علائم omicron چقدر سریع ظاهر می شود

گرفتگی بینی

  • وی گفت: معمولاً بیماران مبتلا به برونشیت حاد تمایل به تنگی نفس ندارند و تمایل به سرفه و تولید خلط دارند. “بیماران مبتلا به ذات الریه تمایل به تنگی نفس دارند و نسبت به برونشیت به طور کلی احساس خستگی بیشتری می کنند.”

    از آنجایی که BA.5 بسیار مسری است و به نظر می رسد از سیستم ایمنی بدن طفره می رود، افراد در برابر عفونت مجدد با کووید آسیب پذیرتر هستند، به خصوص اگر بیش از 90 روز از بیماری قبلی گذشته باشد.

    دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، تنسی، گفت: «معلوم است که اگر واکسینه شده باشید، به ویژه اگر واکسن تقویت کننده داشته باشید، omicron تمایل به ایجاد عفونت های خفیف تری دارد. سال

    بیمارانی که علائم طولانی‌مدت دارند می‌توانند ماه‌ها پس از عفونت‌های اولیه کووید، خستگی شدید، ریتم قلب نامنظم و سایر مشکلات را تجربه کنند. این اتفاق در طول موج اول همه‌گیری رخ داد و همچنان منجر به مشکلات طولانی کووید از طریق موج دلتا شد.

    دکتر کریگ اسپنسر، مدیر بهداشت جهانی در پزشکی اورژانس در نیویورک-پرسبیتریان، گفت: برای افرادی که واکسینه شده اند اما داروهای تقویت کننده نداشته اند، علائم معمول شامل سرفه بیشتر، تب بیشتر و خستگی بیشتر نسبت به افرادی است که دوزهای اضافی دریافت کرده اند. /مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا.

    گلو درد

  • دکتر رایان ماوز، یک پزشک بیماری‌های عفونی و مراقبت‌های ویژه در دانشکده پزشکی ویک فارست در کارولینای شمالی، با این موضوع موافق است و می‌گوید اکثریت قریب به اتفاق بیماران کووید که او در بخش مراقبت‌های ویژه می‌بیند، واکسینه نشده‌اند.

    چه زمانی باید آزمایش کووید بدهم؟

    در حالی که نوع Omicron ممکن است در طول موج کووید زمستانی خفیف‌تر به نظر برسد، این می‌تواند بازتابی از گروه‌هایی باشد که بیمار می‌شوند: جوانان و در غیر این صورت سالم، و همچنین کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند.

    طبق گزارش CDC، زیر متغیر BA.5 omicron تقریباً 54 درصد از موارد کووید در کشور را تا 2 ژوئیه به خود اختصاص داده است. BA.4 17 درصد از موارد نمونه را تشکیل می دهد.

    دردهای عضلانی

  • دنبال کردن NBC HEALTH بر توییتر & فیس بوک.





    منبع

    “اگر شما لو رفته اید و اکنون از خود می پرسید “چه زمانی باید آزمایش بدهم؟” من فکر می کنم بهتر است حداقل سه روز صبر کنید تا ببینید آیا مثبت شده اید یا خیر.

    صدای خشن

  • اگرچه هنوز در مورد نسخه‌های مختلف نوع omicron ابهامی وجود دارد، کارشناسان درک روشن‌تری در مورد آن و نحوه تأثیر آن بر افرادی که واکسینه شده یا واکسینه نشده‌اند یا قبلاً موارد کووید داشته‌اند، دارند.

    علائم امیکرون چیست؟

    او گفت از آنجایی که ابتلا به آن آسان تر از سایر ویروس ها است، مردم واقعاً نیاز به واکسینه شدن و تقویت آن دارند.

    کامینز از کوه سینا گفت: «عفونت قبلی دیگر تضمین کننده محافظت نیست.

    دکتر هیو کاسیر، مدیر خدمات مراقبت های ویژه برای بیمارستان قلب ساندرا اطلس باس در بیمارستان دانشگاه نورث شور در لانگ آیلند نیویورک، گفت: به این ترتیب، ممکن است بیشتر شبیه برونشیت باشد تا ذات الریه.

    سردرد

  • در حالی که تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است، منطقی است که یک ویروس بسیار مسری مانند نوع omicron دوره کمون کوتاه تری داشته باشد. پس از همه، هدف آن این است که هر چه سریعتر افراد زیادی را آلوده کند.

    دکتر آنیتا گوپتا، متخصص بیهوشی و پزشک مراقبت‌های ویژه در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، گفت: «به همین دلیل است که شیوع با سرعت بسیار بیشتری رخ می‌دهد. وی افزود که ممکن است دوره کمون بسته به تعدادی از متغیرها از جمله سن، مشکلات بهداشتی زمینه‌ای و وضعیت واکسیناسیون کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد. اینجا هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد.

    یک مطالعه کوچک از CDC نشان داد افرادی که مبتلا به کووید بودند و بعداً با نوع omicron مجدداً آلوده شدند ممکن است علائم کمتری نسبت به دوره اولیه خود با این ویروس تجربه کنند.

    با این حال، عملاً غیرممکن است که افراد برای تشخیص خود بیماری به علائم اعتماد کنند. پزشکان از افرادی که علائم سرماخوردگی یا علائم آنفولانزا دارند توصیه می‌کنند آزمایش بدهند.

    علائم omicron چقدر سریع ظاهر می شود؟

    به طور حکایتی، پزشکان می گویند، علائم زیرشاخه های BA.4 و BA.5 بیشتر شبیه علائم نسخه قبلی این نوع است.

    کارشناسان می گویند که در اکثر موارد، به لطف سطوح بالاتر ایمنی، عفونت مجدد احتمالاً کمتر از عفونت های قبلی است.

    آیا omicron باعث بیماری کمتر شدید می شود؟

    آبریزش بینی

  • با نسخه اصلی نوع omicron که زمستان گذشته با سرعتی سرگیجه‌آور سراسر ایالات متحده را در بر گرفت، از دست دادن چشایی و بویایی به اندازه انواع آلفا و دلتا قبلی رایج نبود. با این حال، با گسترش BA.4 و BA.5، به نظر می رسد که این علامت بازگشته است، برخی از پزشکان خاطرنشان می کنند.

    برای اکثر مردم، حداقل آنهایی که در مورد واکسیناسیون کووید خود به روز هستند، نوع اصلی نوع omicron باعث بیماری خفیف تری می شود که شبیه سرماخوردگی معمولی است، شکل دیگری از ویروس کرونا.

    شارما خاطرنشان کرد که به طور کلی علائم در افراد واکسینه شده نسبت به افراد واکسینه نشده کوتاه تر و خفیف تر به نظر می رسد.

    دکتر برنارد کامینز، مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت سیستم بهداشت کوه سینا در نیویورک، گفت: «تا جایی که می‌توانیم بگوییم، BA.5 واقعاً تفاوت زیادی با امواج omicron قبلی نشان نداده است». ما فقط می دانیم که مسری تر است.”

    گولیک گفت: هنوز هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد BA.5 یا سایر زیرمجموعه های شناخته شده omicron “ویروس های تهاجمی تر از سایرین هستند.”

    بر اساس CDC، مدت زمانی که طول می کشد تا یک فرد آلوده علائم پس از مواجهه را ایجاد کند، برای نوع omicron نسبت به انواع قبلی کوتاهتر است – از یک هفته کامل به کمتر از سه روز یا کمتر.

    “این بهترین محافظتی است که ما داریم.”

    دکتر راهول شارما، پزشک ارشد اورژانس در NewYork-Presbyterian/Weill Cornell Medicine گفت: «بسیاری از این بیماران طی 10 تا 12 روزی که من دیدم در زمانی که هیچ واکسنی وجود نداشت، علائمی را ندارند.

    طول مدت علائم اومیکرون چقدر است؟

    اگرچه چیزهای زیادی در مورد نوع omicron ناشناخته باقی مانده است، برخی کارشناسان می گویند که می تواند منجر به کووید طولانی مدت، حتی با موارد خفیف شود. در یک مطالعه اخیر، محققان بریتانیایی دریافتند که نوع omicron کمتر از دلتا علائم کووید را ایجاد می‌کند، اگرچه همه 41361 شرکت‌کننده بزرگسال که به طور منظم علائم کووید خود را در یک برنامه تلفن گزارش می‌کردند واکسینه شده بودند.

    مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه کرده است که افراد 50 ساله و بالاتر برای محافظت در برابر کاهش مصونیت در برابر واکسن ها، واکسن های تقویت کننده کووید دوم را دریافت کنند.

    اگر تماس شناخته شده ای با فرد مبتلا به کووید دارید، CDC توصیه می کند “حداقل 5 روز پس از قرار گرفتن در معرض آزمایش قرار بگیرید.”

    آیا omicron می تواند منجر به کووید طولانی شود؟

    شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نوع omicron به اندازه گونه‌های قبلی به عمق ریه‌ها نفوذ نمی‌کند. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه هنگ‌کنگ به صورت آنلاین ارسال شده و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، نشان می‌دهد که اگرچه نوع omicron در ریه‌ها شدت کمتری دارد، اما می‌تواند سریع‌تر در دستگاه تنفسی تکثیر شود.

    شارما گفت: «آنچه می توانم به شما بگویم این است که بیمارانی که واکسینه نشده اند، قطعاً بیماران بیمار ما هستند. این بیمارانی هستند که بیشتر به ICU مراجعه می کنند. این بیماران بیشتر در بیمارستان بستری می شوند.”

    با توجه به پتانسیل یک دوره کمون کوتاه‌تر، شافنر از Vanderbilt توصیه کرد که هر کسی که با یک فرد آلوده در تماس بوده است حدود 72 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آزمایش آزمایش شود.

    سرفه کردن

  • موج کنونی نوع omicron از ویروس کرونا که در سراسر ایالات متحده راه خود را نشان می دهد – که تحت سلطه زیرمجموعه های BA.4 و BA.5 است – نگرانی های جدیدی را در مورد چرخه به ظاهر بی پایان عفونت های کووید ایجاد می کند.

    گولیک گفت، از آنجایی که زیرمجموعه BA.5 بسیار قابل انتقال است، مردم احتمالاً باید «در برخی از استراتژی‌های پیشگیری که قبلاً توصیه کردیم، دوباره درگیر شوند». بنابراین پوشیدن ماسک در داخل خانه یا پوشیدن ماسک در مکان‌های شلوغ کار معقولی است.

    تحقیقات قبلی نشان می دهد که واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را تا حد زیادی کاهش دهد.

    چقدر باید نگران omicron باشم؟

    پوشش کامل همه گیری ویروس کرونا

    برای افرادی که واکسینه شده اند، اقامت در اورژانس یا بیمارستان نیز معمولاً با نوع omicron کوتاهتر است.

    خستگی

  • دکتر روی گولیک، رئیس بیماری‌های عفونی در پزشکی ویل کورنل در نیویورک، گفت: علائم معمولی زیر متغیرهای omicron عبارتند از: