فعالان دانشجویی شرکت نقطه عطف سال گذشته بین ترامپ و دیسانتیس درگیر شدند. دیگر نه


وست پالم بیچ، فلوریدا (AP) – هنگامی که سال گذشته فعالان دانشجویی در فلوریدا برای اجلاس سالانه نقطه عطف Action گرد هم آمدند، بسیاری از آنها پاره شده بودند و درگیر این بودند که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یا ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا بهترین امید حزب جمهوری خواه برای سال 2024 بود. .

یک سال بعد، دیگر شکی نیست. شرکت کنندگان در جلسه امسال حتی به پیشنهاد برگزاری رقابت های مقدماتی حزب جمهوری خواه هو شد. آنها با اکثریت قاطع گفتند که ترامپ انتخاب آنهاست.

ترامپ، مطمئنا. اسکای سانچز، 21 ساله، دانش آموزی از دورهام، کارولینای شمالی، که داوطلبانه در کنفرانس با Tea Party Patriots شرکت می کرد، گفت: من فکر نمی کنم هیچ کس دیگری واقعاً فرصتی داشته باشد.

سورن نیلسن، 18 ساله، که در نزدیکی آن آربور، میشیگان زندگی می کند، گفت که اوایل سال جاری به طور جدی به DeSantis فکر می کرد، زیرا نگران بود که ترامپ شتاب خود را از دست داده است، به ویژه پس از نمایش ضعیف تر از حد انتظار جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای سال گذشته.

اما این دیدگاه ها با تماشای ترامپ در حال تجدید انرژی کمپین خود تغییر کرد و دید که دیسانتیس در حال تزلزل است.

نیلسن گفت: “من متوجه شدم که کمپین او آنطور که فکر می کردم با موفقیت راه اندازی نشده است.” و او مانند ترامپ استقامت لازم برای پیروزی در انتخابات عمومی را ندارد.»

در حالی که کنفرانس تنها تصویری از بخش کوچکی از رای دهندگان ارائه می دهد، نظرات بیان شده در مصاحبه های آخر هفته در اینجا منعکس کننده خطوط گسترده تر رقابت GOP شش ماه قبل از شروع رأی گیری است. در حالی که دیسانتیس زمانی به عنوان یک تهدید جدی برای تسلط ترامپ در حزب تلقی می شد – و قوی ترین رقیب او باقی می ماند – او تاکنون نتوانسته آتش بگیرد. کمپین او در آخر هفته تأیید کرد که تعداد انگشت شماری از کارمندان خود را در میان نگرانی‌ها در مورد هزینه‌های غیرمجاز اخراج کرده است، در حالی که نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ با 20 تا 30 امتیاز یا بیشتر، حتی پس از یک جفت کیفرخواست جنایی که به نظر می‌رسد تنها جایگاه او را تقویت کرده است، پیشی گرفته است.

سال گذشته، ترامپ و دیسانتیس در اجلاس اقدام دانشجویی نقطه عطف، که در تامپا برگزار شد، شرکت کردند، زیرا آنها برای راه اندازی کمپین های خود آماده می شدند. دیسانتیس تیتر برنامه جمعه شب بود. ترامپ تیتر یک شنبه شد. هر دو با ویدئوهای سبک کشتی حرفه ای و تکنیک های آتش سوزی استادانه معرفی شدند. هر دو مورد استقبال هیجان انگیز قرار گرفتند.

اما امسال DeSantis تصمیم گرفت مانند بسیاری از دیگر نامزدهای درجه اول از رویدادها صرف نظر کند و آن را به یک جشن ترامپ تبدیل کرد، مانند بسیاری از گردهمایی های محافظه کار دیگر. در این برنامه افرادی از دنیای “MAGA” از جمله مایک لیندل، مدیر اجرایی MyPillow، راجر استون و دونالد ترامپ جونیور حضور داشتند.

رئیس جمهور سابق روز شنبه در حالی که کمپین دیسانتیس را به سخره می گرفت، با تشویق های غم انگیز روبرو شد و آن را “آسیب ناامیدکننده” خواند که فقط حزب را تقسیم می کند و پول را هدر می دهد.

از کاندیداهای جمهوریخواه سال 2024 که تصمیم به حضور گرفتند، تعدادی مورد استقبال بسیار بدی قرار گرفتند. آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، منتقد ترامپ، هنگام روی صحنه آمدن با صدای بلند هو شد و بعداً وقتی جمعیت شروع به شعار دادن نام ترامپ کردند، صحبت را قطع کرد. فرانسیس سوارز، شهردار میامی، در حالی که برخی فریاد می زدند «RINO» – جمهوری خواه به نام – و «خائن!» با تمسخر مورد استقبال قرار گرفت.

وقتی مجین کلی، مجری سابق فاکس نیوز، سخنران این مراسم، پیشنهاد کرد که رقابت مقدماتی یک مسابقه دو نفره بین ترامپ و دیسانتیس است – او گفت: “واقعاً، احتمالاً یکی از آن دو خواهد بود.”

چارلی کرک، بنیانگذار نقطه عطف پاسخ داد: «من فکر می کنم آنها ترامپ، مگین را دوست دارند.

در واقع، یک نظرسنجی غیرعلمی از شرکت کنندگان نشان داد که ترامپ برای تقریباً 86 درصد از پاسخ دهندگان اولین گزینه برای ریاست جمهوری است. 51 درصد از 51 درصد از ویوک راماسوامی، کارآفرین میلیونر فناوری که از انتقاد از ترامپ خودداری کرده است، از آنها خواسته شد که دومین انتخاب خود را نام ببرند. (DeSantis در سال گذشته اولین انتخاب ۱۹ درصد از شرکت کنندگان بود و تنها پس از ترامپ بود. امسال، او اولین انتخاب با کمی بیش از ۴ درصد بود).

فراتر از صحنه اصلی، سالن نمایشگاهی مملو از میزهایی بود که کالاهای MAGA را می فروختند، از جمله کیف های جواهراتی که نام ترامپ با بدلیجات نوشته شده بود. یک دیوار دارای برش های بزرگی از صورت هر نامزد بود. شرکت کنندگان تشویق شدند تا افکار خود را با استفاده از یادداشت های Post-it به اشتراک بگذارند. نوشته های دیسانتیس از «خائن» تا «ترامپ بابای توست» متغیر بود. شرکت کنندگان «تنها امید» و «تنها انتخاب.» ترامپ را می‌چسبانند، هرچند همچنین خاطرنشان کردند که «ممکن است به زندان برود».

تصمیم دیسانتیس برای حذف این رویداد، با استناد به تضاد برنامه‌ریزی، انتقاد شرکت‌کنندگان و خشم برگزارکنندگانی را برانگیخت که به سابقه طولانی خود با فرماندار فلوریدا اشاره کردند.

در حالی که کرک بنیانگذار ترامپ را تایید کرده است و نقطه عطف به طور گسترده به عنوان یک سازمان طرفدار ترامپ دیده می شود، همچنین در طول سال ها رویدادهایی را برای DeSantis ترتیب داده است. در واقع، در اوایل سال جاری، کرک خشم ترامپ را برانگیخت که به دلیل اینکه سهام فرماندار فلوریدا در حال افزایش بود، با دیسانتیس خیلی راحت ظاهر شد.

در مورد عدم حضور دیسانتیس در آخر هفته، تایلر بویر، مدیر عملیات Turning Point، گفت: «شما فقط چند فرصت در طرح بزرگ چرخه انتخابات دارید تا در مقابل گروه‌های اصلی و همه رسانه‌ها قرار بگیرید. این فرصت را از دست بدهید و دیدگاه خود را برای آمریکا ترسیم کنید، فکر می کنم یکی از بزرگترین اشتباهات است.”

برایان گریفین، دبیر مطبوعاتی DeSantis خاطرنشان کرد که فرماندار “روز را با آیوواها گذرانده و با خانه‌ای شلوغ در شام دولت تنسی در اواخر همان شب صحبت کرده است.”

گریفین گفت: «این یک روز پس از آن بود که او قوی ترین مصاحبه را در اجلاس رهبری خانواده انجام داد، که دونالد ترامپ به طور قابل توجهی از آن صرفنظر کرد. ران دیسانتیس برای برنده شدن کمپین می کند.

نیلسن، که قبل از روی آوردن به ترامپ به دیسانتیس تمایل داشت، گفت که نگرانی هایی در مورد انتخاب شدن دیسانتیس دارد. او گفت: “اگر او در انتخابات مقدماتی پیروز شود، رای دهندگان ترامپ به او رای نمی دهند.” «همه آن افراد رای دهندگان جمهوری خواه تضمین شده نیستند. آنها رای دهندگان ترامپ تضمین شده اند.”

دولان بایر، 21 ساله، گفت که او نیز “بیشتر به DeSantis متمایل شده است”، به دلیل استقبال او از مسائل مربوط به جنگ فرهنگی و 20 امتیاز پیروزی در رقابت انتخاباتی مجدد خود در پاییز گذشته. اما اکنون او شک دارد که دسانتیس بتواند در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری پیروز شود.

بایر، از کنت سیتی، میشیگان، گفت: “من فکر نمی کنم او همان انرژی را داشته باشد.”

رایلی توبین، یک دانشجوی 21 ساله در دانشگاه هاوایی، گفت که در طول همه‌گیری کووید-19، زمانی که او محدودیت‌ها را لغو می‌کرد، دیسانتیس را از دور تحسین می‌کرد. اما او احساس می کند که دیسانتیس نتوانسته انتظارات را به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری برآورده کند.

توبین پس از کنفرانس یکشنبه گفت: «یک سال پیش، همه عاشق DeSantis بودند. من واقعاً فکر می کنم که او می توانست یک کمپین فوق العاده داشته باشد، اما او به افراد اشتباه روی آورد و حامیان اشتباهی داشت. و شما می توانستید آن را دیروز بشنوید، که 6000 نفر تقریباً او را هو می کردند. اگر این تعداد محافظه‌کار را ناراحت کند، مثل این است که او کار اشتباهی انجام می‌دهد.»

برخی از منتقدان به اظهارات دسانتیس در مورد اوکراین اشاره کردند. دیگران روابط تشکیلاتی او را درک می کنند. برخی از این واقعیت که او در وهله اول جرأت کرده بود ترامپ را به چالش بکشد خشمگین بودند.”

آلن پینکوس، 66 ساله، یکی از هزاران فعال حزب، مقامات و طرفداران سخنرانانی که در این مراسم به دانشجویان پیوستند، گفت: «من از او بسیار ناامید هستم. “

پینکوس که برای کنگره نامزد می شود و در بویتون بیچ فلوریدا زندگی می کند، اولین پیروزی دیسانتیس به عنوان فرماندار را به ترامپ نسبت داد و او را به بی وفایی متهم کرد و اتهامی را که ترامپ اغلب مطرح می کند تکرار کرد. این واقعیت که او حتی تصمیم به رقابت با ترامپ گرفت برای من شگفت‌آور است. این دیگر در مورد منافع شخصی نیست. این برای بازگرداندن این کشور است.»

جاسمین رودریگز، 61 ساله، که از هارکر هایتس، تگزاس به این رویداد سفر کرد، گفت که عاشق کاری بود که دسانتیس در فلوریدا انجام داده بود، اما از تصمیم او برای نامزدی ناامید شد. “دانگ، رفیق! باید کمی صبر می کردی، می دانی؟ صبر کن نوبتت.”

او گفت که سال گذشته دوست داشت ترامپ دسانتیس را به عنوان معاون خود انتخاب کند یا در سال 2028 از او حمایت کند. اما اکنون نظر او بدتر شده است.

همسر سابقش، رندی رودریگز، 50 ساله، گفت: “او آن پل را سوزانده است.”



منبع