فیلم کشف شده از سال 2018 نشان می‌دهد که وکیل فعلی ترامپ می‌گوید پرداخت پول خاموش استورمی دانیلز می‌تواند یک «مشکل واقعی» برای ترامپ باشد.

در همین حال، تاکوپینا از زمانی که وکیل مدافع ترامپ شد، لحن کاملاً متفاوتی داشت و رئیس جمهور سابق را قربانی یک نقشه اخاذی و یک سفر ماهیگیری سیاسی توصیف کرد.

او گفت: «این یک بازی منصفانه است، متأسفانه اگر اینطور باشد.

تاکوپینا در مصاحبه ای با سی ان ان در مارس 2018 گفت: «اگر به بودجه کمپین ترامپ بازگردد، این یک مشکل بزرگ است. این جعبه پاندورا است که قرار است باز شود و متأسفانه هیچ نتیجه خوبی برای رئیس جمهور نخواهد داشت.»

کوهن بعداً در همان سال به جنایات متعدد مربوط به پرداخت پول خنثی، از جمله فرار مالیاتی، کلاهبرداری بانکی و تخلفات مالی کمپین، اعتراف کرد. او گفت که پرداخت را به دستور ترامپ هماهنگ کرده است، اما ترامپ این رابطه ادعایی و هرگونه اطلاع از پرداخت را رد کرده است. او همچنین شهادت کوهن را به باد انتقاد گرفت و او را “یک شغل با اعتبار صفر” خواند.

جو تاکوپینا و دونالد ترامپ.گتی/گتی

  • جو تاکوپینا، وکیل، در سال 2018، زمانی که پرداخت 130000 دلاری برای اولین بار به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی فدرال – جدا از تحقیقات کنونی DA – در مورد مایکل کوهن، که در آن زمان معرف طولانی مدت ترامپ بود، آشکار شد، چندین بار در CNN ظاهر شد.

    در بخش دیگری از CNN در سال 2018، تاکوپینا گفت که در صورتی که پول به دانیلز “از طرف نامزد دریافت شده باشد و اعلام نشده باشد، پرداخت مورد بررسی قرار می گیرد.”

    اما کارشناسان حقوقی به اینسایدر گفتند که دادستان‌های ایالتی در صورتی که علیه رئیس‌جمهور سابق اتهامات جنایی در ارتباط با پرداخت پول خنثی دانیلز مطرح کنند، به دنبال یک نبرد دشوار هستند.

    طبق گزارش های عمومی، دفتر براگ به احتمال زیاد ترامپ را به نقض قانون سوابق تجاری نیویورک متهم خواهد کرد. برای انجام این کار، دادستان ها باید ثابت کنند که ترامپ علاوه بر جعل سوابق تجاری به قصد کلاهبرداری، مرتکب یک جنایت ثانویه نیز شده است – در این مورد، نقض قوانین مالی کمپین فدرال.

    ترامپ از میان بی‌شمار تحقیقات جنایی و مدنی که در آن گرفتار شده، با قریب‌الوقوع‌ترین تهدید از سوی دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ مواجه است.

    او بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    راندال الیسون، استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن در توییتر نوشت: «دادستان‌ها می‌توانند قصد دارند رأی دهندگان را از اطلاعات دقیق محروم کنند.» اما “معلوم نیست که این امر به عنوان قصد کلاهبرداری در نیویورک واجد شرایط باشد (به وضوح طبق قوانین فدرال چنین نیست.”

    او به CNN گفت: «این یک مشکل واقعی است.

    او از زمانی که وکیل ترامپ شد، لحن کاملا متفاوتی داشت و گفت که ترامپ قربانی یک توطئه اخاذی است.

یک وکیل مدافع به نمایندگی از دونالد ترامپ در تحقیقات دادستان منطقه منهتن در مورد پرداخت پولی که به استورمی دانیلز انجام شده چندین سال پیش گفت که این پرداخت می تواند یک “مشکل واقعی” برای ترامپ ایجاد کند.

سی‌ان‌ان ویدئویی را کشف کرد که نشان می‌دهد وکیل فعلی ترامپ در سال 2018 می‌گوید که پرداخت پولی استورمی دانیلز می‌تواند یک «مشکل واقعی» برای ترامپ باشد.

  • جو تاکوپینا، وکیل، همچنین گفت که این پرداخت می توانست قوانین انتخابات فدرال را نقض کند.

  • بر اساس گزارش سی ان ان، تاکوپینا همچنین گفت که این پرداخت “می تواند در زمان انتخابات به عنوان یک کمک غیر نقدی در نظر گرفته شود.”

    تاکوپینا در اوایل این ماه در برنامه «صبح بخیر آمریکا» در شبکه ای‌بی‌سی گفت: «ما قوانین را تحریف می‌کنیم تا رئیس‌جمهور ترامپ را محاکمه کنیم… من نمی‌دانم این چیست، اما این دادستان و این دادستان دستور کار خود را تنظیم کرده‌اند».

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    جو تاکوپینا و دونالد ترامپ