طبق قانون پیشنهادی، خرید زمین های خارجی در نزدیکی پایگاه های ایالات متحده نیاز به مجوز فدرال دارد

طبق قانون جدید پیشنهادی دولت بایدن در روز جمعه، اتباع یا شرکت‌های خارجی باید قبل از خرید زمین در نزدیکی هشت پایگاه نظامی آمریکا از دولت آمریکا چراغ سبز دریافت کنند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک شرکت چینی قصد داشت یک کارخانه آسیاب در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی در گرند فورک، داکوتای شمالی بسازد، تا زمانی که پنتاگون و قانونگذاران مخالفت کردند و مقامات محلی این پروژه را لغو کردند.

شرکت چینی Fufeng Group سال گذشته 370 هکتار را برای کارخانه آسیاب ذرت خریداری کرد که در حدود 12 مایلی از پایگاه نیروی هوایی گرند فورک قرار داشت. به گفته مقامات محلی، کارخانه برنامه ریزی شده 700 میلیون دلاری بیش از 200 شغل مستقیم ایجاد می کرد.

بر اساس تغییر قانون پیشنهادی از دفتر امنیت سرمایه گذاری وزارت خزانه داری، دولت ایالات متحده باید هرگونه تلاش شرکت ها یا شهروندان خارجی برای خرید ملک در فاصله 100 مایلی پایگاه در داکوتای شمالی و هفت پایگاه دیگر در کالیفرنیا، تگزاس، جنوبی را تایید کند. داکوتا، آیووا و آریزونا.

CNBC قبلا گزارش داده بود که اریک چوتوراش، مدیر عملیات Fufeng USA، شرکت تابعه Fufeng Group در ایالات متحده، انتقادات مبنی بر اینکه این نیروگاه می تواند برای نظارت بر پایگاه نیروی هوایی مورد استفاده قرار گیرد را رد کرد.

پایگاه گرند فورک محل استقرار بال 319 پایگاه هوایی، از جمله پهپادهای نظارتی، و نظارت بر ماهواره ها در شبکه ارتباطی ارتش ایالات متحده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

پس از این نامه، مقامات محلی مسیر خود را تغییر دادند و به پایان دادن به توافق خود با فوفنگ رای دادند.

قانون پیشنهادی که در اداره ثبت فدرال منتشر شد، اختیارات بیشتری را به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده اعطا می‌کند که معاملات تجاری بین شرکت‌های آمریکایی و سرمایه‌گذاران خارجی را برای هر گونه تأثیر بالقوه بر امنیت ملی بررسی می‌کند تا فروش زمین را در نزدیکی بررسی کند. هشت تاسیسات نظامی

نیروی هوایی در ماه فوریه به مقامات داکوتای شمالی نوشت که ارتش این نیروگاه را یک خطر امنیتی می‌داند.