبت کنند.»

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، که ریاست دادگاه منهتن را برعهده دارد که ناشی از شکایت نویسنده E. Jean Carroll است، یک روز پس از ارسال نامه ای از سوی وکیل ترامپ به او پاسخ داد که نشان می دهد ترامپ ممکن است در جایگاه شاهد در دادگاه حضور یابد، اما گفت که بسیار دشوار خواهد بود. برای اینکه او به دلایل لجستیکی مرتبط با دفتر سابقش در کل دادگاه شرکت کند.

“آقای. ترامپ برای حضور، شهادت یا هر دو آزاد است. او همچنین آزاد است که هیچ یک از این کارها را انجام ندهد. «در صورت عدم حضور یا شهادت، وکیل او ممکن است درخواست را تجدید کند.»

کاپلان همچنین به سفر آینده ترامپ به یک رویداد کمپین انتخاباتی در نیوهمپشایر در سومین روز محاکمه برنامه ریزی شده اشاره کرد و در عین حال اشاره کرد که او طبق قانون به عنوان رئیس جمهور سابق حق دارد از حفاظت از سرویس مخفی برخوردار باشد و همچنین می توان تدابیر امنیتی بیشتری نیز فراهم کرد. .

تاکوپینا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

ترامپ بارها در حین برکناری کارول به او توهین کرد و او را یک “شغلی که نوع من نیست” خواند. او همچنین تصویری از کارول از دهه 1990 را به عنوان عکس همسر سابقش مارلا میپلز اشتباه گرفت، بر اساس گزیده‌هایی از رسوب که در ماه ژانویه باز شد.

تاکوپینا نوشت: «از آنجایی که تصمیم متهم، که ملزم به حضور به عنوان خواهان مدنی نیست، در جریان دادرسی اتخاذ خواهد شد، ما هنوز در موقعیتی نیستیم که در این زمینه به دادگاه مشاوره دهیم.» با این حال، به محض تصمیم گیری، به ویژه با توجه به نگرانی های لجستیکی که باید در هماهنگی با سرویس مخفی، سرویس مارشال ها و شهر نیویورک به آن رسیدگی شود، به محض تصمیم گیری، دادگاه را مطلع خواهیم کرد.

جو تاکوپینا، وکیل در نامه خود در روز چهارشنبه از کاپلان خواست تا به هیئت منصفه دستور دهد: «در حالی که هیچ طرف دعویی نیازی به حضور در یک دادگاه مدنی ندارد، غیبت متهم در این موضوع، بنا به طرحی، از بارهای لجستیکی که حضور او، به عنوان رئیس جمهور سابق، باعث دادگاه و شهر نیویورک می شود. بر این اساس، حضور او معذور است مگر اینکه و تا زمانی که از سوی یکی از طرفین برای شهادت فراخوانده شود.»

کاپلان همچنین خاطرنشان کرد که تاریخ شروع ۲۵ آوریل در تاریخ ۷ فوریه یا حدود آن به ترامپ اطلاع داده شده است، و به او «زمان کافی برای انجام هر گونه تمهیدات لجستیکی برای حضورش در نظر گرفته شده است». او گفت: «زمان بسیار بیشتری» از زمانی است که ترامپ قبل از کیفرخواست تاریخی اخیرش توسط هیئت منصفه منهتن در پرونده ای مربوط به پرداخت های پولی که در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 او انجام شده بود، داده شد.

در این میان، هیچ اشاره ای توسط وکیل آقای ترامپ در حضور هیأت منصفه یا هیئت منصفه، به تمایل ادعایی آقای ترامپ برای شهادت دادن یا باری که هرگونه غیبت از سوی او ممکن است از بین ببرد، وجود ندارد. کاپلان افزود که ممکن است دادگاه یا شهر نیویورک امان داده باشد.

کاپلان به این نتیجه رسید که درخواست ترامپ برای دستورالعمل‌های ویژه هیئت منصفه «نابه‌هنگام» است.

تاکوپینا در نامه‌ای به کاپلان اواخر پنجشنبه گفت که ظاهر شدن یا نشدن ترامپ احتمالاً تصمیمی در زمان بازی خواهد بود.

قاضی فدرال در دادگاه تجاوز مدنی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که درخواست او برای دستورات ویژه هیئت منصفه در این پرونده در پرونده روز پنجشنبه “پیش از موعد” است.

کاپلان پاسخ داد که اگر ترامپ شهادت دهد، دادگاه “ادعاهای وکیل ترامپ در مورد بارهای ادعایی بر دادگاه یا شهر” را نمی پذیرد. وی خاطرنشان کرد که ترامپ هیچ الزام قانونی برای حضور یا شهادت ندارد و وکیل کارول نشان داده است که او قصد ندارد ترامپ را به عنوان شاهد فراخواند.