سناتور ران جانسون درخواست رای گیری سقط جنین در ویسکانسین را تجدید کرد

فمینیست‌ها کجا برای ورزش زنان، برای حقوق زنان ایستاده‌اند؟» جانسون گفت.

Mifepristone توسط میلیون ها زن در طول 23 سال گذشته استفاده شده است. در طول سال‌ها، FDA محدودیت‌های استفاده از دارو را کاهش داده است، از هفت تا 10 هفته بارداری که می‌توان از آن استفاده کرد، دوز مورد نیاز برای پایان ایمن بارداری را کاهش داد، و نیاز به مراجعه حضوری به پزشک برای دریافت آن را از بین برد. و اجازه گرفتن قرص ها از طریق پست.

نظرسنجی دانشکده حقوق دانشگاه مارکت در ماه سپتامبر نشان داد که حدود 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند سقط جنین باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد. علاوه بر این، حدود 61 درصد با واژگونی Roe v. Wade مخالفت کردند.

جانسون ادامه داد: “من در اینجا سعی نمی کنم از یک سوال طفره بروم.” “من سعی می کنم رهبری را در این زمینه ارائه کنم که چگونه می توانیم در نهایت این مسئله اخلاقی بسیار تفرقه انگیز و عمیق را پشت سر خود به عنوان یک جامعه بگذاریم. بگذار مردم تصمیم بگیرند. من نمی‌خواهم دیدگاهم را به دیگران تحمیل کنم.»

مدیسون، ویز (AP) – سناتور جمهوری خواه ایالات متحده، ران جانسون، روز دوشنبه درخواست خود را برای رأی گیری سراسری در ویسکانسین در مورد حقوق سقط جنین تجدید کرد و گفت که فکر می کند اکثر رأی دهندگان از ممنوعیت پس از 12 هفته بارداری حمایت می کنند. با این حال جانسون از بیان نحوه رای دادن خودداری کرد.

جانسون در پاسخ به سوالی در مورد قرص سقط جنین میفپریستون، دارویی که در رایج ترین روش سقط جنین استفاده می شود، گفت که نگرانی هایی در مورد تایید استفاده از آن توسط سازمان غذا و دارو در سال 2000 دارد.

هنگامی که روز دوشنبه توسط بیل گلابر، عضو باشگاه مطبوعاتی و گزارشگر میلواکی ژورنال سنتینل پرسیده شد که چگونه در مورد سقط جنین رای خواهد داد، جانسون پاسخ داد: “این همه یک رای گیری مخفی است، بیل.”

قبل از اینکه دادگاه عالی Roe v. Wade را در ژوئن لغو کند، قانون ویسکانسین اجازه سقط جنین را به هر دلیلی تا هفته 20 بارداری می داد.

جانسون گفت: “من شک دارم که FDA علم را در این مورد دنبال کند و همچنین با آن سیاست بازی نکند.”

ممنوعیت تقریباً همه سقط جنین در ویسکانسین برای اولین بار در سال 1849، دو سال پس از ایالت شدن و قبل از اینکه زنان حق رای داشته باشند، تصویب شد. پس از لغو شدن Roe v. Wade که منجر به پایان سقط جنین در ایالت شد، دوباره به اجرا درآمد. دموکرات ها شکایتی را برای لغو آن مطرح کرده اند، پرونده ای که انتظار می رود در نهایت توسط دادگاه عالی ایالت تصمیم گیری شود.

او از مجلس قانونگذاری ویسکانسین خواست تا چنین ممنوعیتی را تصویب کند. مجمع در سال 2021 ممنوعیتی را تصویب کرد، اما در مقابل وتوی مورد انتظار اورس در سنا از بین رفت.

در طول مبارزات انتخاباتی، پس از حکم دادگاه عالی، جانسون خواستار برگزاری همه پرسی سراسری در مورد سقط جنین شد. او می خواست این سوال را اینگونه مطرح کند: “جامعه در چه مرحله ای مسئولیت محافظت از زندگی یک کودک متولد نشده را دارد؟” گزینه ها از لحظه لقاح تا هرگز متغیر است.

در مورد موضوعات دیگر، جانسون گفت که ممنوع کردن دختران و زنان تراجنسیتی از رقابت در دختران و تیم‌های ورزشی زنان «عقل سلیم» است.

پس از اینکه رای دهندگان در اوایل ماه جاری جانت پروتاسیویچ را به دادگاه انتخاب کردند، کنترل اکثریت آن دادگاه از 4-3 محافظه کار به 4-3 لیبرال در ماه اوت تغییر خواهد کرد. او توسط دموکرات‌ها حمایت می‌شد و به عنوان مدافع سرسخت حقوق سقط جنین شرکت می‌کرد و آن را به موضوعی کلیدی در مبارزات انتخاباتی تبدیل می‌کرد.

جانسون در نوامبر برای سومین دوره انتخاب شد، یکی از تنها دو جمهوری‌خواه که در سراسر ایالت ویسکانسین پیروز شدند، از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده تصمیم رو علیه وید را که سقط جنین را قانونی می‌کرد، لغو کرد. جانسون روز دوشنبه در باشگاه مطبوعاتی میلواکی گفت که سقط جنین یک “عامل مهم” در پیروزی های اخیر دموکرات ها بوده است.

دادگاه عالی روز جمعه دسترسی زنان به مواد مخدر را در حالی که شکایت ادامه دارد حفظ کرد.

جانسون سال گذشته از لایحه ای حمایت کرد که سقط جنین را پس از 20 هفته در سراسر کشور ممنوع می کرد. او همچنین از استثنائات تجاوز جنسی و زنای با محارم حمایت کرده است.

جانسون از حمایت قاطع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود و روز دوشنبه گفت که از هر کسی که نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری سال 2024 شود، از جمله ترامپ، حمایت خواهد کرد. جمهوری خواهان در تابستان آینده مجمع نامزدی خود را در میلواکی برگزار خواهند کرد.

جانسون گفت اگر تصاویری به رای دهندگان ارائه شود که “یک نوزاد کوچک در داخل رحم در هفته های 8، 10، 12 چگونه به نظر می رسد”، او فکر نمی کند که آنها از سقط جنین در 12 هفته گذشته حمایت کنند.

جو اوسلوند، سخنگوی حزب دموکرات ویسکانسین، در واکنش به اظهارات گسترده جانسون، او را “دروغگوی سریالی و مایه شرمساری ملی” خواند.



منبع

جانسون همچنین نامزدی برای چهارمین دوره ریاست جمهوری 2028 را رد نکرد و گفت: «هرگز نگو هرگز». جانسون پس از پیروزی مجدد در انتخابات برای دومین دوره در سال 2016، گفت که به دنبال یک دوره سوم نخواهد بود، اما بعداً خود را تغییر داد.

قانون ویسکانسین به شهروندان اجازه نمی دهد که چنین سوالی را در برگه های رای بگذارند. مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان فقط می تواند اصلاحیه هایی را در قانون اساسی ایالت برای رای گیری ارائه کند، نه تغییرات قانون. فرماندار دموکرات تونی اوورز از مجلس قانونگذاری خواست تا قانون اساسی را اصلاح کند تا به شهروندان اجازه دهد سوالات رای را برای تغییر قانون ایالت مطرح کنند، اما جمهوری خواهان آن را رد کردند.