شینزو آبه، رهبر سابق ژاپن ظاهراً به دلیل نارسایی قلبی هدف گلوله قرار گرفته است

اصطلاح نارسایی قلبی به این معنی است که قلب نمی تواند به اندازه کافی خون را پمپ کند و اکسیژن لازم را به بقیه بدن برساند. در ژاپن، مقامات گاهی اوقات از این اصطلاح برای توصیف موقعیت هایی استفاده می کنند که قربانیان دیگر زنده نیستند، اما قبل از اعلام رسمی مرگ.

رسانه‌های NHK اعلام کردند شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن، پس از اینکه روز جمعه در جریان یک سخنرانی کمپین مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در نارا روی زمین نشست. (اخبار کیودو)

صدا و سیما فیلمی را پخش کرد که نشان می داد آبه در خیابان سقوط کرد و چندین محافظ امنیتی به سمت او دویدند. آبه قفسه سینه خود را گرفته بود که با پیراهنش آغشته به خون به زمین افتاد. NHK می گوید آبه به بیمارستان منتقل شده است.

این گل آخر دلیل بزرگی بود که او چنین چهره تفرقه انگیزی داشت.

هنوز مشخص نیست که مصدومیت آبه چقدر جدی است یا اینکه آیا او هنوز علائم حیاتی دارد یا خیر.

حامیان آبه گفتند که میراث او روابط قوی‌تر آمریکا و ژاپن است که هدف آن تقویت توان دفاعی ژاپن است. اما آبه با تحمیل اهداف دفاعی خود و سایر موضوعات بحث برانگیز از طریق پارلمان، علیرغم مخالفت شدید مردم، دشمنانی نیز ایجاد کرد.

آبه در نارا در کمپین انتخاباتی روز یکشنبه برای مجلس اعلای پارلمان بود و در حال سخنرانی بود که مردم صدای شلیک گلوله را شنیدند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

ناسیونالیسم افراطی او کره و چین را عصبانی کرد و تلاش او برای عادی سازی وضعیت دفاعی ژاپن خشم بسیاری از ژاپنی ها را برانگیخت. آبه به دلیل حمایت ضعیف عمومی از بازنویسی رسمی قانون اساسی صلح‌طلبانه ایالات متحده نتوانست به هدف ارزشمند خود دست یابد.

او در آن زمان به خبرنگاران گفت که ناتمام گذاشتن بسیاری از اهدافش “غم انگیز” است. او از شکست خود در حل مسئله ژاپنی‌هایی که سال‌ها پیش توسط کره شمالی ربوده شده بودند، اختلاف ارضی با روسیه و بازنگری در قانون اساسی ژاپن که جنگ را ربوده بود، صحبت کرد.

رام امانوئل سفیر ایالات متحده در ژاپن از این تیراندازی ابراز ناراحتی و شوکه کرد. او در توییتر نوشت: «آبه سان رهبر برجسته ژاپن و متحد تزلزل ناپذیر ایالات متحده بوده است، دولت آمریکا و مردم آمریکا برای سلامتی آبه سان، خانواده او و مردم ژاپن دعا می کنند.

آبه یک سیاهپوست سیاسی است که برای پیروی از پدربزرگش، نخست وزیر سابق نوبوسوکه کیشی، آماده شده بود. لفاظی های سیاسی او اغلب بر تبدیل ژاپن به یک کشور “عادی” و “زیبا” با نظامی قوی تر و نقش بزرگتر در امور بین المللی متمرکز بود.

تلویزیون عمومی NHK روز جمعه اعلام کرد، شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن، پس از اصابت گلوله در جریان یک سخنرانی مبارزات انتخاباتی روز جمعه در غرب ژاپن، دچار نارسایی قلبی شده است.

آبه در سال 2020 استعفا داد زیرا او گفت که یک مشکل مزمن سلامت دوباره ظاهر شده است. آبه از دوران نوجوانی به کولیت اولسراتیو مبتلا بوده و گفته است که این بیماری با درمان کنترل شده است.

این حمله در کشوری که یکی از امن‌ترین و با سخت‌ترین قوانین کنترل اسلحه در جهان است، شوک‌کننده بود.

El ex primer ministro japonés Shinzo Abe, al centro, yace en el piso tras ser baleado el viernes 8 de julio de 2022, en Nara, en el oeste dejapón.  Abe presentaba falla cardiaca, indicó la televisora ​​NHK.  (کیودو نیوز از طریق AP)