شهادت فانی ویلیس و مرگ الکسی ناوالنی در زندان: صبح راندون

فانی ویلیس قرار است دوباره در یک جلسه استماع در مورد رابطه خود با یک دادستان ویژه موضع گیری کند. رهبر جنبش مخالف روسیه در زندان درگذشت. و کارآگاهان علمی که زمانی نادیده گرفته شده بودند، جامعه تحقیقاتی را درگیر خود کرده اند.

در اینجا چیزی است که امروز باید بدانید.

فانی ویلیس مجدداً در استماع جنجالی موضع می گیرد

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، قرار است به شهادت بمب‌گذاری شده خود در مورد رابطه گذشته با دادستان ویژه ناتان وید در جلسه‌ای که تهدید می‌کند پرونده مداخله در انتخابات جورجیا علیه سابق را از مسیر خارج کند، ادامه دهد. رئیس جمهور دونالد ترامپ.

پدر ویلیس یکی از حداقل سه شاهدی است که دفتر دادستان منطقه قرار است امروز در جایگاه حاضر شود. دفتر دادستان منطقه همچنین به دنبال لغو فشار برای سوابق هواپیمایی ویلیس است. در مرکز اتهامات علیه او، سفرهای ویلیس با وید است که دادستان اصلی پرونده انتخابات است.

این خبرنامه صبحگاهی است، یک خبرنامه برای شروع صبح شما. ثبت نام اینجا تا آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

در طول جلسه استماع دیروز، رابین یارتی، دوست سابق ویلیس، ادعا کرد که رابطه ویلیس با وید در اوایل نوامبر 2021 آغاز شده است و به نظر می رسد با ادعاهایی که این دو در سوگندنامه قبلی مطرح کرده بودند، در تناقض است. وید بعد شهادت داد. و وقتی کارش تمام شد، ویلیس گفت: «به سمت دادگاه دوید،» و در یک چرخش دراماتیک موضع گرفت. رفت و آمد بین ویلیس و وکلای مدافع ترامپ و همفکرانش بحث برانگیز بود زیرا ویلیس جدول زمانی رابطه خود با وید را توضیح داد و به سوالاتی در مورد پول نقدی که در دست دارد و سفرهایی که با وید رفت پاسخ داد.

در یک نقطه، ویلیس ناامید شد و پیشنهاد کرد که این جلسه یک نمایش فرعی است. او گفت: «این افراد به دلیل تلاش برای دزدی از انتخابات 2020 محاکمه می شوند. “من در محاکمه نیستم، مهم نیست چقدر تلاش می کنید که مرا محاکمه کنید.” در اینجا اتفاق دیگری در جلسه استماع روز پنجشنبه رخ داد. →

اگر ویلیس از پرونده مداخله در انتخابات حذف شود، یک تحول بزرگ خواهد بود و احتمال برگزاری دادگاه قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به طور فزاینده ای بعید می کند. داستان کامل را اینجا بخوانید. →

واکنش و تحلیل جلسه دیروز:

  • دنی سوالوس از NBC News توضیح می دهد که شهادت ویلیس در کجا ممکن است کوتاه باشد. اینجا را تماشا کنید →

  • بلین الکساندر از NBC News در مورد بزرگترین نکات از شهادت وید. اینجا را تماشا کنید →

رهبر اپوزیسیون روسیه الکسی ناوالنی در زندان می میرد

الکسی ناوالنی درگذشت (Kirill Kudryavtsev / AFP از طریق فایل Getty Images)الکسی ناوالنی درگذشت (Kirill Kudryavtsev / AFP از طریق فایل Getty Images)

الکسی ناوالنی درگذشت (Kirill Kudryavtsev / AFP از طریق فایل Getty Images)

رسانه دولتی این کشور گزارش داد، الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در زندان درگذشت و به مبارزه سال‌ها علیه فساد و کرملین پایان داد که باعث شد وی از چندین تلاش برای مسمومیت جان سالم به در ببرد. او 47 سال داشت. منتقد برجسته رئیس جمهور ولادیمیر پوتینناوالنی ماه های آخر خود را در پشت میله های زندان گذراند، زیرا رهبر روسیه کشور را تغییر داد تا پشت سر جنگ خود در اوکراین جمع شود.

مرگ او مخالفان روسیه را که سال‌ها آزار و اذیت و پیگرد قانونی آنها را با مشکل مواجه کرده بود، بدون چهره مشخصی رها کرد. تمام منتقدان سرشناس پوتین اکنون یا هستند مرده، زندانی یا در تبعید.

تصاویر ماهواره ای ساخت و سازهای گسترده در نزدیکی مرز مصر با غزه را نشان می دهد

تصاویر ماهواره ای رفح مصر (تکنولوژی های مکسار از طریق AP)تصاویر ماهواره ای رفح مصر (تکنولوژی های مکسار از طریق AP)

تصاویر ماهواره ای رفح مصر (تکنولوژی های مکسار از طریق AP)

تصاویر ماهواره ای ساخت و سازهای گسترده ای را در مصر در امتداد مرز این کشور با جنوبی ترین شهر رفح غزه نشان می دهد. ده‌ها بولدوزر و زمین‌برها در حال پاکسازی زمین در صحرای سینا و تجهیزات ساختمانی نیز قابل مشاهده است. در سراسر مرز، پناهگاه ها و چادرها در رفح دیده می شود، جایی که بیش از 1 میلیون نفر از زمان آغاز تهاجم زمینی اسرائیل به منطقه محاصره به دنبال پناهندگی بوده اند. مقامات مصری ساختن محوطه ای برای اسکان آوارگان فلسطینی را رد کرده اند. به روز رسانی های زنده را دنبال کنید.

کیتلین کلارک بهترین گلزن زنان NCAA در تمام دوران می شود

کیتلین کلارک، گارد آیووا هاوکیز، با کسب 8 امتیاز در اوایل بازی شب گذشته مقابل میشیگان ولورینز، تاریخ ساز شد و رهبر گلزنان بسکتبال زنان NCAA شد. این گارد 6 فوتی در ادامه با کسب 49 امتیاز به رکورد 49 امتیازی رسید تا تیمش را به پیروزی 106 بر 89 برساند.

او پس از بازی تاریخ ساز خود گفت: “این خیلی غیر واقعی است، این جمعیت غیر واقعی است.” صادقانه بگویم، من واقعاً سپاسگزارم که توانستم اینجا باشم و بسیاری از رویاهایم را محقق کنم.» لحظه پیروزی را تماشا کنید.

خبرچین FBI به دروغ گفتن در مورد هانتر و جو بایدن

هانتر بایدن و ابه لاول جلسه استماع خود را در کاپیتول هیل ترک می کنند.  (خوزه لوئیس ماگانا / AP)هانتر بایدن و ابه لاول جلسه استماع خود را در کاپیتول هیل ترک می کنند.  (خوزه لوئیس ماگانا / AP)

هانتر بایدن و ابه لاول جلسه استماع خود را در کاپیتول هیل ترک می کنند. (خوزه لوئیس ماگانا / AP)

یک خبرچین اف بی آی به اتهام گفتن اطلاعات نادرست در مورد جو بایدن و پسرش به این اداره متهم شده است. هانتر بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 در کیفرخواست ادعا شده است که الکساندر اسمیرنوف از سال 2010 یک منبع محرمانه برای اف بی آی بوده و پس از اینکه بایدن ارشد نامزد ریاست جمهوری شد، «اطلاعات تحقیرآمیز نادرستی را در مورد هر دو بایدن به اف بی آی ارائه کرده است». اسمیرنوف با یکی از اتهامات بیانیه نادرست به یک مامور دولتی و جعل سوابق در تحقیقات فدرال مواجه است.

اسمیرنوف به دروغ به FBI گفته است که مقامات بوریسما، شرکت انرژی اوکراینی که هانتر بایدن در آن کار می‌کرد، به او گفته‌اند که بایدن جوان‌تر را استخدام کرده‌اند، زیرا او «از طریق پدرش از ما در برابر انواع مشکلات محافظت می‌کند». حساب او برای تحقیقات استیضاح جو بایدن توسط جمهوریخواهان بسیار مهم بود.

اما طبق کیفرخواست، ادعاهای اسمیرنوف به اف بی آی «ساختگی بود». در حقیقت، او تنها «در سال 2017 با مدیران بوریسما تماس داشت»، زمانی که بایدن معاونت ریاست جمهوری را ترک کرد. و “توانایی” برای تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده نداشت.

شاهدان هرج و مرج تیراندازی در کانزاس سیتی را توصیف می کنند

هنگامی که تیراندازی در جریان تجمع سران کانزاس سیتی به گوش رسید، امیلی تاویس 32 ساله گفت که او و خانواده‌اش تنها 15 فوت دورتر بودند. او ابتدا متوجه نشد که به او شلیک شده است. همسرش جیکوب گوچ و پسرخوانده 13 ساله اش نیز زخمی شدند. گوچ، که مانند بسیاری از شاهدان دیگر، در ابتدا فکر می‌کرد آتش بازی شنیده بود، گفت: «همه چیز خیلی سریع بود.

تاویس و گوچ از جمله بودند چندین شاهد که تجربیات خود را بازگو کردند در تیراندازی روز چهارشنبه که در آن یک نفر کشته و 22 نفر زخمی شدند. مردی که در یک ویدیوی پرتیراژ در حال برخورد با یک مظنون احتمالی دیده می‌شود، تصمیم خود را در چند ثانیه «فقط یک واکنش» نامید.

از مجروحین، بیش از نیمی از آنها کودک هستند زیر 16 سال. این شامل پسر خوانده تاویس نیز می شود.

اداره پلیس کانزاس سیتی دیروز گفت که دو نوجوان در ارتباط با تیراندازی بازداشت شده اند و “چندین” اسلحه گرم کشف شده است. این تیراندازی “به نظر می رسید که یک اختلاف بین چند نفر باشد” که با شلیک گلوله شدت گرفت. در اینجا چیزهای دیگری است که ما می دانیم.

CDC ممکن است تقویت کننده کووید بهاری را برای برخی توصیه کند

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اواخر این ماه رأی خواهند داد تا تصمیم بگیرند که آیا تزریق واکسن تقویت‌کننده کووید را در این هفته برای افرادی که بیشتر در معرض خطر عوارض شدید این بیماری هستند، از جمله افراد بالای 65 سال و هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، توصیه می‌کند یا خیر. یک تقویت کننده بهار همان واکسنی است که پاییز گذشته برای هدف قرار دادن نوع فرعی XBB.1.5 تأیید شد. این واکسن همچنین در برابر نوع فرعی JN.1 مؤثر است که در حال حاضر باعث تقریباً همه عفونت‌های کووید در ایالات متحده می‌شود.

حتی اگر CDC یک تقویت کننده فنری را توصیه کند، احتمال اینکه آمریکایی ها دوز دیگری را انتخاب کنند بسیار اندک است.

▼ سیاست به طور خلاصه

کمپین ترامپ: ترامپ در یک سخنرانی پس از سخنرانی، بین افراد تک خطی که تیتر اول را برانگیخت، یک برنامه سیاست تهاجمی و بلندپروازانه برای دور دوم را ترسیم می کند. در اینجا چیزی است که او متعهد شده است که انجام دهد.

گزارش رابرت هور: تیم حقوقی بایدن از یافته‌ها و لحن گزارش بازپرس ویژه رابرت هور درباره نحوه برخورد رئیس‌جمهور با اسناد طبقه‌بندی شده ناامید شد. طبق چند نامه لو رفته بین وکلای بایدن و مقامات ارشد وزارت دادگستری.

کمک های مرزی و خارجی: جمهوریخواهان مجلس مرکزی گفتند که به زودی این کار را خواهند کرد از پیشنهاد دو حزبی خود رونمایی کنند که خواستار سیاست های مرزی جدید، همراه با کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان است.

سیاست مونتانا: نماینده مت روزندیل به مبارزات انتخاباتی سنای مونتانا پایان داد کمتر از یک هفته پس از راه اندازی آن.

گزارش افشاگر: رئیس پزشکی گمرک و حفاظت از مرزها کارکنان خود را تحت فشار قرار داد تا آب نبات چوبی فنتانیل سفارش دهند بر اساس گزارشی که به کنگره فرستاده شده است، او را به جلسه سازمان ملل در نیویورک برساند.

▼ انتخاب کارکنان: کارآگاهان علم جامعه تحقیقاتی را سرکوب می کنند

پس از بحث و جدل بر سر تصاویر علمی ناقص مربوط به رهبران دانشگاه استنفورد و مؤسسه سرطان دانا-فاربر، من و سردبیرم یک سوال کلیدی داشتیم: چرا این موارد سوء رفتار ادعایی اکنون، دهه‌ها پس از انتشار کار، آشکار می‌شوند؟ من با دانشمندان، سردبیران مجلات، کارشناسان تصویر، مدیران عامل فناوری و کارآگاهان علمی تماس گرفتم تا بفهمم پشت این روند چیست.

اکثر همه موافق بودند: اسکنرهای هوش مصنوعی جدید اشتباهاتی را پیدا می کنند که قبلا نادیده گرفته شده بودند. اما تفاوت واقعی در این است عموم مردم شروع به توجه بیشتر کردند.

– ایوان بوش، گزارشگر علمی

▼ در صورت از دست دادن آن

  • علیرغم سابقه مستندی از فعالیت های مجرمانه و مبارزات سلامت روان، زنی که در کلیسای لیک وود هیوستون تیراندازی کرد، به نظر می رسد که در یک زمینه مشکلی نداشته باشد: خرید اسلحه.

  • یونان به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان رای داد، اولین کشور مسیحی ارتدکس که این کار را انجام داد.

  • پس از انتشار دو تک آهنگ جدید بیانسه در جریان سوپر باول، طرفداران به آلبوم آینده او امیدوار هستند دید بیشتر را به ارمغان خواهد آورد به هنرمندان سیاه پوست

  • زنی که قبلاً با نام راشل دولزال شناخته می شد، یکی از رهبران سابق NACP که به دلیل تظاهر به سیاه پوست افشا شد، از شغل معلمی اخراج شد بیش از حساب OnlyFans او.

ریچل دولزال در شبکه NBC ظاهر می شود ریچل دولزال در شبکه NBC ظاهر می شود

ریچل دولزال در شبکه NBC ظاهر می شود

▼ انتخاب کنید: خرید آنلاین، ساده شده

آیا بعد از زدن بالم لب متوجه خشک شدن لب های خود شده اید؟ متخصصان پوست دلیل این اتفاق را توضیح می دهند و توصیه می کنند پنج بالم لب که پوست شما را خشک نمی کند.

با تشکر از خواندن خلاصه صبح امروز. خبرنامه امروز توسط الیزابت رابینسون برای شما تنظیم شده است. اگر طرفدار هستید، لطفاً یک پیوند را برای خانواده و دوستان خود ارسال کنید. آنها می توانند ثبت نام کنند اینجا.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع