شهر باید 500 هزار دلار برای حل و فصل کت و شلوار لباس با کد لباس زنانه بیکینی بپردازد

شاکیان بیش از 3 میلیون دلار غرامت و هزینه وکالت طلب کرده بودند.

درعوض، شهر قوانین لباس پوشیدن را با استانداردهای رفتار زشت موجود هماهنگ خواهد کرد که افشای بیش از حد اندام خصوصی شخص را به صورت عمومی جرم می‌سازد. یک ماده دیگر الزام می کند که صاحبان مشاغل مطالبی را برای کارمندان ارسال کنند که در آن اطلاعاتی در مورد چگونگی کمک گرفتن در صورت قاچاق یا استثمار آنها وجود دارد.

رامرمن به شورا گفت که شهر می تواند درخواست تجدید نظر کند، اما شکست منجر به رقمی بسیار بالاتر از 500000 دلار می شود. این شهر نزدیک به 400000 دلار برای دفاع از این قانون هزینه کرده است.

به گزارش دیلی هرالد، شورای شهر اورت این هفته به اتفاق آرا به شهردار کاسی فرانکلین اجازه داد تا توافقنامه حل و فصل را با جووانا اج و کارکنان امضا کند.

اج، صاحب غرفه باریستای بیکینی Everett Hillbilly Hotties، و کارمندان ناتالی بجرک، متسون هرناندز، لیا هامفری، آملیا پاول و لیبرتی زیسکا شکایتی قانونی ارائه کردند و استدلال کردند که این فرمان حقوق متمم اول آنها را نقض کرده است.

در سال 2013، دو دارنده غرفه اسپرسو به اتهام ترویج فحشا و استثمار یک خردسال، و همچنین یک گروهبان کلانتری شهرستان اسنوومیش به دلیل اطلاع رسانی به باریستاها در مورد افسران مخفی در ازای لطف جنسی دستگیر شدند. گروهبان استعفا داد و صاحبان آن محکوم شدند.

هرناندز نوشت: «بعضی کشورها به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان شما را مجبور می‌کنند لباس‌های زیادی بپوشید. اما آمریکا متفاوت است زیرا شما می توانید آنچه را که می خواهید بپوشید. من چیزی را می پوشم که با آن راحت هستم و دیگران می توانند آنچه را که با آن راحت هستند بپوشند.”

بر اساس این توافق، شهر بیشتر قوانین خود را برای مجوز آزمایشی قهوه‌فروشی‌ها و سایر مشاغل خدمات سریع حفظ می‌کند، اما دیگر حکم نمی‌کند که باریستاها حداقل تاپ و شورت بپوشند.

اورت، واش. (AP) – پس از آن که شهری در شمال سیاتل موافقت کرد 500000 دلار به مالک و کارمندانی که شش سال پیش بر سر آن شکایت کرده بودند، بپردازد، نبرد حقوقی بر سر کد لباس برای باریستاهای بیکینی در غرفه‌های قهوه به پایان می‌رسد.

این شهر در سال 2017 قانون لباس پوشیدن را وضع کرد که به موجب آن کارکنان، صاحبان و اپراتورهای «امکانات خدمات سریع» از قهوه‌فروشی‌ها تا رستوران‌های فست‌فود ملزم به پوشیدن لباس‌هایی هستند که قسمت‌های بالایی و پایین تنه را می‌پوشاند یا جریمه‌های صورت می‌گیرد.

این پرونده احکام مختلفی در دادگاه ها داشته است، اما در ماه اکتبر یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده این قانون لباس را مغایر قانون اساسی تشخیص داد.

دادستان شهر گفت: این تسویه حساب “هنوز بهترین ابزار ما را در اختیار ما قرار می دهد تا از صاحبان غرفه بخواهیم مطمئن شوند که کارمندانشان درگیر رفتار غیرقانونی نیستند.”



منبع

لیز وگلی، عضو شورای شهر پس از رای گیری گفت: “خوشحالم که ما طرفدار باریستاها و مخالف افرادی هستیم که سعی می کنند آنها را وادار به انجام کارهایی کنند که نمی خواهند انجام دهند.”

این تسویه حساب ممکن است به حماسه ای که در سال 2009 آغاز شد، زمانی که شهر اعلام کرد شکایت هایی دریافت کرده است و تحقیقاتی را در پی داشت که نشان می دهد برخی از غرفه ها نمایش های جنسی و اعمال جنسی می فروختند و به مشتریان اجازه می دادند باریستاها را به صورت فیزیکی لمس کنند، پایان دهد. چهار نفر دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.