عکس‌های جسد لاشون تامپسون و سلول زندان شهرستان فولتون باعث خشم شد

لاشون تامپسون

هارپر گفت: “خیلی خوب است که این کلانتر عذرخواهی می کند.” این فوق العاده است. خیلی خوب است که کمیسیونرها برای آینده فعالانه عمل می کنند. اما همه آنها قبل از مرگ لاشون تامپسون از این شرایط می دانستند یا قطعا باید می دانستند. باید عدالت و پاسخگویی در مورد آنچه برای او اتفاق افتاد وجود داشته باشد. هر کس در این پرونده سهل انگاری کرد، چه از نظر مدنی و چه کیفری باید پاسخگو باشد.»

سناتور جان اوسف

ماسیاس گفت: در این میان، مدافعان می‌گویند: «اگر تغییراتی در زندان شهرستان فولتون ایجاد نشود، افراد بیشتری خواهند مرد.


منبع

جونز یکی از صدها نفری بود که در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان تجمع کرده بودند. او گفت که عکس‌های کالبد شکافی تامپسون بدترین عکس‌هایی بود که تا به حال دیده است.

لاشون تامپسون. (از وکیل مایکل هارپر)

هارپر گفت: «فقط به آنها گفته شد که او را در سلولش بی‌حساب پیدا کردند. “

آلوده به ساس و شپش

سلول لاشون تامپسون.

از زمان مرگ تامپسون، کلانتر 5.3 میلیون دلار اضافی برای ارتقاء در زندان دریافت کرد. اما فعالان همچنین خواستار پاسخگویی بیشتر هستند.

موکی ماسیاس، مدیر اجرایی ابتکار جایگزین و انحراف پلیس، به یاهو نیوز گفت: «زمانی که او درگذشت، ارزیابی‌هایی در زندان انجام شد که نشان داد بیش از 90 درصد از افراد در غلاف سلامت روان علائم سوء تغذیه شدید داشتند.

“کاملا بی وجدان”

سلول لاشون تامپسون در زندان شهرستان فولتون

سلول تامپسون در زندان شهرستان فولتون. (از وکیل مایکل هارپر)

سه ناظر در زندان از آن زمان استعفا داده اند، اما مدافعان و رهبران محلی می گویند که این کافی نیست.

ماه گذشته، کلانتر شهرستان فولتون اعلام کرد که بیش از 600 زندانی برای کمک به کاهش مشکل ازدحام بیش از حد به زندان‌های سایر شهرستان‌ها منتقل خواهند شد. کلانتر پت لابات که در سال 2020 انتخاب شد، به آتلانتا ژورنال-Constitution گفت که “زندان نشان دهنده یک طرز فکر قدیمی است.”

عکس های جسد تامپسون و سلول او در زندان خشم را برانگیخته و توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. هارپر توضیح داد: «او در کف زندان پر از ساس و شپش پیدا شد. “او مورد غفلت قرار گرفت. وزن زیادی کم کرد. او کم آب شده بود. این فقط یک مرگ وحشتناک و هولناک به دلیل سهل انگاری بود.»

او افزود: “من مجبور شدم از طریق بسیاری از یافته های کالبد شکافی که از آنها صحبت می کنم برای وحشتناک ترین آنها صحبت کنم.”

سناتور جان اوسف، رئیس جمهور، نیز خواستار اقدام است و تحقیقی را ماه گذشته آغاز کرد که هدف آن افزایش نظارت بر زندان ها در سراسر کشور است.

“در حال حاضر، تحقیقات جنایی توسط دادستانی منطقه فولتون در حال انجام است. مایکل هارپر، وکیل خانواده تامپسون، به Yahoo News گفت: تحقیقات حقوق مدنی فدرال با وزارت دادگستری در حال انجام است.

گریگز گفت: “هیچ کس در آن زندان به هیچ چیز محکوم نشده است، بنابراین باید با آنها به عنوان شهروندانی رفتار شود که فقط به چیزی متهم شده اند.”

هیئت کمیسران شهرستان فولتون همچنین ۸۶۹۸۹۳ دلار اضافی را برای ادامه مطالعه امکان سنجی که در سال ۲۰۲۱ آغاز شده بود، تصویب کرد که ایجاد یک زندان جدید شهرستان فولتون را توصیه می کند.

این خانواده سال گذشته جسد تامپسون را دریافت کردند، اما نتوانستند پاسخی از مقامات مجری قانون دریافت کنند که چرا آن را با زخم‌ها و زخم‌های وحشتناک پوشانده‌اند، که به نظر می‌رسد برخی از آنها ناشی از هجوم حشرات بوده است.

لاشون تامپسون. (از وکیل مایکل هارپر [2])

آتلانتا ژورنال-Constitution گزارش داد که بین سال 2009 تا اکتبر 2022، 64 زندانی در زندان شهرستان فولتون جان باختند. در ماه مارس، لباط به خبرنگاران از این روزنامه بازدیدی از این مرکز ارائه کرد و اذعان کرد که بیش از 50 درصد از زندانیان در آنجا از بیماری‌های روانی رنج می‌برند که این مرکز برای رسیدگی به آن فاقد تجهیزات است.

لاشون تامپسون