فورد به تازگی وامی بزرگتر از هر چیزی که «از زمان ظهور صنعت خودرو» دیده شده است دریافت کرده است – در اینجا این است که شرکت آن را برای چه هزینه می کند


وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) اعلام کرد که به فورد وام 9.2 میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه خودروهای الکتریکی (EV) می دهد.

این وام که فورد از آن برای ساخت سه کارخانه مجزا استفاده خواهد کرد، ظرفیت خودروساز آمریکایی را برای ساخت وسایل نقلیه بدون اتکا به بنزین به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

گری سیلبرگ، رهبر بخش جهانی خودرو در شرکت حسابداری KPMG، به بلومبرگ گفت: از زمان ظهور صنعت خودرو در 100 سال پیش، ما شاهد چنین سرمایه گذاری نبودیم.

تلاش اخیر فورد برای افزایش تولید خودروهای برقی شامل طرح هایی برای مقرون به صرفه تر کردن وسایل نقلیه با انرژی پاک است. این یک پیشرفت مهم است، زیرا تا کنون، هزینه های بالا دلیل رایجی است که مردم به سمت خودروهای برقی روی نیاورده اند.

به گزارش The Verge، دیو وب، خزانه دار فورد، در بیانیه ای گفت: «این کمک می کند تا خودروهای برقی عالی در دسترس مشتریان بیشتری قرار گیرند و در عین حال هزاران شغل با درآمد خوب و تولید آمریکایی را تقویت کند.

این شرکت به نیروهای سازنده کره جنوبی SK Innovation ملحق خواهد شد. این دو برند با هم قصد دارند تا سال 2026 ظرفیت باتری کافی برای تامین انرژی سالانه دو میلیون خودروی الکتریکی تولید کنند.

کمک های DOE نمی توانست در زمان بهتری ارائه شود، زیرا برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2025 به 10 میلیون خودروی برقی در جاده های ایالات متحده نیاز داریم تا از بدترین اثرات گرم شدن بیش از حد سیاره خود در امان بمانیم.

در حال حاضر، حمل و نقل انرژی کثیف مانند اتومبیل های احتراق داخلی و اتوبوس ها مسئول نزدیک به 30 درصد از گازهای آلاینده هستند که در افزایش دمای زمین نقش دارند. بنابراین تلاش برای سرعت بخشیدن به تولید وسایل نقلیه ای که این گازهای سمی را آزاد نمی کنند، برای کاهش سرعت گرمای بیش از حد سیاره ما مهم است.

حرکت به سوی دنیایی با وسایل نقلیه متکی به گاز کمتر، از جهات دیگر نیز به نفع این سیاره است. این به معنای نیاز کمتر به مایعات سمی مانند روغن موتور است، که تجزیه آن سال ها طول می کشد و می تواند به حیات وحش آسیب برساند و آبراه ها را آلوده کند. وسایل نقلیه کمتر متکی به گاز نیز می توانند کیفیت هوا را به ویژه در شهرها بهبود بخشند.

به خبرنامه رایگان ما بپیوندید خبر باحال و اطلاعات عملی که آن را آسان می کند از خودت پذیرایی کن در حالی که به سیاره کمک می کند.



منبع