قاضی اجازه داد تا پرونده های سندی هوک علیه جونز ادامه یابد

جونز سال‌ها قتل عام سندی هوک در سال 2012 را یک فریب توصیف کرد. هیئت منصفه کانکتیکات در ماه اکتبر به خانواده قربانیان 965 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد و یک قاضی بعداً 473 میلیون دلار دیگر را به عنوان غرامت مجازات تعیین کرد. در اوایل سال، هیئت منصفه تگزاس به والدین کودکی که در تیراندازی کشته شده بود، 49 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد.

خانواده‌های سندی هوک در شکایت دیگری در تگزاس مدعی شده‌اند که جونز میلیون‌ها دلار دارایی را پس از اینکه بستگان قربانیان شروع به بردن او به دادگاه کردند، مخفی کرده است. وکیل جونز این اتهام را رد کرد.

انتظار می رود سومین محاکمه درباره اظهارات جونز در مورد سندی هوک طی دو ماه آینده در تگزاس آغاز شود، در حالی که والدین کودک دیگری که در تیراندازی کشته شده اند، طرح شده اند.



منبع

قاضی کریستوفر لوپز دستوری را تأیید کرد که وکلای جونز، شرکت رسانه ای او و خانواده سندی هوک همگی با آن موافقت کرده بودند. این حکم باعث لغو اقامتی می شود که به طور خودکار مواردی را که جونز درخواست ورشکستگی می کند متوقف می کند. Free Speech Systems، شرکت رسانه ای جونز، نیز به دنبال حمایت از ورشکستگی است.

لوپز این دستور را که مانع از پیگیری تلاش‌های جمع‌آوری توسط خانواده‌ها می‌شود، طی یک ساعت و نیم جلسه استماع جونز که از راه دور در آن حضور داشت، تأیید کرد.

جونز در اوایل این ماه در تگزاس درخواست حمایت از ورشکستگی شخصی فصل 11 را داد و به آن اشاره کرد که 1 تا 10 میلیارد دلار بدهی و 1 تا 10 میلیون دلار دارایی است.

در اسنادی که در ماه ژوئیه در پرونده ورشکستگی Free Speech Systems در تگزاس ثبت شد، بودجه این شرکت برای 26 نوامبر تا 23 دسامبر برآورد شده است که فروش محصول در مجموع نزدیک به 3 میلیون دلار خواهد بود، در حالی که هزینه های عملیاتی نزدیک به 739,000 دلار خواهد بود. حقوق جونز هر دو هفته 20000 دلار ذکر شده است.

لوپز روز دوشنبه درخواست وکلای جونز را برای وادار کردن سیستم‌های گفتار آزاد به پرداخت 1.3 میلیون دلار ذکر شده در قراردادش که هر دو هفته یکبار حدود 54000 دلار می‌شود، به تعویق انداخت. لوپز گفت که این موضوع را در جلسه استماع ماه آینده مطرح خواهد کرد.

هیوستون (AP) – پرونده‌هایی علیه الکس جونز در رابطه با نزدیک به 1.5 میلیارد دلاری که او به خانواده قربانیان سندی هوک به دلیل تئوری‌های توطئه‌اش در مورد قتل عام مدرسه در سال 2012 دستور داده است، پیش رود. تلاش های جمع آوری را علیه میزبان Infowars دنبال کنید.

جونز در برنامه Infowars خود به جوایز خندید و گفت که او کمتر از 2 میلیون دلار دارد و نمی تواند چنین مبالغ بالایی را بپردازد. این اظهارات با شهادت یک اقتصاددان پزشکی قانونی در دادگاه تگزاس که گفته بود جونز و سیستم‌های گفتار آزاد مجموعاً دارایی خالص 270 میلیون دلاری دارند، تناقض داشت.