قاضی تاکر کارلسون، “QAnon Shaman” را به دلیل “هشدار” چرخش 6 ژانویه سرزنش می کند.


—-

تصحیح: نسخه قبلی این مقاله به اشتباه به Jacob Chansley، “QAnon Shaman” اشاره کرد که به دلیل ایجاد مانع در کنگره در جریان شورش 6 ژانویه در کاپیتول، در برنامه تاکر کارلسون در کانال فاکس نیوز، اعتراف کرد. کلیپ های ویدئویی با حضور چانسلی در این برنامه نمایش داده شد. مقاله تصحیح شد.

برای مهم ترین و جالب ترین داستان های واشنگتن پست در خبرنامه The Post Most مشترک شوید.

—-

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه پیشنهاد جیکوب چانسلی برای پس گرفتن اقرار گناهش در ایجاد مانع در کنگره در 6 ژانویه را رد کرد و موسوم به “QAnon Shaman” را به دلیل تکیه بر ویدیوی ویرایش شده از یک برنامه تاکر کارلسون که دیدگاهی تحریف شده از شورش ارائه می داد، سرزنش کرد.

سینه برهنه، صورت نقاشی شده و کلاه خز و شاخ چانسلی او را به یکی از شناخته شده ترین شرکت کنندگان در حمله تبدیل کرد. او همچنین یکی از اولین اغتشاشگرانی بود که به جرم خود اعتراف کرد. قاضی رویس سی. لمبرث در نوامبر 2021 او را به 41 ماه حبس محکوم کرد که پایان پایین دستورالعمل‌های احکام فدرال است، پس از اینکه چانسلی گفت او “واقعاً پشیمان است” و رفتار خود را “غیر قابل دفاع” خواند.

لمبرث، یکی از منصوبان ریگان، در آن زمان گفت: «فکر می‌کنم اظهارات شما قابل توجه‌ترین سخنانی است که در 34 سال گذشته شنیده‌ام». “من فکر می کنم شما در پشیمانی خود واقعی هستید.”

چانسلی حکم خود را در ماه مارس به پایان رساند. اما پس از خروج از زندان، او از لمبرت خواست تا محکومیت خود را لغو کند و گفت که فیلم دوربین امنیتی از داخل ساختمان کنگره که چند هفته قبل توسط تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز پخش شده بود، نشان می‌داد که پلیس به او اجازه داده بود در 6 ژانویه در اطراف ساختمان بچرخد. وکیلی که وکالت چانسلی را در زمان درخواستش در فاکس نشان داد و به کارلسون گفت که در آن زمان آن فیلم را ندارد.

لمبرث، در یک حکم 35 صفحه‌ای، پیشنهاد چانسلی را رد کرد و در عین حال به تفصیل توضیح داد که چرا این ادعا که پلیس به او و سایر شورش‌گران اجازه ورود و اطراف ساختمان کنگره را داده‌اند، دروغ است.

لمبرت گفت که تمام ویدیویی که کارلسون نشان داد به جز 10 ثانیه قبل از صدور حکم برای چانسلی تهیه شده است، و ویدیوی نظارتی که چانسلی اکنون ادعا می کند محکومیت او را تضعیف می کند، تکراری است از فیلم های دوربین بدنه پلیس که ماه ها قبل از اینکه تصمیم به اعتراف به گناهش بگیرد، کپی شده است.

لمبرت نوشت: «این ویدیوها قطعاً تبرئه کننده نیستند. «چنین فیلمی که به راحتی توسط سازمان حذف شده است [Fox News] این برنامه تقریباً تمام اقدامات آقای چانسلی را در آن روز نشان می دهد، از جمله: حمل میله ای به طول 6 فوت مسلح به سر نیزه، ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره از دری شکسته، سرپیچی از دستورات مجری قانون در بیش از 12 مورد، فریاد زدن فحاشی، ورود به مجلس رئیس جمهور در مجلس سنا، ورود به مجلس سنا در مجلس سنا. و پیامی تهدیدآمیز برای معاون رئیس‌جمهور گذاشت.» او افزود: «اینکه تعداد افسران مجری قانون از نظر تعداد اغتشاشگران به طور فیزیکی با آقای چانسلی درگیر نشدند یا مانع پیشرفت او نشدند، بی‌ربط است.»

لمبرت گفت که اگر چانسلی به محاکمه می رفت یا با شرایط اعتراف خود مبارزه می کرد، همانطور که اکنون می گوید باید انجام می داد، همچنان مجرم شناخته می شد و به دلیل عدم پذیرش مسئولیت با مجازات بالاتری روبرو می شد. او گفت که “ناامید” است که چانسلی پشیمانی را که قاضی را در زمان صدور حکم تحت تاثیر قرار داده بود رد کرده است.

لمبرت می‌نویسد: «چنین چهره‌ای در مورد صحت هر یک از ادعاهای آقای چانسلی، در اینجا یا هر جای دیگر، تردید جدی ایجاد می‌کند.

وکیل فعلی چانسلی، ویلیام شیپلی، در توییتر گفت که موکلش “به جلو حرکت کرده است” و احتمالاً محکومیت را بیشتر به چالش نخواهد کشید.

چندین متهم دیگر به طور ناموفق استدلال کرده اند که ارائه فاکس نیوز تبرئه کننده است.

لمبرت پس از رد ادعاهای چانسلی مبنی بر اینکه دولت در ارائه اطلاعات کوتاهی کرده و وکیلش مؤثر نبوده، نگرانی خود را از تصویر گمراه‌کننده کارلسون در مورد شورش ابراز کرد و آن را نه تنها «بی‌مورد» و نادرست، بلکه «هشدارکننده» خواند.

او نوشت: «مجری صراحتاً یکپارچگی این دادگاه – بدون ذکر مشروعیت کل سیستم عدالت کیفری ایالات متحده – با توصیفات تحریک آمیز از فیلم های گیلاس چیده شده که از بافت مناسب خود خارج شده بودند، زیر سوال برد، «زبانی شبیه لفاظی های مخرب و نادرست که در وهله اول به وقایع 6 ژانویه دامن زد.

قاضی پیشنهاد کرد که “اعضای مردم که نگران شواهد ارائه شده در پرونده آقای چانسلی و دیگران هستند” پرونده های عمومی را مطالعه کرده و در جلسات دادگاه شرکت کنند.

«کسانی از ما که به ده‌ها پرونده برخاسته از آن رسیدگی کرده‌ایم، به صدها ساعت توصیف شهادت گوش داده‌ایم، و هزاران صفحه گزارش مختصر در مورد حمله به دموکراسی ما در 6 ژانویه را مرور کرده‌ایم، به خوبی می‌دانیم که نه وقایع آن روز و نه دخالت هیچ متهم خاصی را نمی‌توان به طور کامل در یک ثانیه و یا حتی یک ویدیوی تلویزیونی به طور کامل ضبط کرد.» او نوشت.

کارلسون بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر نداد.

فیلم نظارتی کنگره که در فاکس نیوز پخش شد، توسط کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (رئیس کالیفرنیا) به کارلسون داده شد. کارلسون این ویدئو را به عنوان شرط حمایت از تلاش مک کارتی برای رهبری مجلس علیه شورش جناح راست خواسته بود. کارلسون در ماه آوریل توسط فاکس نیوز اخراج شد، درست پس از اینکه این شبکه ادعای افترا در مورد ادعاهای نادرست در مورد انتخابات 2020 را حل و فصل کرد.

کد جاسازی ویدیو

ویدئو: فیلم‌های امنیتی از کاپیتول نشان می‌دهد که جیکوب چانسلی پس از شکستن درهای ورودی توسط شورش‌کنندگان در 6 ژانویه 2021 وارد ساختمان می‌شود. (واشنگتن پست)

کد جاسازی:

مطالب مرتبط

نه فقط در مورد پول: زنان نیوزلندی برای حقوق در زمین فوتبال مبارزه می کنند

لحظه ای “صنف در مقابل شر” در اعتصاب هالیوود

چگونه یک شرکت سعودی در آریزونا که دچار خشکسالی شده است، از یک رگبار آب بهره برد



منبع