فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل از کاخ سفید انتقاد می کنند

در مقاله ای در وال استریت ژورنال در ژانویه، بایدن از دموکرات ها و جمهوری خواهان خواست بدون ذکر نام اپل یا گوگل، شرکت های بزرگ فناوری را مهار کنند.

این دفتر آژانس نظارت مالی کشور است که پس از رکود بزرگ ایجاد شد.



منبع

در یک جبهه دیگر رقابت، کاخ سفید گفت که دفتر حمایت مالی از مصرف کننده با یک قانون پیشنهادی برای محدود کردن هزینه های تاخیر کارت اعتباری پیش می رود، که این اداره برآورد می کند که سالانه حدود 9 میلیارد دلار در هزینه تاخیر در مصرف کنندگان صرفه جویی می کند.

بایدن گفت: «وقتی پلت‌فرم‌های فناوری به اندازه کافی بزرگ می‌شوند، بسیاری راه‌هایی برای تبلیغ محصولات خود پیدا می‌کنند و در عین حال رقبا را کنار می‌گذارند یا ضرر می‌کنند – یا از رقبا برای فروش در پلت‌فرم خود هزینه‌های زیادی دریافت می‌کنند.» “چشم انداز من برای اقتصاد ما این است که در آن همه – کسب و کارهای کوچک و متوسط، مغازه های مادر و پاپ، کارآفرینان – بتوانند در یک زمین بازی برابر با بزرگترین شرکت ها رقابت کنند.”

آلن دیویدسون، مدیر NTIA به خبرنگاران گفت که این گزارش “مشخص می کند که در چه مواردی باید قانون برای رسیدگی به برخی از این مسائل مورد نیاز باشد.”

چوپرا به خبرنگاران گفت: «از لحاظ تاریخی، شرکت‌های کارت اعتباری جریمه‌های نسبتاً کمی برای پرداخت‌های از دست رفته دریافت می‌کنند، اما زمانی که متوجه شدند این کارمزدها می‌تواند منبع سود آسان باشد، هزینه‌های دیرکرد با افزایشی که در دهه 2000 رخ داد، افزایش یافت.» «و در در سال‌های اخیر، این کارمزدهای تأخیر به 41 دلار برای پرداخت از دست رفته افزایش یافته است. این کارمزدها جمع می‌شوند و مصرف‌کنندگان علاوه بر میلیاردها دلار سودی که می‌پردازند، سالیانه 12 میلیارد دلار بابت تأخیر متضرر می‌شوند.»

یک نبرد حقوقی بر سر تسلط بر فروشگاه اپلیکیشن در حال حاضر در دادگاه ها جریان دارد.

روهیت چوپرا، مدیر دفتر، گفت که این قانون پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های تاخیر معمولی را از حدود 30 دلار به 8 دلار برای پرداخت‌های از دست رفته کاهش دهد و می‌تواند از سال 2024 اجرایی شود.

واشنگتن (AP) – دولت بایدن اپل و گوگل را برای راه اندازی فروشگاه های اپلیکیشن موبایل که به گفته آن رقابت را خفه می کنند هدف گرفته است.

در این گزارش آمده است: «سیاست‌هایی که اپل و گوگل در فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل خود اعمال می‌کنند، موانع و هزینه‌های غیرضروری را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده است، از هزینه‌های دسترسی به محدودیت‌های عملکردی که برخی از برنامه‌ها را بر دیگران ترجیح می‌دهد.»

گزارش وزارت بازرگانی می‌گوید «قانون جدید و اقدامات ضدتراست اضافی احتمالاً ضروری است» تا رقابت در اکوسیستم اپلیکیشن افزایش یابد.

اپل از محوطه اطراف فروشگاه اپلیکیشن آیفون خود که به عنوان باغ دیواری شناخته می شود، به عنوان یک ویژگی ضروری مورد توجه مصرف کنندگانی که خواهان بهترین محافظت در دسترس برای اطلاعات شخصی خود هستند، دفاع کرده است. این شرکت گفته است که با رقابت قابل توجهی از جایگزین های مختلف برای بازی های ویدیویی در آیفون های خود مواجه است. و گوگل مدت‌هاست که از خود در برابر ادعاهای انحصار دفاع کرده است.

این یافته در گزارش وزارت بازرگانی که روز چهارشنبه توسط رئیس جمهور جو بایدن، شورای رقابت خود را برای به روز رسانی در مورد تلاش ها برای ترویج رقابت و کاهش قیمت ها تشکیل می دهد، منتشر کرد.

گزارش اداره ملی ارتباطات و اطلاعات این وزارتخانه می‌گوید که مدل فروشگاه اپلیکیشن فعلی – تحت سلطه شرکت اپل در کوپرتینو، کالیفرنیا و Google LLC مستقر در کالیفرنیا مونتین ویو، با افزایش قیمت‌ها و کاهش برای مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان مضر است. نوآوری. این شرکت ها در بازار دارای قدرتی هستند که رقابت را از بین می برد.