شما برای سرطان روده بزرگ جوان نیستید. تحقیقات جدید 4 علامت اولیه را شناسایی می کند

علائمی مانند اسهال و درد شکم می تواند طبیعی و زودگذر باشد. کارشناسان می گویند که چنین علائمی بیش از یک هفته بدون هیچ دلیل شناخته شده ای ادامه می یابد، نیاز به تماس با پزشک دارد.

فریتز گفت: با این حال، “این علائم باید شما را نگران کند.” برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

هدف یافتن علائمی بود که ممکن است سیگنال‌های اولیه سرطان روده بزرگ را بدهد، بیماری که در سال‌های اخیر در بین جوانان افزایش یافته است و تعداد نگران‌کننده‌ای که تا مراحل پیشرفته تشخیص داده نمی‌شوند. بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، نسبت موارد سرطان روده بزرگ در افراد زیر 55 سال از سال 1995 تا 2019 دو برابر شده و از 11 درصد به 20 درصد رسیده است.

حملات طولانی‌مدت و غیرقابل توضیح اسهال، معده درد و لکه‌های خون در حین اجابت مزاج ممکن است نشانه‌های سرطان کولورکتال زودرس باشد – بیماری که به طور فزاینده‌ای در بزرگسالان جوان یافت می‌شود که به اندازه کافی برای انجام کولونوسکوپی سن ندارند.

با این حال، کولونوسکوپی فقط در سن 45 سالگی یا بعد از آن توصیه می‌شود. کارشناسان می‌گویند که این بدان معناست که افراد ممکن است مدت‌ها قبل از مراجعه به پزشک علائمی داشته باشند یا سرطان روده بزرگ تشخیص داده شود – یک بیماری قابل درمان اگر زود تشخیص داده شود.

یین کائو، استادیار جراحی در بخش علوم بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: این تحقیق یک “مشکل هشدار دهنده” را برای بزرگسالان جوان و پزشکانی که از آنها مراقبت می کنند برجسته می کند. کائو گفت: «ما پیام بسیار واضحی را ارسال می کنیم که بزرگسالان جوان باید از این علائم آگاه باشند.

دنبال کردن NBC HEALTH بر توییتر & فیس بوک.

دکتر کاساندرا فریتز، یکی از نویسندگان این مطالعه، استادیار پزشکی در بخش گوارش در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، می‌گوید: «ما این چیزها را به‌نوعی بیمار پاک می‌کنیم.

نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در مطالعه حداقل یکی از این علائم را سه ماه قبل از تشخیص تجربه کردند. خطر تشخیص سرطان با ظهور علائم اضافی افزایش یافت.

تحقیقات جدید چهار سیگنال متمایز را تا دو سال قبل از تشخیص سرطان کولورکتال پیدا کرد:

دکتر متیو کالادی، مدیر بخش جراحی کولون و رکتوم در مرکز جامع سرطان دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: «گفت‌وگو کردن در مورد آن می‌تواند دشوار یا خجالت‌آور باشد». او گفت: «اما واقعیت این است که همه با چنین چیزی سر و کار دارند،» و مهم است که بفهمیم چه چیزی عادی است و چه چیزی نیست.

شرکت کنندگان حداقل یکی از این علائم را داشتند که از دو سال قبل از تشخیص شروع شده بود.

دکتر ویلیام داهوت، مدیر ارشد علمی انجمن سرطان آمریکا، از مردم می خواهد که به علائم اولیه که ممکن است نشان دهنده مشکلات است توجه کنند.

پژوهش جدید دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس که روز پنجشنبه در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شد، شامل 5075 فرد مبتلا به سرطان کولورکتال زودرس بود.

فریتز می گوید: «آنچه به بیماران می گویم این است که اگر اسهالی دارید که به سرعت برطرف می شود، احتمالاً جای نگرانی نیست. اما اگر متوجه شدید که هفته ها یا یک ماه طول می کشد، ممکن است با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

نگران‌کننده‌ترین علامت اولیه خونریزی مقعدی است، نشانه احتمالی سرطان روده بزرگ که به راحتی در خارج از حمام مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

داهوت گفت: “اگر چیزی وجود دارد که احساس می کنید غیرعادی است، برای آزمایش های تشخیصی بیشتر کمی بیشتر فشار دهید.”