سرکرده طرح کلاهبرداری 18 میلیون دلاری در لس آنجلس استرداد شد

لری د. ترنر، بازرس کل وزارت کار ایالات متحده، در شهادت در 8 فوریه به کمیته کنگره، تخمین زد که حداقل 191 میلیارد دلار از 872.5 میلیارد دلار مزایای بیمه بیکاری فدرال پرداخت شده در طول همه گیری «می تواند بوده باشد. پرداخت های نادرست، که بخش قابل توجهی از آن به تقلب نسبت داده می شود.”

ترنر شهادت داد: «بر اساس کار ممیزی و تحقیقاتی ما، نرخ پرداخت نامناسب برای برنامه‌های واسط کاربری همه‌گیر احتمالاً بالاتر از 21.52 درصد بود.



منبع

مقامات گفتند که این پول برای پیش‌پرداخت خانه‌های لوکس در منطقه تارزانا در لس‌آنجلس، حومه گلندیل و صحرای نخل و خرید کالاهای تجملاتی از سکه‌های طلا و جواهرات گرفته تا کیف‌های دستی طراحان استفاده شده است.

مقامات گفتند که آیوازیان و ترابلیان پس از محکومیت در سال 2021 به جرم توطئه و سایر جنایات فدرال، با ترک سه فرزند نوجوان خود فرار کردند. آنها نوامبر گذشته به ایالات متحده مسترد شدند.

به گفته دادستان، آنها با استفاده از هویت جعلی یا اسامی متعلق به افراد مرده یا مسن و دانشجویان ارزی درخواست داده و از درخواست ها با اسناد مالیاتی و حقوق و دستمزد جعلی پشتیبانی می کنند.

با این حال، به او اجازه داده شد نزدیک به دو ماه آزاد بماند و یک روز قبل از اینکه قرار بود به زندان گزارش شود ناپدید شد و دو دختر نوجوان را در خانه خود در محله انسینو در لس آنجلس به جای گذاشت.

لس آنجلس (AP) – مقامات گفتند که یکی از رهبران یک حلقه کلاهبرداری مستقر در لس آنجلس که 18 میلیون دلار از کمک های COVID-19 را سرقت کرده بود، روز دوشنبه از اروپا به ایالات متحده مسترد شد، جایی که ممکن است با بیش از یک دهه زندان روبرو شود.

دادیان به سه جنایت از جمله توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری بانکی و کلاهبرداری بانکی اعتراف کرده بود و در سال 2021 به 10 سال و 10 ماه زندان فدرال محکوم شد.

ایوازیان در حال گذراندن حکم 17 سال زندان است. همسرش شش سال دارد.

دادستان فدرال گفت که دادیان، خواهر، برادر شوهرش و پنج نفر دیگر به طور تقلبی برای حدود 150 وام کمک به منظور کمک به مشاغل و کارمندانی که در طول همه گیری کووید-19 و قرنطینه با مشکل مواجه هستند، درخواست کردند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، پلیس مونته نگرو گفت تامارا دادیان، 41 ساله، در فرودگاهی در پودگوریکا، پایتخت آن کشور بالکان، به خدمات مارشال های ایالات متحده تحویل داده شد. او به سه جنایت اعتراف کرده بود و پس از صدور حکم در سال 2021 ناپدید شد، اما قبل از اینکه به زندان معرفی شود.

مقامات گفتند که او به مونته نگرو سفر کرد و در فوریه 2022 به یک استراحتگاه مجلل رسید که در آن برادر شوهرش، ریچارد آیوازیان، و همسرش، ماریتا ترابلیان، در یک ویلای کرایه‌ای کنار دریا زندگی می‌کردند.

کلاهبرداری از بیکاری یک مشکل سراسری در طول همه گیری بود، زیرا افزایش درخواست های کمک هزینه آژانس های بیکاری ایالتی را تحت تأثیر قرار داد. مجرمان توانستند اطلاعات هویتی سرقت شده را در وب تاریک خریداری کنند و از آن برای ارائه انبوهی از ادعاهای ساختگی استفاده کنند.