شکایت قتل دامدار آریزونا با شمارش تجاوز اصلاح شد

کلی، 73 ساله، قرار است در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (11 صبح به وقت شرقی) در دادگاه دادگستری شهرستان سانتا کروز حاضر شود.

در یکی از قسمت‌ها آمده است: «هفته‌ای چندین بار مهاجران غیرقانونی از مزرعه VMR عبور می‌کردند. آنها توسط قاچاقچیان مسلح انسان به نام کایوت هدایت می شدند. جورج و سرکارگرش مجبور بودند هر روز با AK-47 در مزرعه گشت زنی کنند.



منبع

مزرعه کِلی درست خارج از نوگالس، آریزونا، محدوده شهر در منطقه کینو اسپرینگز است.

فینیکس (AP) – شکایت درجه یک قتل علیه یک دامدار آریزونا که مظنون به قتل یک مرد مکزیکی در زمینش بود، روز سه‌شنبه اصلاح شد تا شامل دو مورد حمله شدید علیه یک جفت افراد دیگر باشد.

وکیل او، برنا لارکین، گفته است که کلی به این مرد شلیک نکرده و او را نکشته است، اما او اذعان می‌کند که اوایل همان روز به قاچاقچیانی شلیک کرد که تفنگ‌های AK-47 و کوله‌پشتی‌هایی را که در ملک خود با خود حمل می‌کردند، شلیک کرد.

این تیراندازی کمتر از شش ماه پس از دستگیری رئیس زندان و برادرش در تیراندازی در تگزاس غربی که منجر به کشته شدن یک مهاجر و زخمی شدن یک مهاجر شد، احساسات سیاسی شدیدی را برانگیخت. مایکل و مارک شپرد، هر دو 60 ساله، در تیراندازی سپتامبر در ال پاسو کانتی به قتل عمد متهم شدند.

لارکین در اوایل این ماه در یک پرونده قضایی گفت: «او معتقد نیست که هیچ یک از شلیک های هشدار دهنده او ممکن است به فرد اصابت کرده یا باعث مرگ شود. تمام تیراندازی‌هایی که آقای کلی در تاریخ حادثه انجام داد برای دفاع از خود و موجه بود.»

شمارش های جدید در آستانه یک جلسه استماع مقدماتی برای دامدار جورج آلن کلی است که با اتهام قتل درجه یک در تیراندازی مرگبار گابریل کوئن-بوتیما، که درست در جنوب مرز در نوگالس، مکزیک زندگی می کرد، مواجه است. سوابق دادگاه فدرال ایالات متحده نشان می دهد که کوئن-بوتیما به دلیل ورود غیرقانونی محکوم شده و چندین بار به مکزیک اخراج شده است، آخرین بار در سال 2016.

ظاهراً کلی زندگی مزرعه‌داری در سرزمین‌های مرزی خود را در رمان خود منتشر شده «دورتر از حصار مرزی» ترسیم کرده است، که در Amazon.com به‌عنوان رمانی معاصر توصیف می‌شود که درگیری مرز مکزیک و مواد مخدر را به قرن بیست و یکم می‌آورد.

کنسولگری مکزیک در نوگالس علناً در مورد این پرونده اظهار نظر نکرده است.

این پلتفرم هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که کمپین های GoFundMe برای پرداخت هزینه دفاع قانونی کلی به دلیل جدی بودن پرونده تعطیل شده و پول به اهداکنندگان بازگردانده شده است.

در این بیانیه آمده است: «شرایط خدمات GoFundMe صراحتاً کمپین‌هایی را که برای پوشش دفاع قانونی هر کسی که به طور رسمی متهم به یک جرم خشونت‌آمیز متهم شده است، جمع‌آوری می‌کند، ممنوع می‌کند». مطابق با این سیاست طولانی مدت، هرگونه کمپین جمع آوری کمک مالی برای دفاع قانونی از فردی که متهم به قتل است از پلت فرم ما حذف می شود.

این رمان 57 صفحه ای که توسط مردی به همین نام نوشته شده است، بر مردی به نام جورج و همسرش واندا تمرکز دارد که نام همسر واقعی کلی نیز هست.

تشکیل پرونده در دادگاه دادگستری شهرستان سانتا کروز در شهر مرزی نوگالس، آریزونا، اولین اشاره عمومی به احتمال آسیب دیدن افراد دیگر در حادثه 30 ژانویه بود. در شکایت به روز شده فقط از حروف اول برای دو نفر دیگر که مظنون به حمله بودند استفاده شده و ملیت آنها ذکر نشده است.

GiveSendGo، که خود را یک پلتفرم جمع‌آوری کمک مالی مسیحی معرفی می‌کند، حداقل چهار کمپین برای جمع‌آوری پول برای دفاع قانونی کلی انجام می‌دهد، از جمله یک کمپین که تا روز سه‌شنبه بیش از 300000 دلار جمع‌آوری کرده بود.

مقامات ادعا می کنند که برادران دوقلو کامیون خود را در نزدیکی شهری در حدود 25 مایلی (40 کیلومتری) از مرز سوار کردند و به روی گروهی از مهاجران که در امتداد جاده آب می گرفتند آتش گشودند. یک مهاجر مرد جان باخت و یک زن از ناحیه شکم گلوله خورد.