سناتور آمریکایی توبرویل در مجلس سنا به دلیل اظهارات ناسیونالیسم سفیدپوستان سرزنش کرد

توبرویل که پیش از این با ممانعت از ورود صدها نامزد جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، در پست های نظامی به دلیل سقط جنین، ارتش ایالات متحده را آزار داده است، مسیر دیگری را در پیش گرفته است.

ویپ جان تون، جمهوری خواه سنا، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا توبرویل باید برای اظهاراتش عذرخواهی کند، گفت که در حزب جمهوری خواه، ارتش و کشور جایی برای ناسیونالیسم سفیدپوستان وجود ندارد.

شومر روز سه‌شنبه با بازگو کردن مصاحبه‌های اخیری که در آن از سناتور آلاباما در مورد ملی‌گرایان سفیدپوست که در ارتش ایالات متحده خدمت می‌کنند، پرسیده شد، از جمهوری‌خواهان توبرویل خواست تا از او بخواهند که عذرخواهی کند.

توبرویل که در سال 2021 به مجلس سنا آمد، نامزدهای نظامی بایدن را در اعتراض به رویه پنتاگون در تامین هزینه های سفر برای سقط جنین برای سربازان و وابستگان آنها مسدود کرده است. وزارت دفاع پس از آن که دیوان عالی سال گذشته حکم رو علیه وید را برای اعطای حق سقط جنین طبق قانون اساسی رد کرد، این بودجه را تأمین کرد.

توبرویل در مصاحبه ماه مه با یک ایستگاه رادیویی آلاباما پاسخ داد: “من آنها را آمریکایی می نامم.”

شومر، یک دموکرات، در یک سخنرانی در صحن مجلس سنا، گفت که جمهوری خواه “ماموریت یک نفره برای بهانه جویی و حتی دفاع از معنای ناسیونالیسم سفیدپوست” است.

توبرویل سپس تأکید کرد: “اگر نژادپرستی یکی از این باورها (ناسیونالیست های سفیدپوست) است، من کاملاً با آن مخالفم. من کاملاً با نژادپرستی مخالفم.

نوشته ریچارد کوان

بر اساس یک قاعده ناگفته آداب معاشرت در سنا، یک عضو در اولین دوره شش ساله خود نباید موج بزند – و در عوض بی سر و صدا روابط برقرار کند و در عین حال حوزه ای از تخصص قانونگذاری را ایجاد کند.

روز دوشنبه، مربی سابق فوتبال کالج در مصاحبه ای با CNN تحت فشار قرار گرفت و گفت: “اگر بخواهیم اکثر سفیدپوستان را در این کشور خارج از ارتش حذف کنیم، مشکلات بزرگی داریم.”

(گزارش توسط ریچارد کوان؛ گزارش اضافی توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس)



منبع

دستیاران توبرویل فوراً به درخواست اظهار نظر در مورد درخواست شومر برای عذرخواهی پاسخ ندادند و پیشنهاد کردند که سخنان او می تواند “شعله های تعصب و عدم مدارا” را شعله ور کند.

ژنرال چارلز «سی کیو» براون، نامزد بایدن برای ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز سه‌شنبه به کنگره گفت که محاصره توبرویل می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای در سراسر ارتش آمریکا داشته باشد.

تون اضافه کرد، “من دقیقاً مطمئن نیستم که او فکر می کند در آنجا چه می گوید. مطمئن هستم که احتمالاً چیزی متفاوت از نحوه تفسیر است.”

واشنگتن (رویترز) – سناتور آمریکایی تامی توبرویل روز سه‌شنبه از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا به دلیل اظهارات در مورد ناسیونالیسم سفیدپوستان انتقاد کرد، آخرین قسمت نشان می‌دهد که چگونه قانونگذار دوره اولی سنت دیرینه در مجلس را شکسته است.