فاجعه شام ​​ترامپ جرقه قوانین جدیدی را برای کمپین او ایجاد کرد

این تصمیم به دنبال خشم و دست نوشته های افراد نزدیک به ترامپ در مورد چگونگی درگیر شدن رئیس جمهور سابق در رسوایی تنها دو هفته پس از آغاز سومین کمپین انتخاباتی خود برای کاخ سفید در زیر ابر تحقیقات متعدد صورت گرفت. و نگرانی آنها در مورد آسیب پذیری ترامپ را نشان می دهد زیرا استراتژیست ها و مقامات جمهوری خواه به طور فزاینده ای به این نتیجه می رسند که رهبری جدید بهترین امید حزب برای پیروزی در انتخابات آینده است.

سناتور جان تون، سناتور شماره 2 مجلس سنا، “اگر افرادی دارید که دائماً حواس‌پرتی ایجاد می‌کنند و پیام شما را حذف می‌کنند و مردم را مجبور می‌کنند به سوالاتی مانند آنچه می‌پرسید پاسخ دهند، این چیز خوبی نیست.” ، روز سه شنبه به خبرنگاران در کاپیتول هیل گفت.

کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، که شام ​​ترامپ را “کاملاً مذموم” خواند، گفت: “جمهوری خواهان، ما به دنبال 2024 هستیم و به دنبال یک برنده هستیم.”

نیویورک (AP) – دونالد ترامپ شرط می‌بندد که می‌تواند راه بازگشت به کاخ سفید را با احیای جذابیت‌های خارجی که به موفقیت او در سال 2016 دامن زد، به دست آورد.

برخی از دستیاران به ترامپ توصیه کرده بودند که با یی که اظهارات یهودی ستیزانه خود را مطرح کرده، ملاقات نکند. اما این دو رابطه دیرینه دارند و ترامپ این توصیه را رد کرد. آنها قرار بود در کتابخانه باشگاه به صورت انفرادی ملاقات کنند، اما ترامپ، که مشتاق بود مهمان مشهور خود را به اعضای باشگاه پولی خود نشان دهد، تصمیم گرفت گروه را به منطقه غذاخوری اصلی در پاسیو باشگاه هدایت کند. فوئنتس به دعوت یه به شام ​​پیوست.

ترامپ که عموماً عقب‌نشینی را نشانه ضعف می‌داند، سابقه طولانی در محکوم کردن تعصب و سخنان نفرت‌انگیز دارد که برخی آن را به نگرانی‌ها در مورد بیگانگی بخش‌هایی از پایگاه خود نسبت می‌دهند که پذیرای چنین دیدگاه‌هایی هستند.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز دیجیتال سه‌شنبه بار دیگر گفت که «هیچ‌وقت نام فوئنتس» را نشنیده است. او گفت: “من نمی دانستم نظرات او چیست و آنها در شام بسیار سریع ما سر میز بیان نشدند، وگرنه پذیرفته نمی شد.”

ترامپ تاکنون با وجود محکومیت فزاینده حزبش، از جمله درخواست برای عذرخواهی معاون رئیس جمهور سابق، مایک پنس، از محکوم کردن نظرات هر یک از بازدیدکنندگان خودداری کرده است.

ترامپ بارها گفته است که تا زمانی که با نیک فوئنتس، فعال راست افراطی که از پلتفرم آنلاین خود برای پخش لفاظی‌های یهودی‌ستیزانه و ناسیونالیستی سفیدپوست استفاده کرده است، از صرف شام خبر نداشته است. به گفته یکی از افراد حاضر و دیگرانی که در جریان رویدادها بودند، فوئنتس با ماشین به همراه Ye، خواننده رپ که قبلاً به نام کانیه وست شناخته می‌شد، وارد شد و توسط نیروهای امنیتی به باشگاه منتقل شد، اگرچه تنها Ye در لیست امنیتی قرار داشت. (ظاهراً فوئنتس شناسنامه خود را نشان نداد و راننده ماشین که مهمان مکرر باشگاه بود، پس از گذاشتن اشتباه گواهینامه خود از کارت اعتباری استفاده کرد.)

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «در حزب جمهوری‌خواه جایی برای یهودستیزی یا برتری‌طلبی سفیدپوستان وجود ندارد» و «به نظر من، هر کسی که با افرادی که از این دیدگاه دفاع می‌کنند ملاقات کند، بسیار بعید است که هرگز انتخاب شود. رئیس جمهور ایالات متحده.»

___ نویسنده آسوشیتدپرس، لیزا ماسکارو، در این گزارش از واشنگتن مشارکت داشت.



منبع

در پی این نشست شام، چندین سناتور جمهوری خواه گفته بودند که مسئولین این نشست باید اخراج شوند. متحدان دیرینه ای که در این کمپین شرکت نداشتند این سوال را مطرح کردند که فوئنتس چگونه توانست به باشگاه دسترسی پیدا کند و چرا کسی از حضور او آگاه نبود یا به ترامپ درباره ملاقات با او هشدار نداد.

ترامپ با جنجال‌هایی که ساخته خودش است بیگانه نیست. کمپین او در سال 2016 توسط چرخه بی پایانی از خشم تقویت شد. ترامپ با بیانیه‌ای تحریک‌آمیز، خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور شد و گفت که جان مک‌کین «قهرمان جنگی» نبود، زیرا در ویتنام دستگیر شد، یا ادعا کرد که یک قاضی فدرال متولد ایندیانا «درگیری مطلق» داشته است. یک مورد به دلیل “میراث مکزیکی” او. این اظهارات باعث می شود روزها پوشش رسانه ای شود زیرا منتقدان با خشم پاسخ دادند و ترامپ را در اخبار نگه داشتند.

به گفته افراد آشنا با برنامه‌ها که خواستند نامشان فاش نشود، کمپین ترامپ با اذعان به شدت واکنش‌ها و تلاش برای جلوگیری از تکرار، پروتکل‌های جدیدی را برای اطمینان از تایید و بررسی کامل کسانی که با او ملاقات می‌کنند وضع می‌کند. استراتژی داخلی را به اشتراک بگذارید به گفته یکی از افراد، این تغییرات شامل تسریع در سیستمی است که از کاخ سفید ترامپ به عاریت گرفته شده است که در آن یک مقام ارشد کمپین انتخاباتی همیشه همراه او خواهد بود.

به عنوان مثال، در میان فشارها برای محکوم کردن دیوید دوک، رهبر سابق کو کلوکس کلان که از کمپین انتخاباتی او در سال 2016 حمایت کرد، شنیده شد که ترامپ به کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی اطمینان داد که «به آن خواهد رسید، اما لازم نیست این اتفاق بیفتد. مگی هابرمن، خبرنگار در کتاب خود با عنوان «مرد اعتماد به نفس»، خیلی سریع توضیح داد. ترامپ گفته است: «بسیاری از این افراد رای می دهند.

اما اکنون فضای سیاسی اساساً متفاوت است. ترامپ دیگر یک بیگانه یا تازه وارد سیاسی نیست. او یکی از اعضای حلقه نخبگان – باشگاه روسای جمهور سابق – و یک سیاستمدار باتجربه است که اکنون سومین کمپین او برای این دفتر است. و پس از نزدیک به هشت سال از تسلط او بر چرخه اخبار، بسیاری از اعضای حزب او و مردم رای دهنده از درام و هرج و مرج مداوم خسته شده اند.

تیم ترامپ برنامه ریزی کرده بود که تا سال جدید منتظر بمانند تا عملیات مبارزاتی قوی تر و منظم تر را آغاز کنند. اما در حالی که هیچ سفری تا پایان سال برنامه‌ریزی نشده است، دستیاران تلاش‌های خود را افزایش می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که افرادی که با او ملاقات می‌کند معاینه شده‌اند و رئیس‌جمهور سابق توسط مجموعه‌ای از دستیاران مبارزات انتخاباتی کار می‌کند – چیزی که قبلا انجام نشده بود. انتظار می رود تا ژانویه آغاز شود.

او گفت: «من فکر می‌کنم این باعث می‌شود که او در نوامبر ۲۰۲۴ کمتر انتخاب شود.

کوین مک کارتی، رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، افزود: «رئیس‌جمهور می‌تواند با هرکسی که می‌خواهد ملاقات داشته باشد، اما من فکر نمی‌کنم کسی باید با نیک فوئنتس ملاقات کند، و دیدگاه‌های او در هیچ کجای حزب جمهوری‌خواه و در داخل خود کشور نیست. ”

اما شام او با یک ناسیونالیست سفیدپوست انکار کننده هولوکاست و یک خواننده رپ که توطئه های یهودی ستیزانه را پخش کرده است، خطرات این رویکرد را نشان می دهد. این امر بر خطرات عملیات مبارزاتی محدود او تأکید می کند و رئیس جمهور سابق را در معرض انتقاد شدید جمهوری خواهان قرار می دهد که پس از نمایش ضعیف در انتخابات میان دوره ای امسال، به طور فزاینده ای او را مسئول حزب خود می دانند.

“آقای. هیأت تحریریه وال استریت ژورنال روز یکشنبه نوشت: ترامپ قرار نیست تغییر کند و دو سال آینده ناگزیر از چنین اپیزودهای مخرب دیگری نیز خواهد بود. برای فاجعه در سال 2024.”

و در حالی که ترامپ به دستیارانش توصیه کرده است که می‌خواهد تلاش کند تا انرژی اولین مبارزات انتخاباتی‌اش را پس بگیرد، زمانی که او یک فرد خارجی ضد نظام بود و با رقبای دارای بودجه بهتر و سازمان‌دهی شده مبارزه می‌کرد، قسمت مار-آلاگو محدودیت‌های عملیات نخ‌نمایش را آشکار کرد. که از زمان اعلام دو هفته پیش ترامپ، هنوز یک رویداد عمومی برگزار نکرده است.