سربازان زن در اوکراین به دلیل کمبود منابع زنان در خط مقدم، یونیفورم های “بزرگ” به تن دارند و از عفونت های قارچی رنج می برند.


  • سربازان زن اوکراین در حالی که در برابر روسیه دفاع می کنند با کمبود منابع زنان مبارزه می کنند.

  • دیلی بیست با چند سرباز زن صحبت کرد که گفتند یونیفورم آنها چندین سایز بزرگ است.

  • این زنان گفتند که در معرض خطر زمین خوردن کفش های بزرگ خود در لحظات حساس جنگ هستند.

ده‌ها هزار زن در سراسر اوکراین شجاعانه به میدان نبرد رفته‌اند تا در کنار همتایان مرد خود در بحبوحه جنگ ادامه‌دار روسیه بجنگند – اما بر اساس گزارش جدید Daily Beast، بسیاری از این زنان با لباس‌های چند سایز بزرگ از کشور خود دفاع می‌کنند.

این رسانه در این هفته به نقل از چند سرباز زن که کمبود گسترده منابع زنان در ارتش را تشدید کرده است که خطراتی را که قبلاً برای داوطلبان نظامی اوکراین با آن مواجه بودند تشدید کرده است، گزارش داد که حدود 60000 زن در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کنند.

زنان از پوشیدن یونیفورم های نامناسب و زره بدن، تلو تلو خوردن در کفش های مردانه “بزرگ”، رنج کمبود نوار بهداشتی و ابتلا به مشکلات سلامتی به دلیل ناتوانی در تسکین مناسب خود در میدان جنگ، توضیح دادند.

یک سرباز زن 24 ساله که فقط با نام کوچک خود جولیا شناخته می شود، به Beast گفت: “سعی کنید در جنگل با دمای 4 درجه فارنهایت به توالت بروید.” همه ما دچار سیستیت یا التهاب تخمدان ها و کمردرد شدیم.

اما جولیا و خواهر 28 ساله‌اش آلینا، که هر دوی آنها شغل فنی خود را ترک کردند تا با حمله روسیه در سال گذشته به مبارزه بپیوندند، به این رسانه گفتند که کمبود دستگاه ادرار زنان “کمترین مشکلی است که ما داریم.”

آنها به این رسانه گفتند که سربازان زن اوکراینی با یونیفرم هایی پوشیده می شوند که چندین سایز بیش از حد بزرگ است و اغلب مجبور به پوشیدن شلوارهای “بزرگ” هستند که می تواند سرعت و تحرک آنها را در لحظات حساس در میدان نبرد متوقف کند.

آلینا گفت: «سخت‌ترین کار دویدن با جلیقه ضد گلوله 30 پوندی استاندارد ارتش است – که هرگز با سینه‌هایی مانند من به خوبی به بدن نمی‌آید». “اگر زره ارتش را بردارم و مجروح یا کشته شوم، هیچ غرامتی به من یا خانواده‌ام پرداخت نمی‌شود. زندگی ما، امنیت ما اغلب به آنچه روی بدن و پاهایمان می‌پوشیم، سلامتی ما بستگی دارد. “

رونا، یک داوطلب 28 ساله که زمانی گلفروشی در کیف بود اما اکنون فرماندهی یک واحد توپخانه را برعهده دارد، گفت که لباس هایی به تن کرده است که چهار سایز برای بدن کوچک او بزرگ است.

بر اساس این گزارش، بیش از 100 نظامی زن از زمان آغاز جنگ در فوریه 2023 جان خود را از دست داده اند – چه در درگیری ها به طور مستقیم یا در هنگام تخلیه یا مأموریت های مطبوعاتی.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین هفته گذشته گفت که مدل‌های اضافی از زره‌های بدن و کلاه ایمنی برای زنان در حال حاضر در واحدهای رزمی آزمایش می‌شوند و وزارت دفاع قصد دارد به زودی سفارش بیشتری بدهد.

به گفته Beast، که رویدادی را که توسط موسسه خیریه Zemliachky با تمرکز بر حمایت از سربازان زن اوکراینی برگزار شده بود، نشان می دهد، تلاش های بیشتری در اوکراین برای رسیدگی به مسئله کمبود در جریان است. این گروه اخیراً مجموعه محدودی از یونیفرم‌های جدید را به نمایش گذاشته است که به طور خاص برای زنان در جنگ طراحی شده است که دارای بدن سبک‌تر هستند.

اما بنیانگذار این گروه، آندری کولسنیک، گفت که زملیاچکی در حال حاضر تنها بودجه لازم برای یکدست شدن 10 درصد از 9000 زن نیازمند را دارد.

او به The Beast گفت: “کشور ما دائماً مورد حمله قرار می گیرد، بنابراین حتی زنان باردار تا هفت ماهگی باردار با مهاجمان روسی می جنگند.” من در حال حاضر از حداقل 10 سرباز باردار برای یونیفورم های ویژه طراحی شده و سایر اقلام مهم درخواست دارم. ما برای هر اقلام کمبود داریم.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع