صحبت کردن در کلیسای MLK ترسناک است

او گفت: “این زمان انتخاب است… ما باید جامعه را به هرج و مرج انتخاب کنیم.”

سناتور رافائل وارناک (D-Ga.) در مراسم قبل از بایدن سخنرانی کرد. در برنامه «این هفته» شبکه ABC، وارناک روز یکشنبه گفت که برایش «افتخار» است که بایدن در «خانه معنوی کینگ» سخنرانی کند.

بایدن گفت که کینگ یکی از دو قهرمان بایدن به همراه سناتور فقید دموکرات رابرت اف کندی است. هر دو در بهار 1968 ترور شدند.

بایدن در سخنانی در کلیسای آتلانتا که کینگ در آن کشیش بود، گفت: “من در برابر پارلمان، پادشاهان و ملکه ها، رهبران در سراسر جهان صحبت کرده ام. من برای مدت طولانی این کار را انجام می دهم. این ترسناک است.” رهبر حقوق مدنی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به مارتین لوتر کینگ جونیور ادای احترام کرد و او را به عنوان اولین رئیس‌جمهوری که در مراسم یکشنبه کلیسای باپتیست Ebenezer سخنرانی می‌کرد، خواستار “اجتماع بیش از هرج و مرج” شد.

در این سخنرانی تمرکز اعلام شده بایدن بر نجات «روح آمریکا» تکرار شد، موضوعی که او در دو سال اول ریاست جمهوری خود به عنوان کوتاه نویسی برای اولویت های سیاسی و رد انکار انتخاباتی راست افراطی به آن بازگشته است.

وارناک که خود کشیش ارشد در Ebenezer Baptist بود، در طول انتخابات سال گذشته که در آن وارناک در نهایت اولین دوره کامل شش ساله خود را به دست آورد، بیشتر بر دو حزبی شدن به جای وفاداری به بایدن تمرکز کرد.



منبع

بایدن روز یکشنبه گفت، به طور خاص، کار بر روی حقوق اقتصادی، حقوق رای و حمایت از دموکراسی آمریکایی، در جشن تولد 94 سالگی کینگ، ادامه دارد.

آسوشیتدپرس روز شنبه خاطرنشان کرد که حضور بایدن در جورجیا در تضاد با انتخابات میان‌دوره‌ای بود، که طی آن او از این ایالت حیاتی سیاسی فاصله گرفت، زیرا محبوبیت او کاهش یافت.

رئیس جمهور درباره کینگ گفت: «ما آمده ایم تا دیدگاه اخلاقی او را بررسی کنیم و خود را به راه او متعهد کنیم.