طرح استخدام در زندان پوتین یک چرخش بزرگ و ناامیدانه می گیرد

در اکتبر، روس‌ها همچنین مردی را که همکارانش به نام بوبا کوچک می‌شناختند، آزاد کردند.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

ابوجا، نیجریه – دو افسر ارشد نظامی در CAR به Daily Beast گفتند که گروه بدنام واگنر روسیه، شورشیان سرسخت را که در سلول‌های زندان جمهوری آفریقای مرکزی نگهداری می‌شوند آزاد می‌کند و آنها را در خارج از کشور، از جمله در منطقه دونباس شرقی اوکراین، مستقر می‌کند.

بسیاری از جنایتکاران پرخطر CAR، به ویژه شورشیان متهم به آسیب رساندن، تجاوز به غیرنظامیان و کشتن غیرنظامیان، در سلول‌های نظامی و پلیس به جای زندان‌های مرسوم فاقد کارکنان و دارای امنیت ضعیف نگهداری می‌شوند. اگرچه بازداشت شدگان تحت بازداشت نیروهای محلی هستند، مزدوران واگنر – که از زمانی که دولت برای تامین تسلیحات و شبه نظامیان در سال 2017 به روسیه کمک کرد، در CAR فعال بودند – به اعمال نفوذ بر آژانس های امنیتی کشور آفریقای مرکزی ادامه می دهند.

“آنها تو را خواهند کشت [while in custody] علی گفت و جسد خود را به همان جایی که دستگیر کردید برگردانید و بیاندازید. آنها این کار را با بسیاری از همکاران ما انجام دادند.

اما به گفته این دو مرد، این پول به طور منظم پرداخت نمی شد و برخی از سیاهپوستان روس پس از چند ماه به طور کلی دستمزد دریافت نمی کردند. آنها گفتند، علیرغم اینکه واگنر به تعهدات مالی خود عمل نکرد، به جذب جنگجویان محلی ادامه داد، اما فقط بر کسانی که در زندان بودند تمرکز کرد.

از اکتبر، آنها [Wagner paramilitaries] به سلول‌های نظامی و پلیس راه می‌رفتند و شورشیان را آزاد می‌کردند، از جمله کسانی که به دلیل حمله به روستای بوکولوبو بازداشت شده بودند. [in southern CAR] در ماه مه و برای تجاوز به زنان و دختران،» یک افسر که در مقر نظامی در پایتخت CAR کار می کند، به The Daily Beast گفت. هیچ کس نمی تواند آنها را متوقف کند، زیرا دولت به آنها قدرت زیادی داده است تا آنطور که می خواهند رفتار کنند.

به گفته یکی دیگر از شورشیان سابق UPC که بعداً یک روسی سیاه پوست شد، بوبا کوچک در ماه ژوئن پس از متهم شدن به کمک به حملات مغز متفکر به نیروهای CAR در شرق کشور در ماه فوریه دستگیر شد.

“آنها [Wagner] این افسر که با ارتش CAR کار می کند، به Daily Beast گفت: آنها به نیروی انسانی فوری در مالی و اوکراین نیاز دارند. فکر می کنم بیش از 20 نفر را نگه داشته ایم [for very serious crimes] آزاد شده اند.»

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

یکی دیگر از افسران نظامی به دیلی بیست گفت که شورشیان به دلیل حمله و کشتن سربازان CAR در جریان حمله به یک اردوگاه نظامی در شهر باکوما در جنوب شرقی شهر باکوما در ماه آوریل نیز توسط مزدوران روسی آزاد شده‌اند. این افسر گفت که شبه نظامیان واگنر به مقامات نظامی گفته اند که شورشیان آزاد شده برای این گروه در خارج از کشور کار خواهند کرد.

در روسیه، طبق گزارش ها، پریگوهین بیش از 6000 زندانی را برای جنگ در اوکراین استخدام کرده است و به آنها وعده عفو و حقوق ماهیانه بین 1500 تا 3000 دلار در ماه داده است. هیچ ساختار حقوقی مشخصی برای آن دسته از واگنرهایی که در CAR استخدام می شوند وجود ندارد. در واقع، همانطور که Daily Beast قبلاً گزارش داده بود، گفته می شود که آفریقای مرکزی که گفته می شود در ماه مارس به اوکراین فرستاده شده بودند، پس از رها شدن در منطقه دونباس توسط واگنر، در گیر افتاده و گرسنه مانده اند.

نه دولت CAR و نه Prigozhin به ایمیل‌های ارسال شده توسط The Daily Beast برای اظهار نظر در مورد اتهامات واگنر مبنی بر جذب مجرمان از سلول‌های زندان پاسخ نداده‌اند. ایمیل های ارسال شده به سخنگوی دولت CAR و شرکت Concord Management، شرکتی که اکثریت آن متعلق به Prigozhin است، بی پاسخ ماند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

قبل از حمله روسیه به اوکراین، به گفته علی، که نامش – مانند سایر منابع – دیلی بیست برای محافظت از او در برابر انتقام احتمالی تغییر کرده است، شورشیان دستگیر شده توسط مزدوران روسی یا نیروهای CAR اغلب در حین بازداشت اعدام می شدند.

“[Mohammed] و چهار نفر دیگر به تجاوز و کشتن غیرنظامیان در بوکولوبو متهم شدند و ماه ها توسط سربازان در کمپ دو کاسای بازداشت شدند. [in Bangui]علی، که پس از ترک UPC در دسامبر گذشته توسط گروه واگنر استخدام شد، به Daily Beast گفت. ما متعجب شدیم که دیدیم او یک روس سیاهپوست شده است و حتی در لیست نهایی اوکراین قرار گرفته است.

سربازان مخفی روسیه در عملیات رها شده، گرسنه و مفقود شده اند

به گفته منابع در CAR، جایی که شورشیان مسلح بخش‌های وسیعی از کشور را برای حدود یک دهه تحت کنترل خود درآورده‌اند، ده‌ها مرد در بازداشت ارتش و پلیس به دلیل جنایاتی مانند تجاوز جنسی و قتل اکنون در شاخه محلی واگنر استخدام می‌شوند که شامل صدها نفر می‌شود. جنگنده‌هایی که معمولاً به آنها «روس‌های سیاه» می‌گویند. افسران گفتند که بسیاری از استخدام‌شده‌ها شورشی هستند که ارتش آنها را به دلیل استفاده غیرقانونی از خشونت و ارعاب علیه غیرنظامیان و نیروهای مسلح در تعقیب اهداف سیاسی تروریست می‌داند.

هنگامی که علی و حسن در دسامبر گذشته به صدها شورشی از UPC پیوستند و به نیروهای دولتی تسلیم شدند، به آنها گفته شد که برای مبارزه با دیگر شورشیان با نیروهای CAR و مزدوران واگنر از نزدیک همکاری خواهند کرد و طبق هر دو، هر ماه نزدیک به 1000 دلار دستمزد دریافت خواهند کرد. مردان. این انگیزه ای بود که به اندازه کافی سودآور بود تا شورشیان را وادار به تغییر سمت کند.

از ژوئیه، آنها [the rebels initially arrested and held for very serious crimes] اینها کسانی هستند که پیوسته اند.» شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه تعدادی از آنها برای جنگ به اوکراین اعزام خواهند شد.

“آنها [Wagner] فقط مردم را بدون اطلاع خانواده‌هایشان می‌برند.» “اگر همه چیز بد پیش برود، هیچ کس نمی داند چه بر سر آنها آمده است.”

پوتین متهم به فرستادن قاتلان سریالی و یک آدمخوار برای جنگیدن با او شد

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

به گفته یکی از اعضای سابق UPC، در میان زندانیان آزاد شده توسط مزدوران روسی، یک جنگجوی بدنام از گروه شورشی اتحادیه برای صلح (UPC) وجود دارد که توسط همکارانش به نام محمد شناخته می شود. گمان می رود که جنگجوی شورشی آزاد شده در حمله بوکولوبو در ماه مه شرکت داشته باشد. ظاهراً او در اواخر اکتبر به واحد محلی واگنر پیوست و اکنون در میان ده ها سیاهپوست روس است که گمان می رود در اوکراین مستقر شده اند.

اما علی گفت، در حال حاضر، شورشیانی که توسط واگنر یا نیروهای CAR دستگیر می شوند، بیشتر احتمال دارد که با روس ها وارد مذاکره شوند تا مجازات شوند. آنها حتی برای پیوستن به شما پول پیشنهاد می کنند [Wagner]و برای بسیاری از مردم این به مراتب بهتر از شورشی بودن است.

مزدوران واگنر نیز تلاش هایی را برای دستگیری زندانیان از زندان های CAR انجام داده اند اما شانس زیادی نداشته اند. به گزارش HumAngle، یک نشریه غرب آفریقا، در ماه ژوئن، یک گروه مصری وابسته به مأموریت تثبیت چند بعدی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی (MINUSCA) از آزادی پنج زندانی از زندان نظامی روکس در بانگی توسط برخی مزدوران روسی جلوگیری کرد. این رسانه گزارش داد که در میان کسانی که روس ها سعی کردند آزاد کنند، تیجانی هامیت، شورشی سابق جبهه میهنی برای رنسانس جمهوری آفریقای مرکزی (PFRC) بود که شش سال پیش توسط MINUSCA در سوبیت دستگیر شد.

حسن، که مانند علی پس از ترک UPC در دسامبر گذشته، به استخدام گروه واگنر درآمد، گفت: «او متهم به قصابی سربازان بود. اکنون، او یک روسی سیاهپوست است زیرا آنها به او برای جنگیدن در اوکراین نیاز دارند.»

علی و حسن در اوایل نوامبر پس از توقف دریافت پول از واگنر، روس‌های سیاه را ترک کردند. ده ها تن از همکاران آنها، به ویژه آنهایی که از زندان استخدام شده بودند، ظاهراً در ماه های اخیر ناپدید شدند. این دو بر این باورند که همکاران سابق مفقود شده آنها – حدود 50 نفر – برای روسیه در اوکراین می جنگند، اما متقاعد شده اند که رها شده اند.

گروه واگنر در حال حاضر از زندانیان برای مبارزه با جنگ روسیه در اوکراین استفاده می کند. در ماه ژوئیه، یوگنی پریگوژین، رهبر واگنر، در تلاشی فزاینده ناامیدانه برای جذب سربازان بیشتر برای اعزام به اوکراین، بازدید از زندان های روسیه را آغاز کرد. او بعداً متهم به استفاده از “فشار” برای استخدام زندانیان تجاوز شده و آزار دیده از مستعمرات کیفری روسیه برای پیوستن به واحدهای جنگی خط مقدم گروه مزدور شد، جایی که آنها با آموزش اندک و تجهیزات ضعیف سلاخی می شوند.