شهردار مینه‌سوتا برای استعفا یا پاسخگویی به خواسته‌های گروه LGBTQ+ پس از اظهارنظرش در مورد پراید، تحت فشار قرار می‌گیرد.


اواتونا، مینه (AP) – اعضای یک گروه LGBTQ+ از شهردار یکی از شهرهای جنوبی مینه‌سوتا می‌خواهند تا خواسته‌های آنها را برآورده کند – یا استعفا دهد – پس از اینکه از کشیش‌ها در کلیسایی که مراسم پراید برگزار می‌کردند پرسید که آیا میله‌های برهنه‌کن در این شهر وجود دارد یا خیر. حرم و دعای عمومی با اشاره به “گناه و شکستگی” در این مراسم ارسال کرد.

استار تریبون گزارش داد که در نامه ای سرگشاده به شهردار تام کونتز، یک جمهوری خواه، و شورای شهر اواتونا، ناتان بلک، سازمان دهنده Rainbowatonna گفت که کونتز از موقعیت انتخابی خود برای آزار و اذیت و ارعاب افراد درگیر در جشن غرور شهر در 8 جولای استفاده کرد. جشن غرور شامل یک سرویس در کلیسای Associated، جشن در یک غرفه و یک درگ شو پس از مهمانی در مرکز هنری اواتونا بود.

بلک در نامه عمومی خود گفت که کونتز حدود دو هفته قبل از مراسم با کشیشان در کلیسا صحبت کرد. او گفت که به نظر می رسد شهردار ناراحت است و چندین سوال “عجیب” پرسیده است، از جمله اینکه آیا میله های برهنگی در پناهگاه وجود خواهد داشت یا خیر. بلک گفت که نگران رفتار شهردار نبود تا اینکه بعداً متوجه شد که کونتز در ماه گذشته دعایی را که در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود منتشر کرد.

در این دعا، کونتز در مواجهه با رویدادهای عمومی آینده “جایی که گناه و شکستگی جشن گرفته می شود و اعمال آشکار جنسی عادی می شود” درخواست کرد. به گزارش استار تریبون، کونتز به رویداد خاصی اشاره نکرد اما “تا 8 ژوئیه” دعا کرد.

بلک در ابتدا خواستار استعفای فوری شهردار شد و گفت: “در مدیریت شهری جایی برای تعصب همجنسگرا هراسی وجود ندارد.”

اما بلک به آسوشیتدپرس گفت که اعضای رینبوواتونا روز دوشنبه با کونتز ملاقات کردند و برای نشست دیگری در اواخر این هفته برنامه ریزی کردند. بلک گفت که اعضای گروه از کونتز درخواست عذرخواهی می کنند که “تاثیر اعمال او را تایید می کند”، همراه با آموزش تنوع و حساسیت برای شهردار و کارکنان شهر.

آنها همچنین از کونتز می خواهند که یکی از اعضای هیئت مدیره Rainbowatonna را در کمیسیون حقوق بشر شهر منصوب کند.

بلک گفت: «اگر او این خواسته‌ها را برآورده کند، و ما امیدواریم که انجام دهد، پس از آن درخواست استعفای او را پس خواهیم گرفت».

ایمیلی که به شهردار ارسال شده بود روز دوشنبه برگردانده نشد.

اما کونتز در یک واکنش عمومی به بلک گفت: “من کاری را که فکر می کردم کار درستی بود انجام دادم.”

وی افزود: هدف من آزار و اذیت یا ارعاب کسی نبود. حرف من حرف خودم بود و حرف شهر نبود. من هر روز سعی می‌کنم از ایمان و اعتقادات خودم پیروی کنم، اما همچنین می‌دانم که دیگران نیز حق دارند از ایمان و اعتقادات خود پیروی کنند. … لطفا عذرخواهی من را بپذیرید.”

کونتز که از سال 2004 شهردار بوده است، گفت که با بلک تماس گرفته و به او پیشنهاد داده است که درباره این موضوع صحبت کند. هفته گذشته، کونتز بخش‌هایی از نامه بلک به مطبوعات مردمی اواتونا را تایید کرد و گفت: “زن و شوهری پرسیدند که آیا قرار است رقص روی چوب برگزار شود، بنابراین من آن را پرسیدم.”

او همچنین گفت که احساس می کند خدا درگ شوها و همجنس گرایی را تایید نمی کند.



منبع