عکس های دراماتیک نشان می دهد که چگونه طوفان ها مخازن کالیفرنیا را پر کردند

نمت گفت: «ما می دانیم که در نتیجه ذوب برف سیل خواهد آمد. فقط مقدار زیادی ذوب برف وجود دارد که در رودخانه‌ها و کانال‌های ما جای می‌گیرد و چیزها را بین آب‌ریزها نگه می‌داریم.»

بارندگی فراوان، فرماندار گاوین نیوسام را وادار کرده است تا برخی از محدودیت‌های آب این ایالت را لغو کند و از درخواست مردم برای کاهش داوطلبانه مصرف آب تا 15 درصد خودداری کند.

کارلا نمت، مدیر دپارتمان منابع آب کالیفرنیا، گفت: «کالیفرنیا از سه خشک‌ترین سال ثبت‌شده به سه هفته مرطوب‌ترین سال ثبت شده، زمانی که در ماه ژانویه وارد فصل بارانی‌مان شدیم، رسید. بنابراین، از نظر هیدرولوژیکی، کالیفرنیا به جز بخش های بسیار کوچکی از ایالت، دیگر در خشکسالی نیست.

شهرها و نواحی آبیاری که آب مزارع را تأمین می‌کنند، از پروژه آب دولتی و پروژه دره مرکزی، شبکه‌های مخازن و کانال‌هایی که آب را در سراسر کالیفرنیا تأمین می‌کنند، افزایش زیادی در تأمین آب دریافت خواهند کرد. برخی از کشاورزان از آب طوفان برای پر کردن سفره های زیرزمینی استفاده می کنند که پس از سال ها پمپاژ و خشکسالی تخلیه شده بود و چاه ها را خشک کرد.

تصویر آب از دسامبر شروع شد، زمانی که اولین رودخانه از دوازده رودخانه جوی برخورد کرد و باعث سیل گسترده و آسیب رساندن به خانه‌ها و زیرساخت‌ها شد و 700 اینچ (17.8 متر) برف در کوه‌های سیرا نوادا ریخت.

برگر از اوروویل، کالیفرنیا گزارش داد.



منبع

جرد رائل، مدیر این دریاچه، گفت: در آن سال اسکله‌های دریایی Bidwell Canyon و Lime Saddle مجبور شدند اکثر قایق‌های تفریحی را از دریاچه اوروویل بیرون بکشند و کسب‌وکار اجاره قایق خود را تعطیل کنند، زیرا سطح آب بسیار پایین بود و رسیدن به تفرجگاه‌ها بسیار سخت بود. تفرجگاه ها

فولسوم، کالیفرنیا (AP) – در طول خشکسالی کالیفرنیا، سطح آب در مخازن کلیدی آنقدر پایین آمد که اسکله‌های قایق‌ها روی زمین خشک و ترک خورده نشستند و ماشین‌ها به مرکز دریاچه فولسوم رفتند.

این مخزن 16 درصد بالاتر از میانگین تاریخی خود است. این در مقایسه با سال 2021 است، زمانی که سطح آب آنقدر پایین آمد که سدهای برق آبی آن تولید برق را متوقف کردند.

طوفان ها یکی از بزرگترین برف های ثبت شده در کوه های سیرا نوادا را ایجاد کرده است. بر اساس داده های ایالتی، محتوای آب این بسته برف 239 درصد از میانگین معمولی آن و تقریباً سه برابر در جنوب سیرا است. اکنون با گرم شدن هوا، مدیران آب در حال آماده شدن برای آب شدن آن همه برف هستند و سیلابی از آب را رها می کنند که انتظار می رود باعث جاری شدن سیل در کوهپایه های سیرا و دره مرکزی شود.

نمت گفت: «با توجه به شرایط آب و هوایی، بازگشت شرایط خشک و شدت شرایط خشکی که احتمال بازگشت وجود دارد به این معنی است که ما باید به طور مؤثرتری از آب استفاده کنیم.» ما باید حفاظت از محیط زیست را به عنوان یک شیوه زندگی در پیش بگیریم.»

مردم از بالا بودن آب سود خواهند برد. رسیدن به همه چیز راحت تر است. آنها فقط می توانند روی دریاچه بپرند و لذت ببرند. “در حال حاضر ما تن ها آب داریم. ما یک دریاچه مرتفع با یک دسته برف داریم. سال خوبی خواهیم داشت.»

مقامات ایالتی به ساکنان هشدار می دهند که نگذارند فراوانی فعلی به آنها اجازه دهد دوباره به هدر رفتن آب بازگردند. در عصر تغییرات اقلیمی، یک سال بسیار مرطوب می تواند چندین سال خشک را به دنبال داشته باشد و این وضعیت را به خشکسالی بازگرداند.

اکنون مدیران در حال رهاسازی آب از سرریز سد اوروویل هستند که پس از شکسته شدن آن در جریان باران های شدید در فوریه 2017 و تخلیه بیش از 180000 نفر در پایین دست در امتداد رودخانه پر، بازسازی شد.

___

اکنون، 12 مورد از 17 مخزن اصلی کالیفرنیا بالاتر از میانگین تاریخی خود برای شروع بهار پر شده است. این شامل دریاچه فولسوم است که جریان آب در امتداد رودخانه آمریکا را کنترل می کند و همچنین دریاچه اوروویل، دومین مخزن بزرگ ایالت و خانه بلندترین سد کشور است.

نیوسام خشکسالی را پایان یافته اعلام نکرده است زیرا هنوز کمبود آب در امتداد مرز کالیفرنیا-اورگان و بخش‌هایی از کالیفرنیای جنوبی که به رودخانه کلرادو در حال مبارزه است، وجود دارد.

بر اساس داده های ایالتی، در اواخر ماه مارس، آب دریاچه اوروویل به 859 فوت (262 متر) بالاتر از سطح دریا رسید که حدود 230 فوت (70 متر) بالاتر از سطح پایین آن در سال 2021 بود.

پس از یک رشته طوفان های قدرتمند که مقادیر بی سابقه باران و برف را در سراسر کالیفرنیا ریخت، مخازن را دوباره پر کرد و به خشکسالی سه ساله این ایالت پایان داد، دیگر خبری از آن صحنه ها نیست.

این یک چرخش خیره کننده از دسترسی به آب در پرجمعیت ترین ایالت این کشور است. اواخر سال گذشته تقریباً تمام کالیفرنیا در خشکسالی از جمله در سطوح شدید و استثنایی قرار داشت. چاه ها خشک شد، کشاورزان مزارع را با خاک یکسان کردند و شهرها آبیاری علف را محدود کردند.

همه باران و برف، در حالی که خشکسالی را از بین می برد، ممکن است چالش های جدیدی را به همراه داشته باشد. برخی از مخازن به قدری پر هستند که آب رها می شود تا فضایی برای رواناب طوفان و ذوب برف ایجاد شود که می تواند باعث سیل در بهار و تابستان امسال شود که مشکل جدیدی برای مدیران خسته آب و امدادگران اضطراری است.