شکایت انتخاب کنندگان جعلی ویسکانسین باید دوباره بررسی شود

اسپیندل یکی از سه عضو جمهوری خواه این کمیسیون است که سه عضو دموکرات نیز دارد. بر انتخابات در ویسکانسین نظارت می کند.

لاو فوروارد و شرکت حقوقی مدیسون Stafford Rosenbaum از کمیسیون و اسپیندل به نمایندگی از پل سیکل، مدیر اجرایی شورای ایالتی ویسکانسین اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات شکایت کردند. سیکل شکایت اصلی را نیز به کمیسیون انتخابات آورد.

با توجه به این توافق، رمینگتون در جریان بحث‌های شفاهی روز دوشنبه گفت که به‌محض هفته آینده دستور کتبی خواهد نوشت تا رد یک‌فرم کمیسیون در مارس 2022 از شکایت علیه انتخاب‌کنندگان جعلی را لغو کند و از آن بخواهد که آن را دوباره بدون اسپیندل بررسی کند.

جف ماندل، یکی از بنیانگذاران Law Forward، گفت که دریافت حکمی که روشن کند هیچ یک از اعضای کمیسیون انتخابات شکایاتی را که مستقیماً به آنها مربوط می شود را بررسی نمی کند، مهم است.

این کمیسیون سال گذشته در یک جلسه غیرعلنی به اتفاق آرا به رد این شکایت رای داد و گفت که جمهوری خواهانی که تلاش کردند 10 رای کالج الکترال ایالت را به ترامپ بدهند، هیچ قانون انتخاباتی را زیر پا نگذاشتند. اسپیندل خود را از رسیدگی به این شکایت منصرف نکرد، حتی اگر به عنوان یکی از انتخاب کنندگان جعلی جمهوری خواه رأی داد.

مدیسون، ویز (AP) – یک قاضی ویسکانسین روز دوشنبه گفت که او دستور می دهد تا کمیسیون انتخابات ایالتی شکایتی را که علیه انتخاب کنندگان جعلی جمهوری خواه ارائه شده است که در سال 2020 تلاش کردند در انتخابات این ایالت برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به صندوق بیندازند، تجدید نظر کند.

شرکت حقوقی لیبرال لاو فوروارد مستقر در مدیسون در سال 2021 شکایتی را به کمیسیون انتخابات ویسکانسین تسلیم کرد و ادعا کرد که جمهوری خواهان به طور غیرقانونی خود را به عنوان انتخاب کنندگان ویسکانسین در تلاش برای متقاعد کردن کنگره ایالات متحده برای اعلام پیروزی ترامپ در ایالت در سال 2020 تسلیم کردند، حتی اگر او در واقع شکست خورد. به رئیس جمهور جو بایدن با حدود 21000 رای.

اما این بار، فرانک رمینگتون، قاضی منطقه Dane County، گفت، کمیسیون باید شکایت را بدون مشارکت یکی از شش کمیسیونر خود که همچنین یکی از انتخاب کنندگان جعلی بود، بررسی کند.

ماندل پس از جلسه استماع روز دوشنبه گفت: “ما می خواهیم مطمئن شویم که این دیگر تکرار نمی شود.”

پرونده دیگر در حال بررسی، در دادگاه فدرال، ادعای توطئه ای برای لغو انتخابات دارد و از 10 انتخاب کننده جعلی و وکلای ترامپ، کنت چسبرو و جیم تروپیس، 2.4 میلیون دلار غرامت می خواهد.



منبع

کمیسیون انتخابات ویسکانسین، کمیسر جمهوریخواه رابرت اسپیندل و کسانی که شکایت را مطرح کردند، در نهایت همگی توافق کردند که شکایت باید دوباره بدون مشارکت اسپیندل بررسی شود.

وزارت دادگستری ویسکانسین به این نتیجه رسید که جمهوری خواهان به طور مشروع در تلاش برای حفظ جایگاه قانونی ترامپ هستند زیرا دادگاه ها در حال تصمیم گیری در مورد پیروزی او یا بایدن در انتخابات هستند. این همان استدلالی است که متحدان ترامپ و انتخاب کنندگان جعلی از ویسکانسین از جمله در شهادت کمیته 6 ژانویه مطرح کرده اند.

پرونده رسیدگی شده در روز دوشنبه یکی از دو دعوای معلقی است که Law Forward در رابطه با انتخاب کنندگان جعلی مطرح کرده است. یک قاضی در اوایل سال جاری شکایت دیگری را علیه اسپیندل که به دنبال سوابق مربوط به رسیدگی به شکایت بود، رد کرد.

رمینگتون گفت: “تعجب، تعجب، من به همان نتیجه ای می رسم، همانطور که همه طرف ها دارند، که راه حل مناسب لغو تصمیم WEC و بازگرداندن آن برای رسیدگی های بیشتر است، که شامل کمیسر اسپیندل نمی شود.” گفت.

در این شکایت از کمیسیون انتخابات خواسته شده است که اقدامات انتخاب کنندگان جعلی را بررسی و اعلام کند که آنها قانون را زیر پا گذاشته اند.