غذای هری، یکی از غذاهای خودشان، می تواند به تغییرات سلطنتی دامن بزند

تاریخ استعمار – که عمیقاً با تاج در هم آمیخته است – در سراسر جهان دوباره مورد بررسی قرار می گیرد. معترضان مجسمه هایی را در شهرهای بریتانیا پاره یا تخریب کرده اند و دانشگاه های معتبر بین المللی مانند آکسفورد و کمبریج در حال تغییر دوره های آموزشی خود هستند. همه اینها به یک چیز اضافه می شود: مؤسسه ای که زمانی نماد امپراتوری بریتانیا بود، بیش از پیش مورد بررسی قرار گرفته است.

اد اوونز، نویسنده کتاب «شرکت خانواده: سلطنت، رسانه‌های جمعی و مردم بریتانیا» می‌گوید این کتاب تأثیر یک خانواده سلطنتی بریتانیایی عمیقاً ناکارآمد را به جای می‌گذارد که اعضای آن چنان نگران مطبوعات تبلوید هستند که مجبور می‌شوند با روزنامه‌نگاران معامله کنند. ، 1932-53.” و عموم مردم وقتی با این پیشنهاد مواجه می شوند، ممکن است دو بار فکر کنند.

از آنجایی که این اولین رسوایی نیست که کاخ باکینگهام را به لرزه در می آورد – در میان دیگر احساسات، عموی الیزابت از تاج و تخت کناره گیری کرد تا با یک آمریکایی مطلقه ازدواج کند – بسیاری از کسانی که روز سه شنبه کتاب هری را خریدند، مطمئن به نظر می رسید که این موسسه طوفان را پشت سر خواهد گذاشت.

اوونز، یک مورخ، می‌گوید: «من فکر می‌کنم باید نوعی بازنشانی وجود داشته باشد، و ما باید به دقت در مورد اینکه سلطنت چیست، چه نقشی در جامعه بازی می‌کند، فکر کنیم. زیرا این ایده که «ما، مالیات دهندگان بریتانیایی، پرداخت می کنیم و در ازای آن آنها عمل می کنند» – این واقعا یک نوع معادله خراب و فاسد است.

این امر باعث شد تا هری بر تیتر اخبار در دو سوی اقیانوس اطلس تسلط داشته باشد، ظاهراً در یک برنامه تلویزیونی اواخر شب در ایالات متحده تکیلا سرو می شود و مکرراً در مورد لباس های کثیف خانه ویندزور صحبت می کند.

استفان گلاور، ستون نویس دیلی میل، به دفاع از او پرداخت و استدلال کرد که هری فقط پوست نازک دارد.

دانیکا کرکا، مستقر در لندن برای آسوشیتدپرس، خانواده سلطنتی بریتانیا را پوشش می دهد.



منبع

به دور از وحدتی که در انظار عمومی ارائه می شود، خانواده سلطنتی و کارکنان آنها به عنوان رقبای مکر نشان داده می شوند که آماده اند از پشت به یکدیگر خنجر بزنند تا خود یا کارفرمایانشان در انظار عمومی بهتر به نظر برسند. کاخی که هری توصیف می‌کند شبیه نسخه مدرن دربار پادشاه هنری هشتم است، جایی که درباریان به نفع پادشاه می‌رفتند و برخی سرهای خود را از دست دادند.

خاطرات انفجاری هری، با ادعاهای نکوهش آمیز آن در مورد رابطه سمی بین سلطنت و مطبوعات، می تواند سرعت تغییراتی را که در حال حاضر در خانه ویندزور پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در جریان بود، تسریع بخشد.

لندن (AP) – آنها در ملاء عام، یک جبهه متحد ارائه می دهند – همیشه. اما شاهزاده هری داستان بسیار متفاوتی در مورد خانواده سلطنتی بریتانیا و نحوه عملکرد آنها دارد.

در دنیای الیزابت – که توسط شعار “هرگز شکایت نکن، هرگز توضیح بده” اداره می شود – این نوع افشاگری های شخصی در کتاب هری غیرقابل تصور بود. او می گوید که او مبارزات روانی خود را پس از تصادف رانندگی در سال 1997 که مادرش پرنسس دایانا کشته شد، توصیف می کند. یک درگیری فیزیکی با برادر بزرگترش، شاهزاده ویلیام، نشان می دهد که او چگونه باکرگی خود را از دست داده و استفاده از کوکائین و حشیش را توصیف می کند.

اما برخلاف الیزابت، که بیانیه‌ای صادر کرد که در آن هنگام مواجهه با اتهامات نژادپرستی پس از مصاحبه مگان با اپرا وینفری در سال 2021، بیانیه‌ای صادر کرد که نشان می‌داد «برخی خاطرات ممکن است متفاوت باشد»، کاخ باکینگهام به اولین بحران بزرگ سلطنت چارلز با سکوت پاسخ داده است.

پوشش خبری خانواده سلطنتی به طور کلی به یکی از دو دسته تقسیم می‌شود: حضورهای عمومی با دقت سازمان‌دهی شده یا گاهی داستان‌های آشفته درباره زندگی خصوصی خانواده سلطنتی بر اساس منابع ناشناس.

شاید خیلی وقت بود که این اتفاق بیفتد، اما یک عامل کلیدی به تعویق افتاد: خود الیزابت.

رژیم سلطنتی که عمدتاً توسط مالیات دهندگان تأمین می شود، این روزها نقشی تشریفاتی در جامعه بریتانیا ایفا می کند – اربابان قدرت نرم. اما حامیان استدلال می‌کنند که این مؤسسه همچنان نقش حیاتی ایفا می‌کند و کشور را در پشت تاریخ و سنت‌های مشترک که هم در عظمت مراسم سلطنتی و هم در کار روزمره خانواده‌های سلطنتی تجسم یافته‌اند، در حالی که مدارس و بیمارستان‌ها را باز می‌کنند و به آنها افتخار می‌کنند، متحد می‌کند. که به ملت خدمت می کنند

چارلز که پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر به پادشاهی رسید، با چالش مدرنیزه کردن پادشاهی 1000 ساله بریتانیا برای تضمین بقای آن مواجه است. او قبلاً گفته است که قصد دارد تعداد اعضای سلطنتی شاغل را کاهش دهد و هزینه سلطنت را کاهش دهد.

اما استیون بارنت، استاد ارتباطات در دانشگاه وست‌مینستر، انتظار دارد افشاگری‌های هری باعث شود که کاخ شفاف‌تر شود – شاید بیشتر شبیه سایر نهادها مانند کاخ سفید یا دفتر نخست‌وزیر بریتانیا در خیابان داونینگ ۱۰.

علاقه شخصی به ملکه به این معنی بود که نقش سلطنت در جامعه بریتانیا در طول هفت دهه سلطنت او به ندرت مورد بحث قرار می گرفت. اکنون که او رفته است، خانواده سلطنتی با سؤالاتی در مورد ارتباط آن در کشوری مدرن و چندفرهنگی روبرو هستند که به نظر بسیار متفاوت از زمانی که الیزابت در سال 1952 بر تخت سلطنت نشست.

این اتهامات به دلیل نقش کامیلا در شکست سخت ازدواج چارلز با دایانا بسیار حساس است. در حالی که بسیاری از مردم در ابتدا از کامیلا دوری می‌کردند، او با انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های خیریه طرفداران خود را به دست آورد و به چارلز کمک کرد که کمتر خفه‌تر به نظر برسد و بیشتر با بریتانیای مدرن هماهنگ شود.

او می‌نویسد: «به جرأت می‌گویم برخی از اعضای خانواده سلطنتی طی سال‌ها از طریق درباریان خود داستان‌هایی را به مطبوعات منتقل کرده‌اند، اما این استنباط که این بخشی از یک تلاش سازمان‌یافته برای بی‌ثبات کردن هری و مگان بوده، پوچ و ساده‌لوحانه است. خانواده‌های سلطنتی عروسک‌های مطبوعاتی نیستند، زیرا – اگر عقلی داشته باشند – می‌دانند که می‌توان آنها را هم مورد تحسین قرار داد. خردمندان می‌دانند که چگونه سختی‌ها را با صافی تحمل کنند.»

هری 38 ساله در این خاطرات نوشته شده توسط ارواح ادعا می‌کند که کامیلا در راه تبدیل شدن به همسر ملکه، با مطبوعات بریتانیا ارتباط برقرار کرده و اطلاعاتی را مبادله می‌کند و اساساً در ازای پوشش بهتر خود، داستان‌های نامطلوب درباره هری و مگان را در اختیار مطبوعات قرار می‌دهد.

“Spare” آخرین تلاش هری و همسرش، مگان است که پس از ترک زندگی سلطنتی و نقل مکان به کالیفرنیا در سال 2020، داستان خود را بیان می کنند و به آن اشاره می کنند که آنها رفتار نژادپرستانه رسانه ها با مگان و عدم حمایت از سوی آنها را نشان می دهند. قصر.

___

بارنت می‌گوید: «او در افشای ماهیت تبانی، ماهیت توطئه‌آمیز روابط بین خانواده سلطنتی و مطبوعات بریتانیا به ما لطفی کرده است». «آنها باید شیوه تجارت خود با مطبوعات را تغییر دهند. و این چیز خوبی است. این یک چیز خوب برای سلطنت و یک چیز خوب برای جامعه بریتانیا است.»

اما ممکن است تغییر در دست باشد.

جیمز بردلی، 61 ساله، هنگام خرید یک نسخه گفت: “آنها فقط باید از آن کناره گیری کنند و به خانواده سلطنتی ادامه دهند.” پس از مرگ ملکه، سهام خانواده سلطنتی در طول زندگی من هرگز بالاتر نبوده است و این به زودی افزایش خواهد یافت. تا شش ماه دیگر در مورد این موضوع صحبت نخواهیم کرد.»

توصیف هری از خانواده سلطنتی که اطلاعات نامطلوب در مورد سایر اعضای خانواده را در ازای پوشش مثبت خود درز می‌کند، یکی از اتهامات ناپسندتر در کتاب او به نام «یدکی» است که این هفته منتشر شد. شاهزاده، همسر شاه چارلز سوم، کامیلا را متمایز کرد و او را متهم کرد که مکالمات خصوصی را در اختیار رسانه ها قرار می دهد، زیرا او به دنبال بازسازی چهره خود پس از رابطه طولانی مدتش با چارلز در زمانی که وارث تاج و تخت بود، بود.