فیس بوک و اینستاگرام به تعلیق ترامپ از پلتفرم ها پایان دادند

روز چهارشنبه، شیف متا را به باد انتقاد گرفت تصمیم گیری در توییتر.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا در بیانیه‌ای گفت: حساب‌های ترامپ «در هفته‌های آینده» با «حفاظ‌های جدید برای جلوگیری از تکرار تخلفات» بازگردانده خواهند شد. متا مالک فیس بوک و اینستاگرام است.

آدام شیف، نماینده کالیفرنیا، “ترامپ به ارسال محتوای انتخاباتی مضر در Truth Social ادامه داده است که احتمالاً سیاست‌های فیس‌بوک را نقض می‌کند، و ما همه دلایلی داریم که باور کنیم اگر این فرصت به او داده شود، لفاظی‌های توطئه‌آمیز مشابهی را به فیس‌بوک بازگرداند.” ماه گذشته در نامه ای به متا که توسط سه همکار دموکرات امضا شد نوشت.

یک بیلبورد تلفن همراه که توسط Accountable Tech مستقر شده است، در خارج از مقر متا در منلو پارک، کالیفرنیا دیده می شود (فایل کیمبرلی وایت / گتی ایماژ برای Accountable Tech)

مشاور گفت: «اگر فیس‌بوک می‌خواهد این مبارزه را انجام دهد، خوب است، اما مجلس اهرم فشار است و دور نگه داشتن ترامپ از فیس‌بوک فقط سیاسی به نظر می‌رسد.»

بر اساس نسخه ای که توسط NBC News بررسی شد، ستاد انتخاباتی ترامپ در نامه 17 ژانویه خود به متا نوشت: «ما معتقدیم که ممنوعیت حساب رئیس جمهور ترامپ در فیس بوک به طور چشمگیری باعث تحریف و مهار گفتمان عمومی شده است.

او گفت: «نباید اجازه داد که از این سانسور و ساکت کردن فرار کنند و در نهایت، ما پیروز خواهیم شد. کشور ما دیگر تحمل این سوء استفاده را ندارد!» ترامپ سپس در بیانیه ای گفت.

کلگ ادعا کرد که متا تمایل خود را برای “کشیدن یک خط بسیار تیز” نشان داده است، زیرا می‌داند که آنچه در فیس‌بوک و اینستاگرام پست می‌شود می‌تواند به آسیب‌های دنیای واقعی منجر شود، و اینکه “عمل خواهد کرد و ما اقدام کرده‌ایم.”

کلگ در وب‌سایت این شرکت گفت: این گاردریل‌ها شامل «مجازات تشدید شده برای تکرار تخلفات می‌شود – مجازات‌هایی که برای سایر شخصیت‌های عمومی که حساب‌هایشان از تعلیق‌های مربوط به ناآرامی‌های مدنی تحت پروتکل به‌روز شده ما بازگردانده شده‌اند اعمال می‌شود.» در صورتی که آقای ترامپ پست‌هایی که در ادامه مطالب را نقض می‌کنند، محتوا حذف می‌شود و بسته به شدت تخلف، بین یک ماه تا دو سال تعلیق می‌شود.”

این ممنوعیت ابتدا قرار بود 24 ساعت طول بکشد، اما توسط مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، این ممنوعیت تا پایان دوره خود تمدید شد، که گفت: “خطرات اجازه دادن به رئیس جمهور برای ادامه استفاده از خدمات ما در این دوره بسیار زیاد است.”

رئیس جمهور دونالد ترامپ از تلفن همراه خود در اتاق غذاخوری دولتی کاخ سفید در واشنگتن دی سی استفاده می کند (سائول لوب / خبرگزاری فرانسه از طریق فایل گتی ایماژ)

در بیانیه خود در روز چهارشنبه، کلگ گفت که پروتکل به روز شده متا به چنین پست هایی می پردازد که استانداردهای جامعه آن را نقض نمی کنند اما “به نوعی خطر که در 6 ژانویه تحقق یافت” کمک می کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

ترامپ شورش را برانگیخت. و سعی کرد جلوی انتقال مسالمت آمیز قدرت را بگیرد. او هیچ پشیمانی نشان نداد. بدون پشیمانی. بازگرداندن دسترسی به یک پلت فرم رسانه های اجتماعی برای انتشار دروغ ها و عوام فریبی خود خطرناک است. شیف در توییتر خود نوشت تا آسیب بیشتری وارد کند.

زاکربرگ نوشت: «بنابراین، ما بلاکی را که در حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام او قرار داده‌ایم به‌طور نامحدود و حداقل برای دو هفته آینده تمدید می‌کنیم تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت کامل شود».

فیس‌بوک، که از زمانی که من رئیس‌جمهور مورد علاقه شماست، میلیاردها دلار از ارزش خود را از دست داده است، به تازگی اعلام کرده است که حساب کاربری من را باز می‌گردانند. چنین چیزی هرگز نباید برای یک رئیس‌جمهور مستقر یا هر شخص دیگری که لیاقتش را ندارد، اتفاق بیفتد. از قصاص!” او نوشت.

ما ممکن است توزیع چنین پست‌هایی را محدود کنیم، و برای نمونه‌های مکرر، ممکن است به طور موقت دسترسی به ابزارهای تبلیغاتی خود را محدود کنیم. این مرحله به این معنی است که محتوا در حساب آقای ترامپ قابل مشاهده باقی می‌ماند اما در فیدهای افراد توزیع نمی‌شود، حتی اگر آن‌ها از آقای ترامپ پیروی کنید. همچنین ممکن است دکمه اشتراک‌گذاری مجدد را از چنین پست‌هایی حذف کنیم و توصیه یا نمایش آنها را به عنوان تبلیغات متوقف کنیم.»

در زمان اعلام کلگ در سال 2021، ترامپ این ممنوعیت را “توهین” خواند.

غول رسانه‌های اجتماعی متا روز چهارشنبه اعلام کرد که حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در حال بازگرداندن هستند – کمی بیش از دو سال پس از تعلیق او از سکوها به دلیل پست‌های آتش‌زا درباره شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره.

ترامپ این اعلامیه را در پلتفرم رسانه اجتماعی خود، Truth Social جشن گرفت.

کلگ بعداً اعلام کرد که این ممنوعیت حداقل تا این ماه ادامه خواهد داشت.

کلگ به ان‌بی‌سی نیوز گفت که «هیچ بحثی» با تیم ترامپ در مورد بازگرداندن او به ریاست جمهوری صورت نگرفته است و «نباید هم باشد».

رئیس جمهور دونالد ترامپ از تلفن همراه خود در اتاق غذاخوری دولتی کاخ سفید در واشنگتن دی سی استفاده می کند (سائول لوب / خبرگزاری فرانسه از طریق فایل گتی ایماژ)

این حساب‌ها ابتدا پس از آن تعلیق شدند که ترامپ در دو پیام از آشوبگران خواسته بود به خانه بروند و آنها را «بسیار خاص» و «وطن پرست بزرگ» خواند.

در پایان این دوره، ما برای ارزیابی اینکه آیا خطر برای امنیت عمومی کاهش یافته است، به کارشناسان نگاه خواهیم کرد. ما عوامل خارجی، از جمله موارد خشونت، محدودیت در تجمعات مسالمت آمیز و سایر نشانه های ناآرامی مدنی را ارزیابی خواهیم کرد. او در ژوئن 2021 گفت: اگر تشخیص دهیم که هنوز خطر جدی برای امنیت عمومی وجود دارد، محدودیت را برای یک دوره زمانی مشخص تمدید می‌کنیم و به ارزیابی مجدد ادامه می‌دهیم تا زمانی که این خطر کاهش یابد.

یک بیلبورد تلفن همراه که توسط Accountable Tech مستقر شده است، در خارج از مقر متا در منلو پارک، کالیفرنیا دیده می شود (فایل کیمبرلی وایت / گتی ایماژ برای Accountable Tech)

فیس بوک در ژوئن 2021 اعلام کرد که ترامپ را حداقل تا این ماه به دلیل “نقض شدید قوانین ما” ناشی از نقش او در شورش 6 ژانویه 2021 از فیس بوک و اینستاگرام محروم می کند.

کلگ در پاسخ به این سوال که آیا تلاش ترامپ برای مشروعیت‌زدایی از انتخابات با دروغ‌گویی در مورد آن می‌تواند منجر به تعلیق مجدد شود، گفت که این امر منجر به “آسیب قریب الوقوع و واقعی” نشود. در عوض، او گفت، این شرکت “اقدامی را برای محدود کردن گردش آن محتوا انجام خواهد داد.”

دسترسی ترامپ به Truth Social تقریباً به اندازه سایر پلتفرم‌ها نیست. او کمی بیش از 4.8 میلیون دنبال کننده در Truth Social دارد، در حالی که نزدیک به 88 میلیون در توییتر و 34 میلیون در فیس بوک دارد.

کلگ در پاسخ به این سوال که چرا متا علیرغم پست‌های تحریک‌آمیز اخیر در Truth Social، ترامپ را بازگرداند، گفت که این شرکت می‌خواهد نگرانی‌های مربوط به سانسور را نادیده بگیرد.

کلگ در بیانیه خود گفت که فیس بوک در تلاش است شفاف باشد.

«اینها چیزها و وقایعی است که زمانی اتفاق می‌افتد که یک پیروزی قاطع مقدس در انتخابات به طرز بی‌رحمانه‌ای از دست میهن‌دوستان بزرگی که برای مدت طولانی مورد بدرفتاری ناعادلانه بوده‌اند، دور می‌شود. با عشق با آرامش به خانه برو. این روز را برای همیشه به خاطر بسپار!» او در یکی از پست ها گفت.

کلگ در مصاحبه ای با هالی جکسون از NBC News گفت: «می‌دانید، ما سعی نمی‌کنیم هر چیزی را که همه در یک دموکراسی آزاد و آزاد می‌گویند، سانسور کنیم. ما فکر می‌کنیم که بحث آزاد و آزاد در زمینه‌های خشن بحث‌های دموکراتیک باید در فیس‌بوک و اینستاگرام به اندازه هر جای دیگری اجرا شود.»

سخنان ترامپ در حوالی 6 ژانویه همچنین منجر به ممنوعیت دائمی توییتر در آن زمان شد، اما مالک جدید این پلتفرم، ایلان ماسک، حساب کاربری خود را در 19 نوامبر بازگرداند. ترامپ هنوز توییتی منتشر نکرده است.

بحث قابل توجهی در مورد نحوه برخورد شرکت های رسانه های اجتماعی با محتوای ارسال شده در پلتفرم هایشان وجود دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که شرکت هایی مانند متا باید محتوای بسیار بیشتری نسبت به ما حذف کنند. برخی دیگر استدلال می کنند که سیاست های کنونی ما از قبل ما را به سانسورچی های مستبد تبدیل می کند. واقعیت این است که مردم همیشه انواع چیزها را در اینترنت می گویند.

حدود یک سال پس از ترک ریاست‌جمهوری، ترامپ Truth Social را راه‌اندازی کرد، جایی که او محتوایی را منتشر کرد که شامل ادعاهای انتخاباتی دزدیده‌شده تقلبی و پست‌هایی بود که تئوری‌های توطئه QAnon را ترویج می‌کرد.

کمپین ریاست جمهوری ترامپ رسماً از فیس بوک درخواست کرد که اجازه دهد ترامپ در این ماه به سکو بازگردد.

دموکرات ها از متا خواسته بودند که ترامپ را از فیس بوک دور نگه دارد.

متا تعلیق ترامپ را هفته‌ها پس از مدت زمانی که فیس‌بوک برای ارزیابی مجدد ممنوعیت 2021 در اختیار خود قرار داده بود، لغو کرد و اندکی پس از اینکه جمهوری‌خواهان – که بسیاری از آنها از تصمیم فیس‌بوک انتقاد کرده‌اند – کنترل مجلس نمایندگان را دوباره به دست گرفتند.

هیئت نظارت شبه مستقل این شرکت بعداً گفت که سایت با ممنوع کردن ترامپ کار درستی انجام داده است، اما همچنین متوجه شد که زمانی که ممنوعیت را نامحدود کرد، به طور نامناسبی از مجازات های عادی خود متفاوت بوده است.

یکی از مشاوران ترامپ که این ماه به شرط فاش نشدن نامش صحبت کرد، گفت که کمپین ترامپ آماده است تا در صورت لزوم به متحدانش در مجلس رجوع کند تا فیس بوک را تحت فشار قرار دهد.

برخی از مشاوران گفته‌اند که ترامپ ممکن است با توجه به رابطه‌اش با Truth Social در انتشار پست‌ها در پلتفرم‌های دیگر محدود باشد. این سایت از اظهار نظر در مورد محدودیت های ادعایی خودداری کرده است و سخنگوی ترامپ گفته است که کمپین معتقد است که او می تواند مانند گذشته به توییتر بازگردد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، کالیفرنیا، که در آن زمان رهبر اقلیت بود، پس از اعلام طولانی‌مدت تعلیق ترامپ در سال 2021 توسط فیس‌بوک، قول داد که «قدرت بزرگ فناوری را بر سخنرانی ما مهار کند».