قاضی تاریخ محاکمه پرونده اسناد طبقه بندی شده ترامپ در فلوریدا را برای ماه مه آینده تعیین می کند


واشنگتن (AP) – یک قاضی فدرال در فلوریدا تاریخ محاکمه ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده ای که او را به نگهداری غیرقانونی صدها سند طبقه بندی شده متهم می کند، تعیین کرده است.

تاریخ محاکمه 20 می 2024، که روز جمعه توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، آیلین کانن تعیین شد، مصالحه ای بین درخواست دادستان ها برای تعیین دادگاه برای دسامبر امسال و تلاش وکلای مدافع برای به تعویق انداختن آن برای مدت نامعلومی تا زمانی پس از انتخابات ریاست جمهوری 2024 است.

اگر این تاریخ پابرجا باشد، پس از محاکمه جداگانه ای در نیویورک برای ترامپ به اتهام ده ها اتهام ایالتی به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که به یک بازیگر فیلم های پورن گفته می شود، پایان می یابد. همچنین به این معنی است که محاکمه تا زمانی که در تقویم نامزدهای ریاست جمهوری و احتمالاً پس از مشخص شدن نامزد جمهوری خواهان آغاز نمی شود – البته قبل از اینکه آن شخص به طور رسمی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان نامزد شود.

در عقب انداختن محاکمه از تاریخ شروع 11 دسامبر که وزارت دادگستری درخواست کرده بود، کانن نوشت که “برنامه پیشنهادی دولت به طور غیر معمول تسریع شده و با تضمین یک محاکمه عادلانه ناسازگار است.” او با وکلای مدافع موافق بود که میزان شواهدی که باید قبل از محاکمه بررسی شود، از جمله اطلاعات طبقه بندی شده، “حجم” است.

کانن نوشت: «دیوان متوجه می‌شود که منافع عدالتی که توسط این تداوم تأمین می‌شود، بر منافع عمومی و متهمان در یک محاکمه سریع برتری دارد».

ترامپ هنوز ممکن است در سال آینده با محاکمه های بیشتری روبرو شود. او این هفته فاش کرد که نامه‌ای دریافت کرده است که به او اطلاع داده است که هدف تحقیقات جداگانه وزارت دادگستری در مورد تلاش‌ها برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است، که نشانه‌ای از این است که اتهامات احتمالی به زودی وجود دارد. و دادستان‌های جورجیا قصد دارند طی هفته‌ها تصمیمات مربوط به اتهام را در تحقیقاتی درباره تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای براندازی رأی در آن ایالت اعلام کنند.

محاکمه قبل از کانن در دادگاه فدرال در فورت پیرس برگزار می شود.

این از یک کیفرخواست 38 موردی که ماه گذشته توسط جک اسمیت، بازرس ویژه وزارت دادگستری ارائه شد، نشات می‌گیرد که ترامپ را به احتکار عمدی اسناد طبقه‌بندی شده، از جمله سوابق محرمانه، در ملک مار-آ-لاگو در پالم بیچ و توطئه با خدمتکارش، والت ناوتا، متهم کرده بود تا آنها را از بازرسانی که خواستار بازگرداندن آنها بودند، پنهان کند.

ترامپ و نائوتا هر دو خود را بی گناه دانسته اند.

_____

نویسندگان آسوشیتدپرس، جیل کالوین و مایکل آر. سیساک در نیویورک در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع