سرهنگ بازنشسته روس پیشنهاد منفجر کردن قطب شمال را برای ارسال پیام به غرب می دهد


تسلیحات هسته ای روسیه در رژه در مسکو

تسلیحات هسته ای روسیه در رژه در مسکو

سرهنگ بازنشسته روسی کنستانتین سیوکوف، که به عنوان معاون رئیس آکادمی علوم موشکی و توپخانه روسیه خدمت می کند، در بیانیه ای در تلویزیون دولتی روسیه، ایده انفجار تسلیحات هسته ای در قطب شمال را «در صورت لزوم» به عنوان راهی برای انتقال پیام به غرب مطرح کرده است.

سیوکوف در طول سخنرانی خود خواستار استقرار بالقوه تسلیحات هسته ای و نشان دادن حضور آنها در قطب شمال به عنوان نمایشی در شرایط خاص شد.

او گفت: «اگر وضعیت به مرحله بسیار بحرانی برسد، می‌توانیم یک انفجار را مثلاً در قطب شمال نشان دهیم.»

«مشابه کاری که ما با آن انجام دادیم [thermonuclear aerial bomb with a power of] 58 مگاتون در Novaya Zemlya، جایی که آزمون طبق برنامه پیش رفت، موثر بود و پیام آموزشی قدرتمندی را ارسال کرد.

سیوکوف بر تمایل خود به روسیه برای اولویت دادن به “توسعه گسترده انبوه سلاح های هسته ای استراتژیک” تاکید کرد و استدلال کرد که چنین تسلیحاتی “در برابر هرگونه تجاوز احتمالی” به فدراسیون روسیه محافظت می کند.

او همچنین از روسیه برای اتخاذ «اشکال غیر متعارف استفاده از سلاح‌های هسته‌ای»، به ویژه به «مهمات هسته‌ای پرقدرت که قادر به ایجاد پیامدهای ژئوفیزیکی شدید، مانند انفجارهای ابرآتشفشانی» هستند، حمایت کرد.

سیوکوف با عصبانیت گفت: «بنابراین، استقرار این سلاح‌های هسته‌ای البته ضروری است.

“این یک موضوع اساسی است… من قویاً معتقدم که انتقال به استقرار فشرده از نظر استراتژیک ضروری است.”

مقامات روسیه بارها تهدیدات هسته ای علیه اوکراین و سایر نقاط جهان انجام داده اند. مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه، به ویژه در موارد متعددی تهدید به استفاده از سلاح هسته ای علیه اوکراین کرده است.

ما صدای اوکراین را به جهان می آوریم. با کمک مالی یکباره از ما حمایت کنید یا حامی شوید!

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع