شنیده ها نشان می دهد که قاضی کانن “از اشتباه قبلی خود درس گرفته است” – که می تواند برای ترامپ بد باشد


عکس دونالد ترامپ توسط Salon/Getty Images

عکس دونالد ترامپ توسط Salon/Getty Images

قاضی آیلین کانن، انتصابی ترامپ که بر پرونده اسناد مار-آلاگو او نظارت می کند، روز سه شنبه به نظر می رسید که نسبت به درخواست بازپرس ویژه جک اسمیت برای محاکمه در ماه دسامبر تردید داشته باشد، اما همچنین به نظر می رسد تمایلی به پیشبرد برنامه محاکمه فراتر از انتخابات 2024 به عنوان تیم حقوقی رئیس جمهور سابق ندارد. پرسیده بود.

تیم اسمیت از کانن خواست تا قبل از پایان سال برای محاکمه برنامه ریزی کند، در حالی که وکلای ترامپ از او خواستند تا محاکمه را برای مدت نامحدودی به تعویق بیاندازد، با استناد به کمپین ریاست جمهوری خود.

به گزارش نیویورک تایمز، کانن روز سه‌شنبه مستقیماً از کریستوفر کیس، وکیل ترامپ پرسید که آیا می‌خواهد محاکمه پس از انتخابات را به تعویق بیندازد. کیس اذعان کرد که این کار را کرده است و تاد بلانچ، وکیل دیگر ترامپ، بعداً گفت که اگر کانن باید تاریخ محاکمه ای را تعیین کند، باید در اواسط نوامبر 2024 باشد.

دیوید هارباخ، معاون ارشد اسمیت، به کانن گفت که حاکمیت قانون باید در مورد ترامپ مانند هر متهمی اعمال شود.

هارباخ گفت: «آقای ترامپ رئیس جمهور نیست. او یک شهروند خصوصی است که به طور قانونی توسط هیئت منصفه در این ناحیه مورد کیفرخواست قرار گرفته است و پرونده او باید مانند سایرین بر اساس قوانین فدرال و قوانین این دادگاه هدایت شود.

بلانچ، با این حال، استدلال کرد که نادیده گرفتن نقش ترامپ به عنوان نامزد توسط کانن مناسب نیست.

بلانچ گفت: «از نظر فکری ناصادقانه است که در مقابل این دادگاه بایستیم و بگوییم این پرونده مانند پرونده های دیگر است. “این نیست.”

کیس حتی پیشنهاد کرد که دعوای دادگاه بر سر اسناد طبقه بندی شده نسخه ای قانونی از رقابت بین ترامپ و رئیس جمهور جو بایدن است و نشان می دهد که “دو نامزد در این دادگاه با هم درگیر بودند.”

هارباخ استدلال کیسه را رد کرد و اشاره کرد که اسمیت به عنوان بازرس ویژه برای اجتناب از “شبح نفوذ سیاسی” منصوب شد.

هارباخ گفت: «دولت می گوید که این ادعا کاملاً نادرست است.

همچنین به نظر می رسد که کانن تاریخی فراتر از جدول زمانی درخواستی وزارت دادگستری را تعیین کند. دادستان جی برات اذعان کرد که وزارت دادگستری یک “برنامه تهاجمی” را پیشنهاد کرده است، اما به کان اطمینان داد که تیم او “متعهد به انجام کار برای رسیدن به آن است.”

اما به نقل از تایمز، وقتی کانن احتمال اعلام این پرونده را به عنوان یک پرونده “پیچیده” مطرح کرد، هم هارباخ و هم برات “نگران به نظر می رسیدند”. وکلای ترامپ “به سرعت از این فرصت استفاده کردند و گفتند که خواهان تعیین پرونده پیچیده هستند حتی اگر به طور رسمی این درخواست را در اسناد دادگاه ارائه نشده قبل از جلسه دادگاه ارائه نکرده باشند.”

کانن در طول جلسه دادگاه تاریخ جدیدی را برای محاکمه تعیین نکرد اما گفت که هر دو استدلال را بررسی خواهد کرد و “به سرعت” تصمیم کتبی صادر خواهد کرد.

او استدلال تیم ترامپ مبنی بر اینکه توجه رسانه ها به ترامپ پس از انتخابات 2024 کاهش خواهد یافت را زیر سوال برد و پیشنهاد کرد که حجم وسیع کشفیات در این پرونده، و همچنین مسائل مربوط به مواد طبقه بندی شده و سایر موارد، چارچوبی “مناسب”تر به نظر می رسد. جدول زمانی آزمایش را تعیین کنید

او گفت: «می‌توانم قدردانی کنم که زمان بیشتری لازم است، اما باید برنامه‌ای تنظیم کنیم.

کانن که پس از صدور مجموعه‌ای از احکام به نفع ترامپ که بعداً توسط دادگاه تجدیدنظر لغو شد، با تشدید بررسی‌ها روبه‌رو شد، «دادستان‌ها و وکلای رئیس‌جمهور سابق را با سؤالاتی تحریک کرد که نشان می‌داد او فرماندهی دادگاه خود را بر عهده دارد و به خوبی در این زمینه مسلط است. حقایق پرونده،” آلن فویر از تایمز نوشت.

تمرکز کانن بر حجم و پیچیدگی مواد کشف شده “نشان می دهد که کانن در نظر دارد به دلایلی تکیه کند که در صورت تجدید نظر لغو نمی شوند.” توییت کرد رناتو ماریوتی، دادستان سابق فدرال

او نوشت: «او از اشتباه قبلی خود درس گرفت.

آیا می خواهید یک جمع بندی روزانه از همه اخبار و نظرات سالن ارائه دهد؟ در خبرنامه صبحگاهی ما، دوره تصادف، مشترک شوید.

قاضی کانن که در احکام گذشته بیش از حد نسبت به دونالد ترامپ احترام گذاشته است، به نظر می رسد تا کنون رویکردی نسبتاً معقول در مورد زمان بندی محاکمه در پرونده امنیت ملی مار-آ-لاگو اتخاذ کرده است. خواهیم دید. موافقت کرد نوح بوکبیندر، دادستان فدرال سابق، رئیس سازمان شهروندان برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن.

کارشناسان حقوقی نگران هستند که کانن که در سال 2020 توسط ترامپ منصوب شد، ممکن است به تلاش های ترامپ برای پیشبرد محاکمه فراتر از انتخابات کمک کند.

مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک تایمز روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت: مشاوران او در گفتگوهای خصوصی کاملاً صریح می‌دانستند که او باید در انتخابات پیروز شود و چگونه تضمین می‌کند که با زندان مواجه نخواهد شد.

اما برنامه‌های ترامپ در این هفته زمانی پیچیده شد که اسمیت نامه‌ای به او فرستاد و به او اطلاع داد که او هدف تحقیقات وزارت دادگستری در 6 ژانویه است، که نشان می‌دهد ممکن است کیفرخواست دیگری در دی سی قریب‌الوقوع باشد.

ماریوتی گفت: “این بدان معنی است که ترامپ در تحقیقات 6 ژانویه متهم خواهد شد. این کیفرخواست احتمالاً در دادگاه فدرال دی سی مطرح خواهد شد و این بدان معنی است که اهمیت احکام قاضی آیلین کانن در پرونده مار-آ لاگو کاهش یافته است.” نوشت در روز سه شنبه

لیزا روبین، تحلیلگر حقوقی MSNBC موافقت کرد پیامد نامه هدف 6 ژانویه این است که حتی اگر کانن به خواسته های ترامپ مبنی بر عدم تعیین تاریخ محاکمه پاسخ دهد، اکنون نمی تواند به تنهایی از محاکمه فدرال قبل از روز انتخابات جلوگیری کند. قضات فدرال در دی سی رسیدگی کرده اند [hundreds] از 1/6 مورد به سرعت – و او نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.”

ادامه مطلب

درباره قاضی کانن





منبع