فلاکو جغد باغ وحش فراری می تواند در طبیعت نیویورک بماند

“آیا او در آنجا تنها خواهد بود؟ بارت گفت: این سوال خوبی است.



منبع

جغد عقاب اوراسیا بومی آمریکای شمالی نیست، بنابراین فلاکو برای یافتن نوع خود در طبیعت باید از اقیانوس پرواز کند. او کمتر از یک سال داشت که در سال 2010 خانه خود را در باغ وحش سنترال پارک ساخت.

آیا فلاکو، یک جغد با شکوه اوراسیا، گرسنه خواهد ماند، زیرا توانایی شکار در زمان اسارت را پیدا نکرده بود؟

با یک آه تسکین جمعی، پاسخ یک نه قاطع بود: به نظر می‌رسد فلاکو غرایز قاتل خود را به دست آورده است و در حال تبدیل شدن به دست پیری است که از جایگاه بلند خود پایین می‌آید تا از موش‌های انبوه پارک تغذیه کند.

در نتیجه، مسئولان باغ وحش اعلام کردند که حداقل در حال حاضر عملیات بازیابی را به حالت تعلیق در می آورند، اما سلامت جغد را به دقت زیر نظر خواهند داشت.

اخیراً، مسئولان باغ وحش سعی کردند فلاکو را با طعمه و ضبط صداهای جغد عقاب فریب دهند. او مقداری علاقه نشان داد، اما به نیرنگ نیفتاد.

نیویورک (AP) – به مدت دو هفته، یک جغد که از باغ وحش سنترال پارک نیویورک فرار کرده بود، از بالای درختی به بالای درخت دیگر پرواز می‌کرد، از دستگیری فرار کرد و لشکرهایی از طرفداران را جمع کرد که نگران توانایی او برای زنده ماندن به تنهایی در شهر بزرگ هستند.

فلاکو در پارک مرکزی خوب عمل کرده است. و این شگفت انگیز است. دیوید بارت، مدیر حساب‌های توییتر پرندگان Manhattan Bird Alert، Brooklyn Bird Alert و Bronx Bird Alert می‌گوید: «او حرکت قابل‌توجهی را از یک جغد اسیر به سمت حضور در حیات وحش انجام داده است.

فلاکو منهتن بالایی را دور زده است اما خیلی از پارک دور نشده است. او به مرکز خرید در نزدیکی خیابان پنجم پرواز کرد، جایی که افسران پلیس سعی کردند او را دستگیر کنند و موفق نشدند. او هر جا که می رفت تماشاگران را مجذوب خود می کرد، از جمله بازدید از پیست اسکیت پارک. توییتر پر از مشاهدات شده است و هشتگ #freeflaco و همچنین یک طومار آنلاین برای آزاد نگه داشتن او به زودی پخش شد.

به گفته انجمن حفاظت از حیات وحش، جغد اوراسیا یکی از گونه‌های جغد بزرگ است که طول بال‌های آن تا ۷۹ اینچ (۲ متر) می‌رسد. آنها چنگال های بزرگ و گوش های متمایز دارند.

نام این پرنده در اسپانیایی به معنای لاغر است، و به نظر می‌رسید که او در روزهای اولیه فرارش در خطر زندگی کردن با نام خود بود، زیرا غذا خوردن دیده نشده بود. اما وقتی او شروع به سرفه کردن خز و استخوان کرد، هیجان را برانگیخت – دلیلی بر اینکه او شکار و غذا می‌خورد.

او به تنهایی طعمه می گیرد. او به پرواز بهتر و بهتر ادامه می دهد.» “به نظر می رسد او در آنجا از خودش لذت می برد.”

مسئولان باغ وحش در بیانیه‌ای گفتند: «ما به نظارت بر فلاکو و فعالیت‌های او ادامه می‌دهیم و آماده می‌شویم تا اگر نشانه‌ای از مشکل یا ناراحتی نشان داد، تلاش‌های بازیابی را از سر بگیریم.»

مقامات اذعان کردند که بهبودی فلاکو دشوار بوده است، به ویژه “از آنجایی که او در شکار و مصرف طعمه های فراوان در پارک بسیار موفق بوده است.”

جستجو برای فلاکو در 2 فوریه پس از کشف اینکه خرابکاران شبکه های فولادی ضد زنگ را در محوطه این پرنده بریده اند، آغاز شد.

جغدها بیشتر حیوانات منفرد هستند و معمولاً فقط در طول فصل تولید مثل با حیوان دیگری تعامل دارند.

علیرغم شواهدی مبنی بر اینکه فلاکو با جوندگان غذا می خورده بود، کار دستگیری او ادامه داشت.